کارگاه آموزش گام به گام «مقاله نویسی» توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان قم برگزار شد

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۳ کد : ۳۳۸۲ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
کارگاه آموزش گام به گام «مقاله نویسی» توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، کارگاه آموزش گام به گام «مقاله نویسی» توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان قم و با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه حضرت معصومه(س)، با حضور بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان روزهای ۸ و ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ به مدت ۴ ساعت برگزار شد.
در این کارگاه دکتر مونا جامی پور دانشیار دانشگاه حضرت معصومه (س)، با تاکید بر اهمیت مقاله نویسی و جایگاه آن در پژوهش عنوان کرد: در دنیای امروز علم قدرت است و هسته اصلی هر حوزه علمی پژوهش می‌باشد و داشتن مهارت در مقاله نویسی و نشر دستاورهای حاصل از پژوهش در توسعه دانش بسیار حائز اهمیت است. 
وی در ادامه اظهار داشت: اکثر دانشجویان از مزایای چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی آگاه هستند، اما به علت عدم مهارت و دانش کافی در مورد اصول نگارش مقاله، در این زمینه با مشکلاتی مواجه می‌شوند ولی با حضور در این نوع کارگاه‌ها می‌توانند اصول و چارچوب مقاله نویسی را بیاموزند و جایگاه علمی خود را ارتقا بخشند. 
جامی پور در این کارگاه، پس از بیان ضرورت و اهمیت مهارت مقاله نویسی، به انواع مقالات علمی و پژوهشی اشاره و نحوه جستجوی مقاله در پایگاه‌های علمی، نحوه انتخاب کلید واژه، روش‌های پیدا کردن موضوع مقاله از سایت‌های معتبر علمی و شناخت آنها از سایت‌های نا معتبر را تشریح کرد. 
گفتنی است، فرآیند نگارش یک مقاله علمی، اجزای مقاله، چگونگی انتخاب موضوع مقاله و چگونگی انتخاب ژورنال متناسب با مقاله و نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی نیز موضوع دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد. 
یادآور می‌شود سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قم در تلاش است تا با برگزاری دوره ها، کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی متناسب با نیاز دانشجویان، نقش خود را در ارتقا توانمند سازی دانشجویان ایفا نماید.
 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی استان قم کارگاه مقاله نویسی


نظر شما :