حضور ۵۸ تیم مناظره کننده در مرحله استانی "مسابقات مناظره دانشجویان ایران" در استان مرکزی

۱۳ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۷ کد : ۳۴۱۱ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
حضور ۵۸ تیم مناظره کننده در مرحله استانی "مسابقات مناظره دانشجویان ایران" در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، آیین افتتاحیه مرحله استانی دوازدهمین دوره "مسابقات ملی مناظره دانشجویی" توسط سازمان دانشجویان استان مرکزی روز یکشنبه 12 آذرماه با حضور 58 تیم مناظره کننده برگزار شد. 
محسن مرادی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در این مراسم، با اشاره به اینکه ۵۸ تیم در مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی استان مرکزی شرکت دارند، بیان کرد: از لحاظ تعداد شرکت کننده، رتبه اول را در کشور داریم.
وی با بیان اینکه مبنای تشکیل جهاد دانشگاهی، فعالیت‌های فرهنگی بوده است افزود: در حوزه فرهنگی بیش از صد طرح شاخص به صورت ملی در ابعاد مختلف توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است. یکی از شاخص‌ترین کارهایی که جهاددانشگاهی انجام می‌دهد و متولی آن سازمان دانشجویان است، مسابقات ملی مناظره دانشجویان است که امسال دوازدهمین دوره این مسابقات توسط سازمان دانشجویان ایران در حال برگزاری است.
مرادی با اشاره به حضور 58 تیم در مسابقات ملی مناظره دانشجویی استان مرکزی گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی، رؤسای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در این دوره مشارکت و همکاری خوبی با ما داشتند.
وی با اشاره به دو شاخصه برتر مسابقات مناظره دانشجویی در استان مرکزی تصریح کرد: این دو شاخصه در کشور بی نظیر است. اولین مورد، حضور 58 تیم از استان مرکزی در این مسابقات است که همانند سال گذشته رتبه اول را از لحاظ تعداد شرکت کنندگان داشتیم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی افزود: دومین شاخصه نیز حضور پررنگ حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران در این مسابقات است که با ۱۳ تیم در این مسابقات شرکت دارند.
وی با بیان اینکه امروز در کشور بیش از پیش نیاز به بحث و گفت و گو داریم گفت: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت کرسی‌های دانشجویی تاکید داشته و بارها راه اندازی این کرسی ها را از دانشگاه‌ها مطالبه کرده اند. مناظرات دانشجویی نیز یک کار مقدماتی برای کرسی‌های دانشجویی است.
مرادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید کاظمی آشتیانی به عنوان یک نخبه و بسیجی در حوزه علمی و دانشگاهی اظهار کرد: مناظرات، تمرین گفتمان به صورت علمی و به دور از هیجانات و احساسات است. امیدواریم همانظور که در تعداد تیم‌ها حائز رتبه اول هستیم، از لحاظ کیفیت مناظرات نیز در رتبه اول باشیم و مناظرات پرشوری داشته باشیم.
وی گفت: بیش از ۱۰۰ گزاره در ۷ حوزه‌ انتخاب شده که دو گزاره ویژه در این دوره از مسابقات، "مهار تورم و رشد تولید" و "انتخابات" است.
 

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی استان مرکزی


نظر شما :