کارگاه "مهارت های ده گانه زندگی" توسط شعبه سازمان دانشجویان استان قم برگزار شد

۱۳ آذر ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۹ کد : ۳۴۱۵ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
کارگاه "مهارت های ده گانه زندگی" توسط شعبه سازمان دانشجویان استان قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، کارگاه مهارت های ده گانه زندگی توسط شعبه سازمان دانشجویان استان قم و با همکاری خانه فرهنگ دانشگاه قم و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در دانشگاه قم برگزار شد.
دکتر شفیعی استاد دانشگاه و مدرس کارگاه ضمن تشریح مباحثی پیرامون ریشه یابی شخصیت، دلیل تفاوت شخصیت ها و خصوصیات اخلاقی افراد با یکدیگر، بیان کرد:  شخصیت هر فرد نتیجه برهم کنش ژنتیک و محیط می باشد. برای حصول به این نتیجه آزمایش های متعددی بر روی دوقلوهای همسان انجام گرفته شده است تا نقش محیط در شخصیت هر فرد تعیین شود.
مدرس دوره های مهارت زندگی اذعان داشت پاسخ هر فرد به محرک های محیطی مانند خشم، عصبانیت، ناراحتی و غم متفاوت است. گاهی افراد با رفتارهای پرخطر مانند استفاده از سیگار، قرص و مواد مخدر به این محرک ها پاسخ می دهند. بعضی هم با شناخت خود و درک صحیح از آن محرک واکنش بی خطر و سالمی دارند. برای شناخت خود و محرک های محیطی و توانایی پاسخ صحیح دادن به مشکلات و محرک ها افراد نیازمند آموزش می باشند. اگر در زمان مناسب یادگیری حاصل نشود شاید بعدها افراد نیاز داشته باشند به درمانگرها مراجعه نمایند.
همچنین شفیعی در ادامه به مهارت های ده گانه زندگی اشاره نمود و گفت: یادگیری این مهارت ها لازمه‌ی داشتن زندگی سالم و روابط موثر هست.

وی در آخر این مهارت ها را به این ترتیب نام برد: توانایی تصمیم‌گیری، توانایی حل مسئله، توانایی تفکر خلاق، توانایی تفکر نقادانه، توانایی برقراری رابطه مؤثر با دیگران، توانایی برقراری روابط بین فردی سازگارانه، توانایی خودآگاهی، توانایی، همدلی با دیگران، توانایی رویارویی با هیجان‌ها (غم، خشم، شادی، …) و توانایی رویارویی با استرس‌ها.
 

کلید واژه ها: استان قم سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :