راهنمای خرید وسایل مورد نیاز دانشجو

۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۷ کد : ۱۶۸۶ دانستنی‌های دانشجویی
نتایج انتخاب رشته تا چند روز دیگر اعلام و شما به عنوان دانشجو شناخته می شوید. ضمن آرزوی موفقیت میخواهیم تعدادی از وسایلی که برای یک دانشجو ضروری و مورد نیاز است بررسی کنیم. اول از همه این مورد را فراموش نکنید این وسایل عمدتاً درطول تحصیل از شروع مدرسه تا پایان دانشگاه یکی هستند و نکته دوم اینکه موقع خرید زیاد به برند بودن توجه نداشته باشید و یادتان باشد شما یک دانشجو هستید با هزار خرج، پس همین که یک خودکار بدون قطع و وصل یا پس دادن جوهر بنویسد کافی است.
راهنمای خرید وسایل مورد نیاز دانشجو

لباس و پوشش
شاید خنده دار به نظر برسد ولی همان طور که میدانید به عنوان یک انسان برای خروج از منزل نیاز به لباس و پوشش مناسب دارید، حالا به عنوان یک دانشجو باید تیپ دانشجویی مناسب با محیط دانشگاه را انتخاب کنید که شاید برای این کار نیاز به خرید لباس، کیف و کفش داشته باشید.

موبایل و تبلت
دانشجوهای قدیمی‌تر احتمالاً گوشی موبایل ساده هم همراه خودشان نداشتند و از تلفن خوابگاه با خانواده در تماس بودند اما امروز موبایل هوشمند تقریباً یکی از وسایل جدایی ناپذیر زندگی ما شده و اگر هنوز گوشی هوشمند ندارید بهتر است برای تهیه آن اقدام کنید. یک گوشی مناسب برای دانشجو باید دارای دوربین خوب، حافظه داخلی مناسب، پردازنده و رم قدرتمند، صفحه نمایش با کیفیت، قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری خوب، قابلیت ضبط صدا و قابلیت نصب اپلیکیشن‌های کاربردی را داشته باشد. مخصوصاً این روزهای کرونایی که اکثر دانشگاه‌ها کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار می‌کنند

لپ تاپ
چه دانشجوی یک رشته مهندسی و صنعتی باشید یا دانشجوی یکی از رشته‌های علوم انسانی، در طول دوران دانشجویی باید پروژه بنویسید، گزارش تهیه کنید، بارها و بارها فایل‌های مختلف را ببینید پس مطمئناً لپ تاپ یکی از اصلی‌ترین ابزاری که به آن نیاز دارید.
پردازنده، رم، حافظه داخلی، گرافیک و صفحه نمایش از جمله مواردی است که موقع خرید لب‌تاپ باید به آن دقت کنید.

پاور بانک
در طول دوران دانشجویی مخصوصاً وقتی که دانشجوی مقطع کارشناسی هستید، زمان زیادی را در کلاس‌ها و دانشگاه سپری خواهید کرد و در این عصر ارتباطات مجازی مطمئناً دوست ندارید با یک گوشی همراه خاموش مواجه شوید یا اینکه دائماً دنبال یک پریز برق بگردید، پس بهتر است خرید یک پاوربانک را هم در لیست خود قرار دهید.

فلش USB
مطئمن باشید که در طول دوران تحصیل بارها نیاز به جابه جایی فایل‌های مختلف پیدا می‌کنید، اگر کار تیمی انجام می‌دهید باید فایل‌ها را باهم به اشتراک بگذارید و احتمالاً هم جزوه‌های زیادی را برای پرینت به انتشارات دانشگاه بسپارید، پس نتیجه می‌گیریم که فلش USBاز اوجب واجبات است.
یک نکته مهم را هم فراموش نکنید شاید نیاز به اتصال فلش و گوشی همراهتان باشد و برای این کار نیاز به یک مبدلOTG و اگر گوشی شما به روزتر و مدل Type C است یک مبدل Type C به USB هم نیاز دارید.

لوازم التحریر
شما دانشجو هستید و باید درس بخوانید، احتمالاً دیگر نیاز به آن همه لوازم التحریر دوران مدرسه نیست ولی کاغذهای کلاسور یا A4 و چند قلم برای نوشتن جزوه حتماً مورد نیاز است.
اگر دانشجوی رشته فنی هستید احتمالاً نیاز به کاغذ چرک‌نویس داشته باشید و اگر دانشجوی رشته‌های عملی مثل نقشه‌کشی و نقاشی هستید صبر پیشه کنید تا هر ترم و مطابق نیازتان خرید کنید.

بسته‌های نرم افزاری
این روزها که مدام برنامه‌های جدید روی فروشگاه‌های نرم افزاری قرار می‌گیرند، بهترین فرصت است که بتوانید با یک جستجو ساده اپلیکیشن‌های دانشجویی را پیدا کنید و با نصب آنها گره‌ی از کار خود باز کنید.

جان کلام، وام بگیر و بخر
در انتها باید بگوئیم که اگر فکر می‌کنید هزینه تمام این خریدها را از کجا بیاورید، باید به شما بگوئیم که نگران نباشید، با مراجعه به قسمت رفاهی دانشگاه می‌توانید درخواست وام دانشجویی دهید و با طبقه بندی وسایل ضروری برای خودتان به مرور آنها را تهیه کنید.

 

مطالب مرتبط

آنچه یک ترم اولی باید بداند

دانشگاه روزانه یا شبانه؟ غیرانتفاعی بخوانم یا پیام نور؟

 

‌‌‌‌‌نویسنده: فائزه پوراکبری

کلید واژه ها: دانستی‌های دانشجویی ترم اولی


نظر شما :