آغاز فرآیند اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

جلسه هم اندیشی مدیران اجرایی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران برگزار شد
آغاز فرآیند اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، اولین جلسه توجیهی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران، مهدیه شاه‌نظری، معاون فعالیت های دانشجویی سازمان و دبیران اجرایی مسابقه در سراسر کشور بصورت مجازی برگزار شد. 

در ابتدا دکتر فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران ضمن خداقوت و خسته نباشید بابت زحمات گذشته همکاران و همچنین خوش‌آمد به افراد جدید، بیان کرد:  مسابقات ملی مناظره دانشجویان یک الگوی شناخته شده در حوزه کار فاخر فرهنگی است. ما در سال 1390 این کار را شروع شد و شاهد هستیم در تمام این سال‌ها با همه تحولات اجتماعی و سیاسی که طی کردیم، مسابقات مناظره به قوت در جای خود باقی است و ادامه پیدا کرده است و این فقط به خاطر حمایت مسئولان محترم جهاد دانشگاهی در دوره‌های مختلف مدیریتی و همت همکاران ما در واحدها و شعب ما در جهاددانشگاهی است. 
وی ادامه داد: بنده از تمام دانشجویان و مدیران اجرایی و همکاران خود در واحدها تشکر می‌کنم که با هزینه کم و سختی زیاد نگذاشتند این چراغ خاموش شود. سپاسگزاری بعدی من از دکتر منتظری، رئیس اسبق جهاددانشگاهی و رئیس شورای علمی مسابقات مناظرات است که مبدع این حرکت بودند و ما را در همه سال‌ها هیچ وقت تنها نگذاشتند و نقش بسیار پررنگی در ادامه این مسابقات داشتند.  
دکتر فریدزاده افزود: ما در دوره جدید به این نتیجه رسیدیم که نیاز به ایجاد تغییراتی در اجرای این مسابقات داریم. از این رو  تغییرات شکلی و محتوایی برای این دوره طراحی شده که مجری این تغییرات شما هستید. دوستانی که از دوره‌های قبل حضور داشتند این نکته را مدنظر داشته باشند که قرار نیست این کار مانند قبل برگزار شود. ما امسال ساختاری طراحی کردیم که واحدهایی که نتوانند از لحاظ کیفی و کمی سطح مورد نظر مسابقات را برآورده کنند، از دور مسابقات کنار گذاشته می‌شوند تا نتایج بهتر و برگزاری باکیفیت‌تری داشته باشیم. امسال در مجموع 41 واحد مجری برگزاری مسابقه خواهند بود. 
رئیس سازمان دانشجویان ایران گفت: مسابقات این دوره باید نقطه عطفی در مسابقات ملی مناظره دانشجویان باشد.  اگرچه تا اسفندماه مهلت برگزاری مرحله استانی مسابقات است اما باید تلاش کنیم تا آذرماه این مرحله از را برگزار کنیم. درخواست دارم تا همه عزیزان آغاز به کار کنند. انشاءالله آبان و آذر پرشوری در سطح کشور از لحاظ برگزاری مسابقات مناظره داشته باشیم. تقاضا و خواهشم این است که تکرار مسابقات باعث عادی شدن برگزاری آن نشود. 
وی اضافه کرد: در این دوره تلاش کردیم تا هماهنگی‌های سطح ملی با قوت بیشتری انجام شود. با وزارت علوم، صدا و سیمای استان‌ها و برخی دیگر نهادهای دولتی هماهنگی شده است تا با حمایت سازمان از ظرفیت‌های استانی برای اشاعه مسابقه مناظره استفاده بهینه کنیم. در این صورت مجموعه‌ها حول محور دانشگاه جمع می‌شود که با همکاری هم یک کار اصیل و ارزشمندی را به ظهور برسانیم. 
در ادامه، آقای میردیده از اعضای مرکز ملی مناظره به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص تغییرات آیین‌نامه‌ای و روند برگزاری مسابقات پرداخت. وی همچنین به نحوه اطلاع رسانی، لزوم استفاده از ظرفیت مشارکت تشکل‌های دانشجویی، آشنایی شرکت کنندگان با ضوابط اجرایی، برگزاری کارگاه‌های توجیهی، استفاده از گزاره های متنوع در جدول مسابقات و زمان بندی جدول مسابقات نیز اشاره کرد. 
در انتها نیز سرکار خانم شاه‌نظری، معاون دانشجویی سازمان ضمن تشریح روند اجرای مسابقات در شعب سازمان، از اهمیت حفظ ارتباط با دبیرخانه برگزاری مسابقات جهت برگزاری دقیق و بدون نقص مسابقات سخن گفت و تاکید کرد برای اطلاع رسانی مسابقه از ظرفیت نهادهایی همچون جوانان هلال احمر، شهرداری ها، وزارت ‌ورزش و جوانان و... می‌توان استفاده کرد. همچنین باید تلاش کنیم تا مشارکت دانشگاه‌ها را جذب کنیم که یکی از راه های آن، تشکیل شورای علمی و هماهنگی در سطح استان است. وی به تنوع در داوری مسابقات در عین حفظ کیفیت داوری و استفاده از اساتید برتر دانشگاه ها در این خصوص نیز اشاره کرد. 

کلید واژه ها: دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره مناظره دانشجویی جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :