برگزاری ۲۳۵ برنامه در قالب ۸ طرح هماهنگ توسط شعب سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در سال‌تحصیلی جدید

۰۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۷ کد : ۳۳۶۰ اخبار سازمان اسلایدر
برگزاری ۲۳۵ برنامه در قالب ۸ طرح هماهنگ توسط شعب سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در سال‌تحصیلی جدید

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، نودمین گردهمایی (هشتمین گردهمایی غیرحضوری) معاونان فرهنگی واحدها، رؤسای سازمان ها و مراکز فرهنگی جهاددانشگاهی با محوریت تشریح نظام نامه برنامه های فرهنگی این نهاد و فرایند تصویب و ابلاغ طرح های فرهنگی با حضور دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی امروز، 7 آبان ماه در سالن شهید صبوری این معاونت به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در ابتدای این گردهمایی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با یادآوری عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: این عملیات یک اقدام جسورانه در دفاع از خود توسط آزادی خواهان فلسطین بود که رژیم منحوس اسرائیل را به واکنش جدی و وحشیانه واداشت و شاهد هستیم امروز ملت فلسطین لحظات سختی را می گذرانند و شهدای زیادی را در منطقه داشتیم که آرزوی علو درجات برای شهدای فلسطین و توفیق و پیروزی جبهه حق علیه باطل را داریم. از تمامی معاونت هایی که در این موضوع اهتمام جدی داشتند قدردانی می کنم.

وی در رابطه با گردهمایی معاونان فرهنگی گفت: امیدواریم این نشست براساس اهدافی که برای آن پیش بینی شده است بتواند گامی موثر در هماهنگی فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی باشد.

دکتر کلانتر مهرجردی ادامه داد: یکی از نکاتی که ما در تجربه های گذشته درحوزه فرهنگی داشتیم و باید به آن توجه کنیم و هماهنگی بالاتری را شاهد باشیم، رفت و آمد و گفت و گوهایی است که بین مدیران ستادی و مجموعه هایی است که در میدان در دانشگاه ها حضور دارند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی اظهار کرد: شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی که در کشور توسط وزارتین، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جهاددانشگاهی شکل گرفت و آیین نامه آن به استان ها ابلاغ شد نیز اهتمام دارند که این هماهنگی باید گسترده تر شود.

در ادامه دکتر فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در این گردهمایی با اشاره به تعداد و عناوین طرح‌های هماهنگ سازمان دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۲،  که شامل ۸ طرح "یادیار تجلیل از شهدای دانشجو " ، "نکوداشت مفاخر ایران اسلامی"، مرحله استانی "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران"، مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی "بیان"، طرح های اردویی "فن فرهنگ"، "مهرباران" ، "راه بلد"  و "ایران، مرز پرگهر" در خصوص نحوه حمایت و  تخصیص بودجه حمایتی طرح ها توضیحاتی ارائه نمودند.
وی در رابطه با طرح های گردشگری سازمان دانشجویان که امسال به ۴ مدل اردویی تفکیک شده است بیان کرد:  "اردوی فن فرهنگ"، بازدید از پیشرفت‌های فناورانه و دستاوردهای علمی انقلاب جمهوری اسلامی ایران، طرح "راه بلد"، بازدید از پروژه‌های کارآفرینانه کشور و دیدار با  کارآفرینان موفق می‌باشد. بازدید از مقاصد تاریخی، فرهنگی و مقاومت نیز در قالب طرح "ایران، مرز پرگهر" اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اردوهای جهادی نیز امسال به طرح های هماهنگ سازمان اضافه شده و همچنین فراخوان مرحله استانی/ دانشگاهی  مسابقات مناظره نیز از هفته گذشته توسط واحد های مجری منتشر شده است. 
دکتر فرید زاده در پایان به مجریان طرح های هماهنگ در واحدها توصیه کرد مدیریت زمان و استفاده بهینه از اوقات فراغت دانشجویان و مستندسازی استاندارد را به طور ویژه مدنظر قرار دهند.
لازم به ذکر است 235 برنامه در قالب 8 طرح هاهنگ مذکور تحت حمایت و نظارت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در سال‌تحصیلی 1402-1403 برگزار خواهد شد.
همچنین در این نشست پیرو ارزیابی‌های از پیش انجام گرفته، شعب برتر سازمان دانشجویان ایران اعلام شدند. مطابق این ارزیابی شعب ذیل به عنوان شعب برگزیده در سطوح مختلف معرفی شدند: 


 شعب سطح الف در ارزیابی: زنجان و علوم پزشکی تهران 
شعب در حال رشد: قزوین، فارس و هرمزگان

 

 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران یادیار راه بلد مهرواره فن فرهنگ ایران مرز پرگهر مفاخر ایران اسلامی مهرباران مناظره دانشجویی مناظره اساتید


نظر شما :