نوزدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» توسط شعبه سازمان دانشجویان خراسان جنوبی برگزار شد

نوزدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» توسط شعبه سازمان دانشجویان خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، نوزدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند توسط سازمان دانشجویان شعبه خراسان جنوبی برگزار شد.
حمید مرادی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» با هدف آشناسازی دانشجویان با مباحث فرهنگی و تمدنی، پروژه‌های ملی و توانمندی‌های صنعتی در سطح دانشگاه‌های کشور از جمله در خراسان جنوبی برای نوزدهمین بار برگزار می‌شود، گفت: در این طرح، دانشجویان از نزدیک با بناهای تاریخی، فرهنگی و مقاصد طبیعی بدون واسطه با ابعاد مختلف سرزمینی ایران آشنا می‌شوند.
وی اظهارکرد: در این طرح سعی بر آن شده که اعتمادبه‌نفس دانشجویان را برای ساختن ایران امروز یا همان شعار"مامی‌توانیم" را تقویت کنیم.
مرادی با بیان اینکه یکی دیگر از بازدیدهای گردشگری در این طرح در زمینه مقاومت خواهد بود، تصریح کرد: دانشجویان با آثار مقاومت و زیارت مزار سرداران شهید استان و با اندیشه شهدای مقاومت آشنا می‌شوند و مبانی فرهنگی حول محور مقاومت در بین دانشجویان ترویج و تبیین می‌شود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این برنامه توانستند با راهنمایی کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری استان از بافت تاریخی و فرهنگی شهرستان بیرجند دیدار کنند، گفت: مدرسه شوکتیه، پست خانه قدیم، ارگ کلاه فرنگی، آب انبار محسن زاده، خانه پردلی، خانه هادوی، بنای خواجه خضر، موزه مردم شناسی و موزه طبیعی بیرجند بازدید به عمل آوردند.

کلید واژه ها: نوزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی استان خراسان جنوبی


نظر شما :