بازی کردن بزرگترین پروژه نفوذ تاریخ در اکسل! (Tetris)

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۲ کد : ۲۲۳۹ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
کیست که تا حالا این بازی اعتیادآور را بازی نکرده باشد؟ هر کداممان حداقل مدتی به آن مشغول بوده‌ایم. چه در صفحه کوچک آتاری‌های دستی چه در مانیتورهای بزرگ شهربازی‌ها. بازی تتریس(Tetris) یک بازی اصیل روسی است که حوالی جنگ سرد عرضه شد، تمام سیستم‌ها را در نوردید و رکورد بیشترین دانلود را از آن خود کرد. آزمایش‌های مختلفی نیز تاثیر مثبت آن بر مغز را ثابت کرده‌اند.
بازی کردن بزرگترین پروژه نفوذ تاریخ در اکسل! (Tetris)

نویسنده: سید علی طباطبایی لطفی

کیست که تا حالا این بازی اعتیادآور را بازی نکرده باشد؟ هر کداممان حداقل مدتی به آن مشغول بوده‌ایم. چه در صفحه کوچک آتاری‌های دستی چه در مانیتورهای بزرگ شهربازی‌ها. بازی تتریس(Tetris) یک بازی اصیل روسی است که حوالی جنگ سرد عرضه شد، تمام سیستم‌ها را در نوردید و رکورد بیشترین دانلود را از آن خود کرد. آزمایش‌های مختلفی نیز تاثیر مثبت آن بر مغز را ثابت کرده‌اند. با این حال چنین بازی با شکوهی باعث شده افرادی دچار سندرم تتریس شوند. چیزی شبیه به توهم و رویاپردازی. به عنوان مثال افراد هنگام عبور از خیابان ممکن است خیال کنند قطعات این بازی روی سرشان می‌افتد. همچنین بر اساس آن فیلم‌ها و آهنگ‌هایی ساخته شده است.

 

شما می‌توانید با دانلود فایل زیر این بازی را در اکسل(Excel) انجام دهید. نکات زیر می‌تواند در اجرای صحیح و بهتر بازی به شما کمک کنند:
یک: فعال کردن تب DEVELOPER در اکسل(در صورتی که تاکنون فعال نکرده‌اید.)
مراحل انجام این کار: File، Options، Customaiz Ribbon، فعال کردن تبDEVELOPER، Ok

 

دو: دادن مجوز Macros(در صورتی که تاکنون فعال نکرده‌اید.)
مراحل انجام این کار: DEVELOPER، Macros Security، Macro Settings، Enable All Macros، OK

 

سه: باز کردن فایل اکسلی که دانلود کردید.
چهار: Run کردن Macro
مراحل انجام این کار: DEVELOPER، Macros ، Macro Name: Setup، Run

 

پنج: بازی آماده است! نکات تکمیلی: در کنار صفحه راهنمای دکمه‌ها موجود است. صفحه بازی سمت چپ است و تعداد خطوطی که حذف می‌شوند در مقابل Lines به نمایش در می‌آید. امیدواریم از این بازی لذت ببرید!

 


برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 


لینک دانلود فایل

نظر شما :