بازدید از مرکز کارآفرینی «دستان پرتوان» در استان خراسان جنوبی در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»

بازدید از مرکز کارآفرینی «دستان پرتوان» در استان خراسان جنوبی در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند از مرکز کارآفرینی "دستان پرتوان" استان خراسان جنوبی در قالب طرح "ایران، مرز پرگهر" بازدید کردند. 
دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند توسط مرکز گردشگری سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» در سومین بازدید خود، از موسسه خیریه «دستان پرتوان» که جزو کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی محسوب می شود بازدید کردند.
مهدیه پارسا، مسئول فنی مرکز کارآفرینی دستان پرتوان در این باره گفت: در این موسسه افراد کم ‌توان ذهنی و بانوان جویای کار و زنان بدسرپرست و بی سرپرست در کارگاه‌های خیاطی، گلدوزی، صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند. 
وی یادآور شد: نمایشگاه‌های تولیدات و محصولات موسسه تاکنون در چندین شهر و همچنین در کشور چین برپا شده و امیدواریم راهی برای تجاری سازی و اشتغال‌زایی محصولات تولیدی برداریم. کارگاه تولیدی حمایتی دستان پرتوان در سال ۱۳۸۵ و با اخذ مجوز از کمیسیون صدور پروانه های بهزیستی آغاز به کار کرد. در حال حاضر ۳۲ بانوی دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی، در این کارگاه مشغول فعالیت هستند. 

گفتنی است، طرح ایران، مرزپرگهر هر ساله با هدف بازدید نظام‌مند دانشگاهیان از مقاصد فناورانه، تاریخی و طبیعی کشور و با حمایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. این اردو درراستای اجرای این طرح ملی و با هدف مهارت افزایی و آشنایی دانشجویان با بازار کار حوزه تخصصشان برگزار می‌شود. 

کلید واژه ها: استان خراسان جنوبی ایران مرز پرگهر جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :