دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی استان البرز با برتری تیم «فروزش» از دانشگاه فرهنگیان به پایان رسید

دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی استان البرز با برتری تیم «فروزش» از دانشگاه فرهنگیان به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، جلال نوری سرپرست جهاد دانشگاهی البرز گفت: مسابقات مناظره برای دانشجویان یک غنیمت و فرصت بی نظیر است که به آنان برای ورود به عرصه‌های مختلف جامعه کمک می‌کند.
نوری افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری این دوره از مسابقات در استان البرز از آبان ماه در جریان بوده است.
حسین محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و از داوران این دوره از مسابقات هم با بیان اینکه گزاره‌هایی که برای مناظره تعریف شده باید چالش برانگیزتر باشد؛ گفت: توجه به موضوعات روز در طراحی گزاره‌ها می‌تواند به ایجاد شور و شوق بیشتر در میان دانشجویان برای حضور در مسابقات مناظره کمک کند. محمدی همچنین  از جهاد دانشگاهی هم برای برگزاری این مسابقات در دانشگاه خوارزمی قدردانی کرد.
سعید قاسمی جیردهی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز هم در گفت و گو با ایسنا، گفت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیر الدین طوسی به همت سازمان دانشجویان و مرکز ملی گفت و گو، مناظره و آزاداندیشی جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.
قاسمی جیردهی افزود: فراخوان مرحله استانی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی از مهرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه‌های استان البرز آغاز شد و دانشجویان تا ۱۵دی ماه فرصت داشتند برای ثبت نام اقدام کنند. این مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از چهار نفر دانشجو است که اعضا باید درباره موضوع تحقیق کنند.
وی ادامه داد: هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارد و بر اساس آیین نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیاز دهی قضاوت خواهند کرد، مسابقه در هر مرحله حذفی است و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه دارد و گروه‌های برتر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه مسابقات مناظره برای هشتمین سال متوالی توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود؛ گفت: در این دوره ۱۸ تیم از دانشگاه‌های خوارزمی، فرهنگیان، و مراکز علمی کاربردی استان شرکت داشتند. نشست توجیهی و کارگاه آموزشی این دوره از مسابقات ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور تیم‌های شرکت کننده در سالن اجتماعات مرکز آموزش جهاددانشگاهی برگزار شد و در این جلسه دانشجویان با روند برگزاری مسابقه، ساختار و تولید محتوا در یک مناظره و نکات کلیدی برای برگزاری یک مناظره علمی و خوب آشنا شدند.

وی ادامه داد: در این دوره ۷۲ دانشجو شامل ۲۷ دانشجوی خانم و ۴۵ دانشجوی آقا در قالب ۱۸ تیم از دانشگاه‌های خوارزمی، فرهنگیان، مرکز علمی کاربردی ایران فریکو، مرکز علمی کاربردی ماموت، مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت، مرکز علمی کاربردی خانه کارگر، مرکز علمی کاربردی شاهین و مرکز علمی کاربردی کارخانه قند کرج حضور داشتند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز تصریح کرد: مسابقات امسال از یکم اسفند ماه با برگزاری مرحله مقدماتی آغاز شد و در نهایت دو تیم «ققنوس» و «فروزش» از دانشگاه فرهنگیان به مرحله نهایی راه پیدا کردند و پس از برگزاری مناظره پایانی تیم فروزش با کسب امتیاز بیشتر مقام نخست را کسب کرد و به مرحله کشوری راه یافت.
وی گفت: اعضای تیم «فروزش» شامل زهرا افشاری راد، فاطمه ابراهیمی، بهاره گودینی، غزاله خلج و اعضای تیم «ققنوس» شامل سینا قدسی، محمدرضا نورزی، فاطمه افشار، آیدا تقی پور بود.
قاسمی جیردهی در پایان خاطرنشان کرد: از جناب آقای دکتر حسین محمدی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، جناب آقای دکتر تهامی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، جناب اقای دکتر علیرضا کریمی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، جناب آقای دکتر ابوالقاسم ترابی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان، جناب آقای مهندس ابراهیمی پور عضو هیات علمی جهاددانشگاهی، جناب آقای دکتر داورپناه عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و جناب آقای دکتر میدانی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان که ۲۰ مناظره این دوره را داوری کردند قدردانی می‌کنیم.

مشاهده گزارش تصویری

 

 

 

 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی مناظره دانشجویی مناظره دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره استان البرز


نظر شما :