رقابت ۳۳ تیم در مرحله استانی "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" در استان یزد

رقابت ۳۳ تیم در مرحله استانی "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" در استان یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، مرحله استانی "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" با رقابت 33 تیم دانشجویی در شعبه سازمان دانشجویان استان یزد آغاز شد. 
مجید برائمی، دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ضمن اشاره به برپایی این مسابقات با حضور بیش از 33 تیم دانشجویی بیان کرد: مسابقات مناظره توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی ویژه دانشجویان مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود. 
وی ادامه داد: در دوازدهمین دوره مسابقات که امسال در حال برگزاری می باشد ۳۳ تیم از ۹ دانشگاه و مرکز آموزش عالی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در نهایت تیم‌های برگزیده به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
برائمی با اشاره به روند برگزاری مسابقات بیان کرد: مراحل مختلف مسابقات طبق روال سال‌های گذشته، در دانشگاه‌های استان و بین دانشجویان در حال برگزاری است که دوره مقدماتی آن در دانشگاه علمی‌کاربردی اجرا شد، مرحله دوم این مسابقات امروز در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز  و به مدت سه روز ادامه دارد. مرحله سوم به میزبانی دانشگاه یزد و در نهایت مرحله نهایی استانی در دانشگاه علم و هنر برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان در استان یزد با اشاره به برگزاری اختتامیه این مسابقات در روز ۲۷ آذرماه با حضور مسئولان، از راه‌یابی تیم‌های برگزیده استان یزد به مسابقات کشوری که بهار ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: داوران مسابقات نیز از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان هستند.
وی با اشاره به اینکه مسابقات مناظره با شعار «مناظره فرصتی برای یادگیری» در بین دانشجویان برگزار می‌شود، توسعه و تقویت فضای نقد و مطالبه‌گری، تحمل آرای مخالف، تقویت مهارت فن بیان و سخنوری بین دانشجویان را از اهداف این مسابقات بیان کرد.

 

 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی مناظره دانشجویی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره استان یزد


نظر شما :