آغاز فعالیت دبیرخانه دائمی دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل

۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۹ کد : ۳۰۲۳ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
فعالیت دبیرخانه دائمی دانشجویی بزرگداشت «نهضت جنگل» هم‌زمان با روز دانشجو برای دومین سال آغاز به کار کرد.
آغاز فعالیت دبیرخانه دائمی دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دبیرخانه دائمی دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل توسط شعبه سازمان دانشجویان ایران در استان گیلان با هدف معرفی نهضت جنگل به جوانان و دانشگاهیان و آشنایی بیشتر جامعه با فراز و فرودهای این جنبش ایرانی – اسلامی برای دومین سال و هم‌زمان با روز دانشجو آغاز به کار کرد.
دبیرخانه دائمی دانشجویی بزرگداشت نهضت جنگل با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش علمی - کاربردی و مؤسسات آموزش عالی غیر‌انتفاعی و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی استان به‌صورت رسمی فعالیت خود را در سال 1400 آغاز کرد. برنامه‌های رسمی این دبیرخانه به‌صورت سالانه در بازه زمانی آذرماه که مصادف است با سالروز شهادت میرزاکوچک‌خان تا اردیبهشت‌ماه سال بعد، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. علاوه بر بررسی زندگی و اقدامات میرزاکوچک‌خان، جمع‌آوری اسناد، اطلاعات و داشته‌های ادبی، هنری و ... با موضوع قیام جنگل ازجمله اهداف دیگر ایجاد این دبیرخانه است.
در سال گذشته، محور فعالیت‌ها به‌صورت ویژه‌برنامه‌هایی در چهارچوب موضوع «جوانان، میرزا و نهضت جنگل» در قالب مطالعه گروهیِ آثار مکتوب و تصویری، سلسله‌گفت‌های صمیمانه با صاحبنظران و پیشکسوتان با عنوان «پنجشنبه‌ها با نهضت جنگل» و «یادمان‌های نهضت جنگل به روایت تصویر» انجام شد که گزارش فعالیت‌های آن در قالب کتابچه‌ای منتشر شد و در اختیار دبیرخانه کنگره بین‌المللی میرزاکوچک جنگلی قرار گرفت.
در سال 1401، ویژه‌برنامه‌های این دبیرخانه در قالب تولید محتوای مستند تصویری و همچنین، طراحی و تولید بازی رومیزی خلاق آموزشی با محوریت «مسولیت اجتماعی، میرزا و نهضت جنگل» خواهد بود.
علاقمندان می توانند جهت مشاهده ‌نشست‌ها و دریافت گزارش یک‌ساله دبیرخانه به سامانه یکپارچه رویدادهای فرهنگی به نشانی roytab.ir  مراجعه کنند. همچنین، دانشجویان علاقه‌مند به همکاری با این دبیرخانه می‌توانند با شماره 09114679585 تماس بگیرند.

کلید واژه ها: نهضت جنگل شعبه گیلان جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران میرزا کوچک خان


نظر شما :