بازدید دانشجویان استان خراسان جنوبی از شهرستان تاریخی خوسف در قالب طرح ملی ایران، مرز پرگهر

بازدید دانشجویان استان خراسان جنوبی از شهرستان تاریخی خوسف در قالب طرح ملی ایران، مرز پرگهر

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دومین اردوی فرهنگی دانشجویی بازدید از آثار تاریخی شهرستان خوسف در قالب نوزدهمین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" با حضور دانشجویان دانشگاه بیرجند توسط سازمان دانشجویان این شعبه برگزار گردید.
حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح  آشنایی دانشجویان با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و آثار باستانی عنوان کرد، افزود: شهرستان خوسف با ثبت ۸۲ اثر تاریخی و فرهنگی در استان اولین شهری می‌باشد که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.
 مرادی تصریح‌کرد: بافت تاریخی شهرستان خوسف با مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار تعداد زیادی بناهای تاریخی و فرهنگی را در دل خود جا داده است و این پتانسیل زمینه را برای گردشگران داخلی و خارجی ساخته تا از این آثار دیدن  نمایند، همچنین آثار باستانی کشف شده در دو کوهه خوسف حکایت از قدمت این شهر به دوره هخامنشی دارد.
 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی افزود: خانه‌های گلی، پوشش گنبدی، حیاط مرکزی، اتاق‌های دور تا دور حیاط،  هشتی‌ها و دهلیزها، دیوارهای قطور، حوض و باغچه وسط حیاط به صورت هماهنگ از ویژگی‌های معماری خانه‌های شهرستان خوسف است.
 وی افزود: وجود آرامگاه "ابن حسام خوسفی" اولین سراینده شعر آیینی در این شهر باعث شده است که از قداست خاصی برخوردار و مورد احترام مردم منطقه قرار گیرد تا جایی که دانشجویان مختلفی در طول سال از این بنا دیدن می‌کنند.
مرادی یادآورشد: این برنامه به همت سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه بیرجند و میراث فرهنگی گردشگری شهرستان با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان دختر رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند برگزار شد که دانشجویان توانستند از مناطق تاریخی فرهنگی و همچنین آرامگاه ابن حسام بازدید کنند. 

کلید واژه ها: نوزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر ایران مرز پرگهر استان خراسان جنوبی سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :