به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تاسیس سازمان دانشجویان ایران؛

نشست انتقال تجربه فعالین فرهنگی_دانشجویی توسط سازمان دانشجویان استان‌گیلان برگزار شد

۱۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۲ کد : ۳۳۱۸ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
نشست انتقال تجربه فعالین فرهنگی_دانشجویی توسط سازمان دانشجویان  استان‌گیلان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، نشست انتقال تجربه فعالین فرهنگی-دانشجویی با حضور فعالین جوان فرهنگی و دانشجویی استان گیلان توسط این سازمان برگزار شد. این نشست به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تاسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با حضور فعالین فرهنگی-دانشجویی استان گیلان با هدف انتقال تجربه و هم افزایی برگزار شد.
در این جلسه فاطمه فدایی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان‌گیلان ضمن گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز تاسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بیان کرد: هدف ما در سازمان دانشجویان تسهیل مسیر دانشجو برای اجرای ایده هایش است و به عنوان شبکه توانمندسازی دانشجویان ایران در تلاشیم پا به پای دانشجو باشیم تا بتوانند توانمند شده، تاثیرگذار باشند و در نهایت رشد را در بعد فردی و اجتماعی تجربه نمایند.
در ادامه نادر اسدی، عضو شورای مرکزی سازمان دانشجویان استان گیلان، عیار آدما براساس عملکردشان سنجیده می شود نه حرف‌هایشان. تجربه ای که من در گیلان و دانشگاه های مختلف کسب کردم، حلقه گمشده ای بود به اسم اعتماد. نبود اعتماد بین مسولین دانشگاهی و دانشجویان باعث می‌شد کارها انجام نشود. ولی برای من چالش‌ها جذاب بودند و همیشه سراغ موضوعاتی میرفتم که چالش بیشتری داشته باشد‌ و دستاورد داشته باشم.
علی جلالی، عضو مرکز نوآوری شروع اشاره داشت: مهم ترین مسئله ای که وجود دارد این است دانشجو نمیداند باید چطور ایده‌هایش را ارائه نماید. باید بتوانیم برنامه ها را به شیوه ای برگزار کنیم تا دانشجو بیاید، گفتگو کند و فضایی داشته باشد برای مطرح کردن ایده هایش.
مجید پورخانعلی پور، عضو مرکز نوآوری شروع، در ادامه نشست افزود: در استان گیلان کارها سخت پیش می‌رود، وجود بروکراسی های اداری، خستگی عجیب کارمندان دانشگاه و.... سبب می شود کارها با یک کندی اجرا شود. متاسفانه دانشجویان فعال و باانگیزه ما در حال خارج شدن از استان و کشور هستند باید برای این راه حلی یافت که دانشجویان بمانند و در کشور، از استعداد آنان استفاده شود. ما در مرکز نوآوری شروع هرگز منتظر نماندیم که فردی کاری برایمان انجام دهد، مسیر را با همه سختی ها پیش رفتیم و موفق شدیم.
فضه یوسفی، استاد دانشگاه و فعال فرهنگی_ اجتماعی، نیز بیان کرد: وقتی با دانشجویان صحبت میکنیم حرفشان این است بستری نیست تا بتوانند فعالیت های دانشجویی، فرهنگی_اجتماعی انجام بدهند. و به دلیل مراحل اداری کارها بسیار سخت اجرا می شوند. باید سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بیش از پیش در کنار دانشجو باشد. فاطمه یوسفی، سفیر موسسه مشاهیر دانش استان گیلان، ما چندین سال است که از ترم اول دانشگاه در کنار دانشجویان حقوق هستیم و تلاش می‌کنیم او را در مسیر رسیدن به هدفش هدایت کنیم.
فاطمه قلی‌زاده، دبیر کانون مهربانان سازمان دانشجویان استان گیلان، اشاره داشت: دانشجو رفته است به سمت رزومه سازی، صرف داشتن یک رزومه کافی نیست، بلکه دانشجو باید مهارت داشته باشد وقتی کاری به او سپرده شود بتواند صفر تا صد آن را انجام دهد.
حمیدرضا یوسفی، دبیرکانون شهرسازی سازمان دانشجویان استان گیلان افزود: متاسفانه ما شایسته سالاری نداریم و این قصه پر غصه ما است. یکی از کارهای مهمی که باید سازمان دانشجویان انجام‌دهد این است تبلیغات بیشتری انجام داده و به این سوال دانشجو پاسخ دهد که چرا باید با سازمان دانشجویان فعالیت کند وقتی تعداد زیادی تشکل و انجمن علمی-دانشجویی در دانشگاه خودش دارد.
بنیامین حسن زاده، عضو شورای مرکزی کانون شهرسازی سازمان دانشجویان استان گیلان نیز دراین نشست بیان کرد: بنظرم باید نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را بخوانیم و رعایت نماییم. اگر این سخن اجرا شود مشکلات ما حل میشود، افراد در جایگاهی که باید باشند نیستند و این سبب آسیب می شود.
میناپیرزاده، عضو شورای مرکزی سازمان دانشجویان استان گیلان افزود: سازمان دانشجویان به خوبی توانسته فرهنگ گفت‌وگو را ایجاد نماید. گفت‌وگو حلقه مفقوده بین افراد است. من به این نتیجه رسیدم که باید روی تحقق این کلید واژه، "خود اتکایی"کار کنیم.
پریا محمدی، عضو فعال سازمان دانشجویان استان گیلان نیز اشاره کرد: یک موضوعی که خیلی تکرار می شود، افراد فقط خود واحدشان را می‌بینند و فراموش می‌کنند هدف چه بوده است، منفعت شخصی اولویت است به جای منفعت جمعی. 
در انتهای نشست، سحرنجفی، دبیر کانون دادبان سازمان دانشجویان استان گیلان بیان کرد: من بعد از عضویت در سازمان دانشجویان تجربه های فوق العاده کسب کردم. در دل سختی ها و چالش‌ها تجربه های نابی هست که سبب یادگیری و رشد می شود. در پایان، درخواست های حاضرین مصوب شد تا سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان‌گیلان برنامه هایی ویژه در این خصوص تدوین و اجرا نماید.

کلید واژه ها: بیست و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان دانشجویان ایران استان گیلان جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :