معاون استاندار زنجان:

برپایی مناظرات دانشجویی باعث گسترش فرهنگ نقد و مطالبه‌گری می‌شود

برپایی مناظرات دانشجویی باعث گسترش فرهنگ نقد و مطالبه‌گری می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (نشان خواجه‌نصیر طوسی) توسط جهاددانشگاهی استان زنجان و با همکاری دانشگاه زنجان روز یکشنبه ۱۲ آذرماه برگزار شد.
ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این مراسم گفت: برپایی مناظرات دانشجویی باعث گسترش فرهنگ نقد و مطالبه‌گری در جامعه می‌شود. ایجاد فضای مناظره زمینه مشارکت قشر دانشجو در بیان مشکلات را فراهم می‌کند و باید از چنین فرصت‌هایی استفاده کرد و پای حرف این قشر نشست.
وی تصریح کرد: در مناظرات که قطعا فضای تضارب آرا است، شاهد بیان موارد و نکاتی خواهیم شد که با تکیه بر آن قطعا می‌توان شاهد رشد و تعالی جامعه بود و رفع نارسایی‌ها و عقب‌افتادگی‌ها در گرو این است که همه نظرات را در حوزه‌های مختلف بشنویم و با ارائه راهکار شرایط برای بهبود وضعیت را به‌وجود آوریم.
وی با اشاره به اینکه در مناظرات دانشجویی گزاره‌های مطرح شده در راستای بیان مواردی است که قطعا مخالفان و موافقان خود را در سطح جامعه و بین دانشجئویان دارد، افزود: از این ظرفیت باید به‌درستی بهره برد و افزایش برگزاری چنین برنامه‌هایی را باید مدنظر قرار داد.
رفیعی با تاکید بر اینکه هر ایرانی دوست دارد که کشورش رشد و توسعه داشته باشد، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید موارد و مشکلات از زوایای مختلف بیان شده و برای آن راهکار پیدا کنیم و چنین فضاهایی می‌تواند گام نخست این کار باشد؛ چرا که دانشجویان قشر روشن‌فکر جامعه به‌شمار می‌آیند که با روحیه مطالبه‌گری خود می‌توانند بسیاری از موانع را در مسیر رشد کشور بردارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری، دانشگاه باید سیاسی‌ترین مکان باشد و باید تلاش شود در این مسیر نخبگان فکری و اجرایی به اجماع برای پیشرفت کشور برسند.
وی افزود: مسابقات مناظره دانشجویی زمینه‌ساز جامعه پذیری نسلی است که در آینده در کسوت‌های مختلف برای آبادانی و سربلندی ایران عزیز نقش‌آفرینی می‌کنند و سکان‌دار اداره کشور خواهند بود.
وی با بیان اینکه برای شکوفایی و پیشرفت بیشتر، نیازمند عزم عمومی و ملی هستیم، گفت: ویژگی ملت،‌ فقط زندگی در یک سرزمین و قلمرو مشخص نیست بلکه مهم، داشتن اهداف و آرمان‌های مشترک و تلاش آحاد مردم به سوی آن اهداف است.
وی به فرارسیدن روز دانشجو نیز اشاره کرد و یادآور شد: در دانشگاه‌ها می‌توان طرح مسئله کرد و برای آن راهکار پیدا کرد. دانشجو قشری است که از همان ابتدا به‌دنبال بیان مشکلات بود، ولی معتقدیم دانشجویان نباید استقلال فکری خود را فراموش کنند.
شایان ذکر است در مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران(نشان خواجه‌نصیر طوسی)، تیم "لوگوس" از دانشگاه علوم پزشکی زنجان مقام اول را به دست آورد و تیم "آتنا" از دانشگاه زنجان دوم شد. در مسابقات رده‌بندی نیز تیم "رایا" از دانشگاه پردیس الزهرا(س) به مقام سوم رسید و تیم "آرمان دانشجو" از دانشگاه زنجان چهارم شد.


کلید واژه ها: دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی مناظره دانشجویی استان زنجان


نظر شما :