«شورای هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان بوشهر» به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بوشهر تشکیل شد

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۲ کد : ۳۲۳۶ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
«شورای هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان بوشهر» به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بوشهر تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، برای نخستین بار «شورای هماهنگی تشکل های دانشجویی استان بوشهر» به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بوشهر و با حضور استاندار و رئیس جهاددانشگاهی این استان تشکیل شد. در این نشست که روز 28 خردادماه برگزار شد، 27 تشکل دانشجویی عضو این شورا شدند. 
علی احمدی‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: برای زدودن گرد و غبار در حوزه فرهنگی باید به دانشگاه‌ها نقش داد. سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی همواره به دنبال ایجاد خانه گفت‌وگو میان دانشگاه و جامعه ‌بوده است.
وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در طول ۴۵ سال از عمر باشکوه انقلاب اسلامی بیش از ۲۵۴ دیدار با دانشجویان داشته‌اند و این موضوع اهمیت دانشگاه و دانشجو را نشان می‌دهد.
رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه دانشگاه‌ها از ابتدا انقلاب تاکنون درگیر مسائل مختلفی بوده‌اند، اضافه کرد: مهمترین رکن جامعه و انقلاب، دانشجو و دانشگاه‌ها هستند.
احمدی‌زاده  عنوان کرد:گرد و غباری بر حوزه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نشسته است که برای زدودن آن باید در حوزه فرهنگی به دانشگاه‌ها نقش داد.
وی ضمن تشکر از مجموعه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه در کمیسیون دانشگاهی استان بوشهر کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین مسائل حوزه دانشجویی بررسی و رفع می‌شود، افزود: جدیدترین مورد مربوط به پل هوایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بود که پس از سالها انتظار خوشبختانه این پل نصب شد. رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در پایان سخنان خود از استاندار محترم جهت برگزاری نشست‌های هم اندیشی با قشر جوان و دانشگاهیان تشکر کرد. 

در ادامه این نشست سیدرضا موسوی، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بوشهر و رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های دانشجویی این استان گفت: این سازمان برای نخستین بار در استان شورایی تحت عنوان «شورای هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان بوشهر» را با عضویت ۲۷ تشکل‌های دانشجویی تشکیل داده است.
وی ضمن عرض تسلیت درگذشت پنج دانشجوی نخبه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: جهاددانشگاهی از ابتدای انقلاب یکی از کلیدی‌ترین نهادها در عرصه‌های فرهنگی جامعه و دانشگاه بوده است و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از زمان تاسیس در سال ۷۷ تاکنون به عنوان یک تشکیلات دانشجویی فراگیر بستری برای فعالیت‌های دانشجویی در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و پژوهشی در همه دانشگاه‌های کشور است.
وی ادامه داد: این شورا متشکل از شوراهای صنفی، انجمن‌های علمی، نشریات و کانون‌های فرهنگی و فعالان دانشجویی از دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرهنگیان، آزاد اسلامی، پیام نور، خلیج فارس و علمی کاربردی هستند.
سیدرضا موسوی در پایان گفت:  از اهداف تشکیل این شورا می‌توان به ایجاد همبستگی بین تشکل‌ها، توسعه در عرصه فرهنگی دانشگاه‌ها، گسترش همکاری‌های بین دانشگاهی، پیگیری مشکلات دانشجویان و ارتباط گیری مستقیم با مسئولان به منظور مطالبه گری و انتقال راهکارها و ایده‌های دانشجویان با هدف برون رفت از چالش‌های روز جامعه تشکیل شده است.

 

 

کلید واژه ها: استان بوشهر سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :