مسابقات مناظره دانشجویان گامی در ایجاد فضای گفتمان‌سازی است

مسابقات مناظره دانشجویان گامی در ایجاد فضای گفتمان‌سازی است

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، آیین اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در استان مرکزی برگزار شد. 
محسن مرادی، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در آیین اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در استان مرکزی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان گام مثبتی در ایجاد فضای گفتمان‌سازی در جامعه برداشته و به صورت ویژه این کار را انجام داده است.
جهاد دانشگاهی کارکردهای فرهنگی مختلفی دارد که مسابقات مناظره از شاخص‌ترین کارهای فرهنگی است که انجام می‌دهد.
وی با اشاره به ثبت نام ۶۸ تیم در این دوره از مسابقات گفت: به دلیل انصراف برخی از تیم‌ها، نهایتا به ۵۸ تیم رسیدیم و از نظر تعداد تیم‌های شرکت کننده، همانند سال گذشته، مقام اول را در کشور کسب کردیم.
مرادی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تعداد تیم‌های شرکت‌کننده ۲.۵ برابر شده است افزود: همکاری معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در این دوره بسیار پررنگ بود و باعث شد تعداد تیم‌های شرکت کننده افزایش پیدا کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با ۱۲ تیم در این مسابقات شرکت کرد که ویژگی منحصر به فرد این دوره از مسابقات بود.
وی با اشاره به حضور ۲۰ داور در این دوره از مسابقات گفت: امسال سعی کردیم تنوع داوران را داشته باشیم و با همکاری دانشگاه‌های مختلف، مراحل مسابقات را در دانشگاه های صنعتی اراک، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار کردیم.
مرادی با اشاره به حضور ۱۰ نفر عوامل اجرایی در این دوره از مسابقات افزود: در ابتدا بنا بود یک تیم از استان مرکزی به مرحله کشوری بالا برود ولی با رایزنی‌هایی که با تهران داشتیم به علت بالا بودن تعداد تیم‌های استان مرکزی، بنا شد که به طور قطعی ۲ تیم بالا برود و در تلاشیم که اگر شد ۴ تیم برتر به مرحله کشوری راه پیدا کنند.
در ادامه رئیس هیات داوران دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان استان مرکزی گفت: این رویداد را نباید به شکل یک مسابقه ببینیم بلکه به شکل یک جریان سازی اجتماعی باید دیده شود.
سید محمد الحسینی اظهار کرد: شرکت کنندگان در این دوره نشان دادند که متعهدانه و عاقلانه می‌توانند این جریان را در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شکل دهند. شرکت حوزه‌های علمیه در این مسابقات، بسیار قابل تحسین بود.
الحسینی با بیان اینکه اگر قرار است گفت و گو در جامعه شکل بگیرد، باید در مسیر وحدت روانشناختی حرکت کنیم، گفت: امروزه اگر مشکلاتی در جامعه وجود دارد، به علت نداشتن روش مندی و کنشگری صحیح در جامعه است.
رئیس هیات داوران دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان استان مرکزی تصریح کرد: دانشجویان دارای دو نقش در مقام شهروندی و دانشجویی هستند. وظیفه دانشجویان این است که نقد کنند و فضای گفت و گو را در جامعه رواج دهند.
 در پایان دوازدهمین دوره از مسابقات مناظره دانشجویان در استان مرکزی، گروه قلم از دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر رتبه اول، گروه تابش از دانشگاه فرهنگیان زینب کبری(س) رتبه دوم، گروه شهید باکری از حوزه علمیه خواهران ساوه رتبه سوم و گروه رافعان چالش از دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر رتبه چهارم را کسب کردند.


 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی مناظره دانشجویی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره استان مرکزی


نظر شما :