رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی:

برگزاری کلاس‌های آبی و نارنجی با هدف تقویت مهارت‌های نرم و سخت در دانشجویان

۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۳ کد : ۲۶۹۹ اسلایدر توانمندسازی و آموزش دانشجویان
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به ماموریت این سازمان مبنی بر توانمندسازی دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: با توجه به این ماموریت، سازمان دانشجویان از سال گذشته برگزاری کلاس‌های آبی و نارنجی را در دستور کار خود قرار داده است.
برگزاری کلاس‌های آبی و نارنجی با هدف تقویت مهارت‌های نرم و سخت در دانشجویان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مهدی عباسی تصریح کرد: آشنایی با شرایط بازار و مهارت‌های مورد نیاز برای حضور در بازار کار، تقویت مهارت‌های نرم و سخت در دانشجویان با هدف افزایش خودباوری و اعتماد به نفس از اهداف برگزاری این دوره‌ها است.
وی یادآور شد: سال گذشته ۵ کلاس آبی و نارنجی توسط دفتر مرکزی سازمان دانشجویان به صورت مجازی برگزار شد که با توجه به استقبال دانشجویان و درخواست برگزاری مجدد این کلاس‌ها، این طرح امسال به صورت هماهنگ در ۴۱ شعبه سازمان برگزار خواهد شد.
به گفته وی، «مهارت‌های گفتگو در باب معاشرت»؛ «مهارت‌های یادگیری»؛ «حل مسئله»؛ «خودآگاهی در مسیر آزادی درونی» و «مهارت‌های زندگی سالم» تحت عنوان کلاس آبی که کلاس مهارت‌های نرم است در حال برگزاری است. مهارت های نرم که با عنوان «مهارت‌های انسانی» یا «مهارت‌های بین فردی» نیز یاد می‌شود، نحوه تعامل افراد را در روابطشان با دیگران مشخص می‌کند و در مسیر پیشرفت شغلی و مهارتی، باعث میشود که نیروهای انسانی مانند ربات به نظر نرسند و از ظرفیت های وجودی و ابعاد مختلف انسانی خود نهایت استفاده را ببرند.
عباسی با بیان اینکه کلاس‌های نارنجی نیز از جمله کلاس‌های مورد درخواست دانشجویان بوده است که در حال حاضر در شعب سازمان دانشجویان در حال برگزاری است افزود: در کلاس نارنجی مهارت‌های ملموس و فنی موردنیاز که فرد برای پذیرش در یک شغل به آن‌ها احتیاج دارد، به دانشجویان آموزش داده می‌شود.
این دوره‌ها به صورت مجازی و به صورت رایگان برای دانشجویان عضو سازمان دانشجویان برگزار می‌شود.
‌‌‌


نظر شما :