"جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی" در زنجان برگزار شد

"جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی" در زنجان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، پنجمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان به همت جهاد دانشگاهی این استان در باشگاه علمی- فرهنگی دانشجویان در دانشگاه زنجان برگزار شد.
پنجمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان روز یکشنبه، سوم دی‌ ماه با استقبال دانشجویان و علاقه‌مندان به غذاهای بومی و محلی برگزار شد.
در این جشنواره که توسط سازمان دانشجویان استان زنجان برگزار شد، ده‌ها نوع غذای بومی و محلی به همت دانشجویان از شهرهای مختلف کشور که در دانشگاه‌های این استان مشغول به تحصیل‌اند، شرکت داده شدند.
در پنجمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان بالغ بر ۲۴۴ تیم شرکت‌کننده با هم به رقابت پرداختند و حدود ۲۰۰ نوع غذا پخته‌ شدند و در معرض داوری قرار گرفت و مقرر شد به نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات جوایزی اهدا شود. تعدادی نیز در این جشنواره شایسته تقدیر شناخته خواهند شد.
هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذاهای سنتی و بومی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی است و همچنین آگاه‌سازی و آموزش به افراد جامعه با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و اصلاح سبد غذایی آنها، آشنایی مخاطبان با اهمیت تغذیه و اصول صحیح آن و آشنایی جامعه با اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم، طبیعی و ارگانیک از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
بخش‌های داوری براساس کیفیت، هنر طبخ، رعایت اصول بهداشتی، استفاده از مواد غذایی سالم، شیوه پخت و تزیین آشپزی بود.
آیین اختتامیه و اعلام اسامی نفرات برتر با حضور دانشجویان علاقه‌مند، یکشنبه ۱۰ دی‌ ماه ساعت ۱۲ در سالن  سهروردی دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی استان زنجان جشنواره غذا


نظر شما :