برگزیدگان یازدهمین دوره مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان در استان مازندران مشخص شدند

برگزیدگان یازدهمین دوره مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان در استان مازندران مشخص شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، یازدهمین دوره مرحله استانی مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه‌های مازندران با معرفی برگزیدگان مرحله فینال برگزار شد. 
مرحله فینال با گزاره "دولت می‌تواند برای جلوگیری از بروز جرایم در فضای مجازی دسترسی شهروندان را محدود کند" برگزار شد و دو تیم موافق و مخالف به مناظره پرداختند و در نهایت تیم "دیالمه" به عنوان گروه موافق از دانشجویان دانشگاه‌های رامسر برنده این دوره از رقابت‌ها بودند.
هشت گروه موافق و مخالف با گزاره‌های "تشخیص تفاوت اعتراض و اغتشاش بر عهده دولت است"،" برای رعایت قوانین بین‌المللی اجازه حضور زنان در ورزشگاه را باید داد"، "حضور طالبان در افغانستان در بلند مدت به ضرر امنیت ملی ایران است" ،" وزارت بازرگانی باید مجدد احیا شود"، "دولت می‌تواند برای بروز جرایم در فضای مجازی دسترسی شهروندان را محدود کند"،"انتقال آب راهکاری برای تامین پایدار منابع آب است"،" شاغل بودن مادران تربیت فرزندان را مختل می‌سازد" و در فینال نیز دو تیم با گزاره" دولت می‌تواند برای جلوگیری از بروز جرایم در فضای مجازی دسترسی شهروندان را محدود کند" با هم به رقابت پرداختند.
قابل ذکر است، گروه"زاویه آشکار" و" شهیددیالمه" به مرحله فینال راه یافتند و با گزاره" دولت می‌تواند برای جلوگیری از بروز جرایم در فضای مجازی دسترسی شهروندان را محدود کند"  به رقابت پرداختند که در نهایت با رای داوران، تیم "دیالمه" به عنوان گروه موافق توانست رتبه اول رقابت های یازدهمین دوره مناظره دانشجویی مرحله استانی دانشگاه‌های مازندران را کسب کند.
در حاشیه برگزاری این مناظره سیده زینب؛ تقوی عضو هیات علمی و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان استان، گفت: مرحله استانی این مسابقات در مازندران با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با حضور ۸ تیم از دانشگاه‌های مختلف استان برگزار شد. جهاد دانشگاهی یازدهمین سال است که این مسابقات را با یک الگوی بومی شده از تجربه چند کشور برگزار می‌کند.
 در انتها عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه هنر خوب گوش کردن و درک یکدیگر را نداریم، افزود: فرهنگ تفکر انتقادی، نقد کردن و مطالبه‌گری در جامعه بسیار ضعیف است که در دیدگاه جامعه شناسان این موضوعات باید از دوران بچگی شکل بگیرد.

گفتنی است یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران همت مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان ایران و همکاری شعب سازمان دانشجویان ایران و معاونت‌های فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور در حال برگزاری است.

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی جهاددانشگاهی استان مازندران مناظره


نظر شما :