مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان خوزستان برگزار می‌شود

مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان خوزستان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان خوزستان ۲۸ تا ۳۰ بهمن‌ ماه برگزار می‌شود.
فرآیند ثبت نام دوازدهمین دوره این مسابقات در استان خوزستان از آبان‌ ماه امسال آغاز شد و هشت تیم چهار نفره از شش دانشگاه استان در این رقابت‌ها ثبت‌ نام کردند.
با هدف توانمندسازی و آشنایی بیشتر دانشجویان با فرآیند برگزاری مسابقات، جلسه توجیهی و کارگاه فن بیان و اصول سخنوری، ۲۲ آذر ماه با حضور مجری و مدرس دانشگاه و مربی مهارت‌های زندگی برای تیم‌های دانشجویی شرکت‌کننده به‌صورت حضوری در آمفی‌تئاتر مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد.
در این مسابقات از نزدیک به ۱۲۰ گزاره در محورهای مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علم و فناوری، محیط زیست، انتخابات و … حدود ۳۰ گزاره برای اعلام موضع به‌عنوان موافق یا مخالف در اختیار تیم‌های شرکت‌کننده قرار گرفت و در نهایت جدول مسابقات براساس مواضع اعلامی تیم‌ها تنظیم شد.
مرحله استانی این رقابت‌ها در خوزستان از ۲۸ تا ۳۰ بهمن‌ ماه برگزار و با داوری سه داور عضو هیأت علمی، تیم برتر این مسابقات معرفی می‌شود و به مرحله کشوری که اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود، راه خواهد یافت.
این مسابقات با هدف ارتقای فرهنگ گفت‌وگو، نقد و استدلال منطقی، روحیه نقادی و حق‌طلبی و ترویج گفتمان علمی سازنده در فضاهای دانشجویی از سوی مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی و به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.
در پایان مرحله استانی این مسابقات، با حضور مسئولان جهاد دانشگاهی خوزستان از تیم‌های اول تا سوم با اهدای لوح و جوایز نقدی نفیس تقدیر می‌شود. حضور دانشجویان در این مسابقات به‌عنوان تماشاگر با ارائه کارت دانشجویی آزاد است.

کلید واژه ها: استان خوزستان جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران مناظره دانشجویی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره


نظر شما :