نشست هم اندیشی مدیران اجرایی شعب استان تهران سازمان دانشجویان ایران برگزار شد

۰۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۷ کد : ۳۲۶۴ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
نشست هم اندیشی مدیران اجرایی شعب استان تهران سازمان دانشجویان ایران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، نشست "هم‌اندیشی معاونان فرهنگی واحدها و مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان مستقر در استان تهران" روز دوشنبه 9 مردادماه 1402 ساعت 9 تا 11:30، سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی برگزار شد. 
در این نشست که با حضور دکتر علیرضا کلانترمهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران، معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی و مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان مستقر در استان تهران برگزار شد، افراد حاضر ضمن ارائه انتقادات و پیشنهادات پیرامون مهم ترین اولویت های فرهنگی و دانشجویی به گفتگو نشستند. 
در ابتدا دکتر رضا فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان ایران، ضمن تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین به بیان نکاتی در خصوص شرایط فعلی سازمان دانشجویان پرداخت. وی افزود: اگر جهاددانشگاهی دانشجو محور است؛ پس لازمه این رویکرد، توجه به سازمان دانشجویان و فعالیت های دانشجویی و حمایت مادی و معنوی از آنان است. جهاددانشگاهی مطابق فرمایشات رهبری، یک نهاد بالذات فرهنگی است و ما به عنوان اعضای جهاددانشگاهی باید تلاش کنیم در دانشگاه حضور داشته باشیم و برای ماندن هزینه بدهیم. 
فریدزاده در ادامه افزود: برخی از افراد به خطا فکر می‌کنند که ستاد سازمان دانشجویان باید محل تردد دانشجویان باشد و در این صورت می‌توان مجموعه را "دانشجویی" نامید. در حالیکه به اعتقاد من، این نقش برعهده شعب سازمان هست که آن هم منوط به اعتبارات و امکانات اولیه است. 
در ادامه دکتر کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، ضمن خداقوت به شبکه فرهنگی سراسری سازمان دانشجویان بیان کرد: اگر شبکه فرهنگی سراسر کشور در سازمان دانشجویان وجود نداشت، فعالیت فرهنگی جهاددانشگاهی در سطح مخاطبان فرهنگی و دانشجویی نمودی نداشت. اگر جهاددانشگاهی بخواهد در دانشگاه‌ها بماند، باید فعالیت های فرهنگی خود را برجسته کند. 
در آخرین بازساماندهی که در ساختار سازمان دانشجویان اتفاق افتاد، مراکز کم‌توان‌تر گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ذیل سازمان دانشجویان ادغام شدند و حیطه ماموریت های سازمان دانشجویان را گسترده‌تر کردند. در این دوران باید تلاش کنیم تا یک شبکه تخصصی ذیل سازمان دانشجویان ایجاد کنیم و برای دیگر مراکز فرهنگی جایگاه این شبکه تخصصی سازمان را تبیین کنیم. به نوعی باید مجموعه فعالیت های دانشجویی جهاددانشگاهی ساماندهی شود تا سازمان دانشجویان پربار نمود پیدا کند.
وی افزود: کانون ها و شوراهای دانشجویی شعب می‌توانند با دیگر مجموعه های دانشجویی در دانشگاه ها ارتباط بگیرندو جلسات هم اندیشی و گفتگو برگزار کنند. ما باید به وجه تمایز فعالیت‌های دانشجویی جهاددانشگاهی با دیگر تشکل های دانشجویی تاکید ورزیم. نسل امروز، نسلی جدید با خصایص و سلایق متفاوتی نسبت به نسل قبل از خود است لذا ما در بازآرایی فعالیت های فرهنگی و دانشجویی و بازتعریف هویت دانشجویی سازمان دانشجویان نباید دچار روزمرگی شویم. 
وی در ادامه با اشاره به سه مدل بازآرایی سازمان دانشجویان (بازتعریف مفهوم کار فرهنگی، فرایند تعریف فعالیت های دانشجویی و ساختارمندی سازمان دانشجویان) بیان کرد: جهاد دنبال مالکیت در دانشگاه ها نیست بلکه فعالیت های دانشجویی سازمان دانشجویان بر مبنای اولویت ها و مسائل جامعه تعریف می‌شوند و اگر ایده‌ای باشد که بتواند الگوی فرهنگی و دانشجویی مناسبی برای اجرا توسط سایر نهادها باشد، جهاددانشگاهی وظیفه خود را که نظارت و هدایت جریان فرهنگی اصیل در کشور است را انجام داده است. 
در ادامه جلسه، هر یک از مدیران اجرایی حاضر در جلسه  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شعبه مربوطه، به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پیرامون برنامه ها و فعالیت های سازمان دانشجویان پرداختند. 
اشاره به بحران هویتی دانشجویان نسل جدید، لزوم توانمندسازی دانشجویان و مهارت آموزی حرفه ای به آنان، توجه به ظرفیت‌های موجود در شعب و دسته بندی کردن فعالیت ها، عدم موازی کاری فعالیت های سازمان دانشجویان با دانشگاه‌ها، توجه به گردشگری و آشنایی دانشجویان با پیشینه فرهنگی و تاریخی کشور در قالب اردوهای نوآورانه از جمله مهم ترین پیشنهاداتی بود که توسط مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان استان تهران مطرح شد. 
در این جلسه مقرر شد جلسات مدیران شعب تهران به صورت منظم و ماهیانه برگزار شود. همچنین مقرر شد در جلسه بعدی که به میزبانی جهاددانشگاهی شهید بهشتی برگزار می‌شود، اعضا پیشنهادات خود در خصوص برنامه مشترک شعب استان تهران را ارائه نموده و تا پایان هفته جاری نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را در خصوص فرم ارزیابی شعبه را به صورت مکتوب اعلام نمایند.
در این جلسه آقایان حسین یاری، امین مختاری و سرکار خانم نازنین بیات، معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی واحدهای علوم پزشکی تهران، دانشگاه هنر، علوم پزشکی شهیدبهشتی و خانم فرهادی، مدیرفرهنگی جهاددانشگاهی صنعتی شریف و همچنین آقایان امیرحسین مسعودی، سیدمحمدرضا قانع فر، مسعود زمانی، حسام الدین حسین زاده، حسین نظری، محمدسبحان سخایی و خانم ها زهرا سلطانی، ، ریحانه نوری نژاد؛ مدیران اجرایی جهاددانشگاهی علم و صنعت، امیرکبیر، تربیت مدرس، شهید بهشتی، علوم پزشکی شهیدبهشتی، خواجه نصیر، دانشگاه تهران، شعبه الزهرا(س) حضور داشتند.

مشاهده گزارش تصویری
 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی معاونت فرهنگی


نظر شما :