رونمایی از بسته اردویی جدید در مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران

رونمایی از بسته  اردویی جدید در مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، از بسته اردویی جدید مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران در اختتامیه هجدهمین دوره طرح ملی  "ایران، مرزپرگهر" با حضور رئیس جهاددانشگاهی و معاون سازمان انرژی اتمی رونمایی شد.
این بسته شامل اولین دوره طرح های " فن فرهنگ"، "راه بلد"، "مهرباران" و نوزدهمین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" می باشد که در سال تحصیلی جدید توسط شعب سازمان دانشجویان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. 
لازم به ذکر است طرح "فن فرهنگ" با هدف بازدید از دستاوردهای فناورانه صنعتی و اقتصادی سراسر کشور طراحی شده است، در این طرح به‌ صورت تخصصی دانشجویان و دانش آموزان در قالب اردوهای نظام‌مند یک روزه یا نیم‌روزه از پروژه‌ها و ابر پروژه‌های فناورانه و اماکن صنعتی استان خود و استان‌های همجوار بازدید می‌کنند. 
رویداد ملی "راه بلد" نیز با هدف بازدید از کسب وکارهای کوچک، مشاغل خانگی موفق و شرکت‌های دانش بنیان سراسر کشور در راستای افزایش خودباوری ملی و روحیه کارآفرینی طراحی شده است.
"اردوهای مهرباران" نیز در سال تحصیلی جدید با تمرکز بر فعالیت‌های جهادی ویژه مناطق محروم و با هدف تقویت روحیه جهادی همراه با نوآوری هایی بازطراحی شده است که ان‌شاءالله با آمادگی واحدهای سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی طرح‌های اردویی هماهنگ در سال تحصیلی 1403-1402 با رویکردی نو و بدیع و مشارکت بیش از پیش دانشجویان اجرا خواهدشد. 

همچنین طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" (بازدید نظام‌مند دانشگاهیان از مقاصد فناورانه، تاریخی و طبیعی کشور) از جمله برنامه های ارزشمند و فراگیر سازمان دانشجویان ایران است که طی  18 دوره در قالب اردوهای نظام‏‌مند و متناسب با رشته‌های تحصیلی با هدف بازدید از بناهای فرهنگی و تاریخی و مراکز علمی و فنّاورانه و پروژه‌های صنعتی و دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. این طرح از سال 1384 تا پایان سال تحصیلی 1401 هجده دوره در سراسر کشور برگزار شده است که طی 2852 اردو، 109093 نفر از دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از مقاصد علمی و فرهنگی بازدید کرده‌اند.

 

 

 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران راه بلد مهرواره فن فرهنگ مهرباران ایران مرز پرگهر


نظر شما :