افتتاحیه اردوهای جهادی «مهر باران» توسط شعبه سازمان دانشجویان استان لرستان

افتتاحیه  اردوهای جهادی «مهر باران» توسط شعبه سازمان دانشجویان استان لرستان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، آیین افتتاحیه اولین دوره اردوهای جهادی "مهرباران" توسط کانون دانشجویی مهر باران جهاد دانشگاهی استان لرستان و با هدف ترویج فرهنگ جهادی و توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار ۲۲ آذرماه تحت عنوان طرح «پنج‌شنبه‌های جهادی» در سالن جلسات حوزه ریاست جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد.
در این مراسم که حجت‌الاسلام مهدی گراوند، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فرهنگیان استان لرستان، امیری، مدیر اداره اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان و معاونان فرهنگی دانشگاه‌های استان لرستان نیز حضور داشتند، تعدادی از دبیران کانون‌های جهادی دانشگاه‌های استان لرستان به بیان عملکرد خود در زمینه خدمات جهادی در مناطق محروم و کمتر برخوردار پرداختند و خواستار تشکیل قرارگاه جهادی، حمایت مالی خیرین و دستگاه‌های اجرایی از گروه‌های جهادی دانشجویی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی ذیل قرارگاه جهادی، برگزاری اردوهای جهادی هجرت‌محور، پرهیز از فعالیت‌های موقتی و مقطعی و پرداختن به کارها و فعالیت‌های مستمر و ریشه‌دار، تلاش برای توانمندسازی خانوارهای بی‌بضاعت مناطق محروم، مهارت‌آموزی شدند.
قرارگاه دائمی اردوهای خیریه جهادی تشکیل شود
امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان به اهمیت موضوع تبیین و تبلیغ و رسانه‌ای کردن فعالیت‌های گروه‌های خیریه جهادی دانشجویی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ای کردن و معرفی فعالیت‌های گروه‌های جهادی باعث می‎شود اثرگذاری برنامه‌ها بیشتر شود.
وی با تأکید بر اینکه در کنار برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید پیوست فرهنگی و تربیتی نیز مدنظر قرار بگیرد، افزود: باید در اجرای برنامه‌های جهادی یک بازنگری داشته باشیم و اثربخش بودن، آینده‌سازی و کار تربیتی نیز در اجرای برنامه‌ها مورد توجه باشد.
آزادبخت در ادامه با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نقش تسهیل‌گری دارد که امید است این نهاد همکاری لازم با گروه‌های جهادی دانشجویی را داشته باشد، خواستار راه‌اندازی پویش‌های مختلف از سوی گروه‌های خیریه جهادی دانشجویی شد و گفت: ایجاد قرارگاه دائمی اردوهای خیریه جهادی یک ضرورت است که باید مدنظر باشد و ذیل آن نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل و هر ماه نسبت به برگزاری جلسات در این کارگروه‌های تخصصی اقدام کرد.
در این مراسم، امیری، مدیر اداره اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان در سخنانی با بیان اینکه کمیته امداد در بحث اشتغال وظایفی را دارد، گفت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۰۰ شغل توسط این نهاد حمایتی در استان محقق شد و علاوه بر آن ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع بانک‌ها نیز در قالب تسهیلات اشتغال جذب شد.
وی با بیان اینکه کمیته امداد از ظرفیت جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغالزایی استفاده می‎کند، افزود: برای امسال نیز ۱۸ هزار تهعد  ایجاد فرصت شغلی داریم که تاکنون ۱۰ هزار نفر از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر را شناسایی کرده‌ایم.
امیری با اشاره به وجود پایگاه‌های محلی کمیته امداد در استان، اضافه کرد: کمیته امداد این توانایی را دارد، در صورتی که کانون‌های جهادی دانشجویی افراد آسیب‎پذیر که در پنج دهک اول قرار دارند را شناسایی و به کمیته امداد معرفی کنند، از طریق وام‌های اشتغالزایی زمینه اشتغال آنان را فراهم آورد.
وی ادامه داد: کمیته امداد در زمینه کمک هزینه ازدواج، و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی و بحث اشتغال و کارآفرینی و آموزش می‎تواند با گروه‌های جهادی مشارکت داشته باشد.
امیری در خاتمه گفت: کمیته امداد تلاش خود را در راستای خودکفایی و اشتغال مددجویان به کار گرفته و امسال بیش از سه هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد، توانمند و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج خواهند شد که در این راستا در پایان دی‎ماه امسال جشن خودکفایی برای این مددجویان را برگزار خواهیم کرد.
در پایان این مراسم، سینا ناجی به عنوان دبیر هماهنگی کانون‌های دانشجویی سازمان دانشجویان استان لرستان و علی‌رضا فتحی به عنوان دبیر کانون دانشجویی «مهر باران» جهاددانشگاهی لرستان منصوب شدند.
 
         

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی اردوی مهرباران مرکز گردشگری استان لرستان


نظر شما :