شروع پرشور دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با رقابت ۴۶ گروه دانشجویی در شعبه استان زنجان

شروع پرشور دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با رقابت ۴۶ گروه دانشجویی در شعبه استان زنجان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، مرحله استانی دوازدهمین دوره "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" توسط شعبه سازمان دانشجویان استان زنجان در دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان آغاز شد.  
دکتر فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران، ضمن تاکید بر برگزاری منسجم و نوآورانه مسابقات ملی مناظره دانشجویان، بیان کرد: بر اساس شعار همیشگی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، این مسابقات همواره فرصتی برای یادگیری بوده است. در این مسابقات، دانشجویان ضمن آموختن روش گفتگو، نحوه گفتگوی منطقی، عقلانی و مبتنی بر استدلال را فرامی‌گیرند و یاد می‌گیرند که چگونه در عین رعایت اخلاق و احترام متقابل، دیدگاه خود را پیش ببرند.  این مسابقات از سال 1391 بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که بر ضرورت توسعه و تقویت گفتگو و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید فرمودند، شکل گرفته و امسال در آبان1402 دوازدهمین دوره از این مسابقات توسط شعبه زنجان آغاز شد.
فریدزاده اضافه کرد: تاکنون یازده دوره این مسابقات برگزار شده که مجموعا بیش از 13هزار دانشجو به صورت گروهی با یکدیگر مناظره کردند. امیدوارم با یاری خدای بزرگ و همت همکاران جهادی، امسال بهترین دوره مسابقات مناظره از لحاظ کمی و کیفی باشد انشالله.
همچنین رضا اسمخانی، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان زنجان به عنوان اولین واحد برگزارکننده دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره در سراسر کشور  اعلام کرد: در این دوره از رقابت‌ها ۴۶ گروه از دانشگاه‌های سراسری زنجان، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، آزاد اسلامی واحد زنجان و شهرستان ابهر،  پیام نور واحد استان زنجان و شهرستان خدابنده، فنی و حرفه ای  الغدیر و قائم، دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا(س) و شهید بهشتی زنجان ثبت نام کرده‌اند. پس از اتمام مهلت ثبت نام، عنوان گزاره‌های تیم‌ها و زمان مسابقات بر اساس قرعه‌کشی مشخص گردید. مرحله اول این دوره از مسابقات، روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان و اول آذر ماه سال جاری در سالن اجتماعات استاد روزبه دانشگاه زنجان از ساعت ۱۴ تا ۱۹ برگزار می‌شود که بعد از برگزاری این مرحله و مشخص شدن تیم‌های برتر، دور دوم این دوره مسابقات از 3 تا ۱۰ آذر ماه سال جاری برگزار خواهدشد. 
وی ادامه داد: داوران مرحله مقدماتی آقایان دکتر محمد تقی حیدری دانشیار و عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه زنجان، دکتر رهام شرف دانشیار دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان، دکتر عباس رمضانی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان زنجان و دکتر عمران حشمتی عضو هیئت علمی دانشکده علوم دانشگاه زنجان خواهند بود .
شایان ذکر است دوازدهمین دوره "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" با هدف ایجاد انگیزه پژوهش و پرسش‌گری، توسعه فرهنگ نقد و گفت‌وگو و تقویت مهارت فن بیان و قدرت سخنوری دانشجویان، آغاز به کار کرده است و از اهداف دیگر برگزاری این مسابقات، نقد خلّاق، عالمانه و مستدل است که منجر به گسترش فرهنگ گفت‌وگو و تبادل نظر سازنده و اثربخش در جامعه به ویژه در میان دانشجویان می‌شود؛ درحقیقت، نهاد دانشگاه با ایجاد فرصت‌های این‌چنینی، آمادگی پذیرش مسئولیت‌های بزرگ جامعه را برای دانشجویان ایجاد کرده و در مقابل، جامعه نیز انتظار قبول این نقش خطیر و حیاتی از سرمایه‌های انسانی برآمده از دانشگاه را دارد.
 

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی استان زنجان مناظره دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره


نظر شما :