مناظرات دانشجویی به یک فرهنگ دانشگاهی تبدیل شود

مناظرات دانشجویی به یک فرهنگ دانشگاهی تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه باید مناظرات دانشجویی را به یک فرهنگ دانشگاهی تبدیل کنیم، گفت: امیدواریم مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌ها آغاز پر برکتی برای پربارسازی فرهنگ گفتار و گفتمان در جامعه باشد.
 محمود کلاهدوزان در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی جهاددانشگاهی که روز دوشنبه 21 اسفندماه در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، با تقدیر از جهاددانشگاهی کردستان در سبقت از سایر مراکز آموزشی در برگزاری مناظرات دانشجویی گفت: امیدواریم مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌ها آغاز پر برکتی برای پربارسازی فرهنگ گفتار و گفتمان در جامعه باشد.
وی با اشاره به اینکه دانشجو، سرمایه در حال پرورش دانشگاه‌ها هستند، افزود: در این راستا باید در کنار تدریس دروس تخصصی دانشجویان را با اصول مورد نیاز جامعه نیز آشنا کرد،  لذا جای برگزاری مناظرات دانشجویی در دانشگاه خیلی خالی بود که به همت جهاددانشگاهی این امر محقق شده است.
معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید شرایط و زمینه لازم برای حضور تعداد و جمعیت بیشتری دانشجو در این مناظرات را فراهم کنند، اظهار کرد: امروز ما در جامعه با منطقی‌سازی گفتار، کلام صحیح و پیام مناسب فاصله زیادی داریم و نیاز ضروری است که به ویژه دانشگاه‌ها و قشر دانشجو که آینده‌ساز کشور هستند، مناظرات را به یک فرهنگ دانشگاهی تبدیل کنند لذا باید تعداد دانشجوی شرکت‌کننده در این مباحث بیشتر باشد.
وی افزود: باید بین قشر دانشجو اجماعی حاصل شود که در کنار فراگیری علم از ساز و کار تصحیحی این روندها غافل نشوند و فضای گفت‌وگو در دانشگاه و تأثیرگذاری آن بر رفتار دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.
دکتر کلاهدوزان با تأکید بر احساس نیاز دانشجو به فرهنگ گفت‌وگو و گفتمان صحیح گفت: امیدواریم با برگزاری این مناظرات دانشجویی و توسعه آن‌ها بتوانیم فرهنگ گفت‌وگوی منطقی را بین قشر دانشجو ساری و جاری کنیم.
مهدی ورمزیار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این مراسم گفت: دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی با حضور ۱۰ تیم دانشجویی از دانشگاه‌های استان کردستان به مدت سه روز در تالار این سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.
وی افزود: بعد از سه روز رقابت بین تیم‌های دانشجویی دو تیم ماهان از دانشگاه علوم پزشکی و یک تیم جامعه‌شناسی از دانشگاه کردستان به مرحله فینال مسابقات راه یافتند که امروز در مراسم اختتامیه با گزاره «اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به افزایش فرزندآوری منجر خواهد شد» با هم به مناظره خواهند پرداخت.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه یک تیم از استان کردستان به مرحله منطقه‌ای این دوره از مناظرات دانشجویی راه یافتند، گفت: امیدواریم با برگزاری مناظرات دانشجویی بتوانیم فرهنگ گفت‌وگو ی سازنده را در جامعه ترویج کنیم.
 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی استان کردستان دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره مناظره دانشجویی مناظره


نظر شما :