برگزاری هجدهمین دوره طرح ملی«ایران، مرز پرگهر» توسط سازمان دانشجویان استان کردستان

هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» به همت سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایکنا، هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» به همت سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و در راستای اجرای رویکرد جدید این طرح مبنی بر بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان شاخص(آچار) روز 3 تیرماه 1402  در سنندج برگزار شد.
در این بازدید یک روزه دانشجویان با شرکت دانش‌بنیان «کاوش فراز آبیدر سنندج» با ماشین‌آلات و فرایند تولید دستگاه‌های  CNC (برش چوب) و چگونگی قرار گرفتن در پروسه شرکت‌های دانش بنیان آشنا شدند.
افشین محمدیان، مدیر شرکت دانش‌بنیان «کاوش فراز آبیدر سنندج» نیز در این بازدید گفت: شرکت فراز سی ان سی اولین تولیدکننده ماشین‌های سی ان سی در استان و تنها تولیدکننده کنترلرهای سی ان سی و لیزر در ایران بوده که زیر نظر وزارت علوم فعالیت دارد.
وی افزود: ماشین‌آلات تولیدی این شرکت سازگار با کلیه نرم افزارهای سی ان سی،آرتکم، آسپیر و پاور میل بوده و بدون خطا، دقت صد میکرون و بدون لرزش، برش چوب و MDF، سنگ و فلزات نرم، منبت کاری و حکاکی ۳ بعدی را انجام می دهد.
محمدیان بیان کرد: این شرکت در راستای استفاده بهینه از این دستگاه‌ها و قطعات تولیدی صفر تا صد ماشین کاری و ابزار شناسی را به صورت رایگان به مشتریان خود آموزش می‌دهد. ماشین‌آلات و تجهیزات این شرکت کالیبره شده و آماده استفاده بوده به نحوی که حتی افراد بسیار مبتدی از این دستگاه‌ها می‌توانند استفاده کنند.
وی یادآور شد: شرکت دانش‌بنیان کاوش فراز آبیدر سنندج در بخش تولید تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی به ویژه ماشین‌های CNC فعالیت دارد و از سال ۱۳۹۸ زیر نظر پارک علم و فناوری استان فعالیت خود را در سطح استان کردستان آغاز کرده است.

گفتنی است، طرح ایران، مرزپرگهر هر ساله با هدف بازدید نظام‌مند دانشگاهیان از مقاصد فناورانه، تاریخی و طبیعی کشور و با حمایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. این اردو درراستای اجرای این طرح ملی و با هدف مهارت افزایی و آشنایی دانشجویان با بازار کار حوزه تخصصشان برگزار می‌شود. 

کلید واژه ها: استان کردستان سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی ایران مرز پرگهر کاوش فراز آبیدر سنندج دانش بنیان


نظر شما :