مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف در افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران:

مناظره دانشجویی آستانه تحمل جامعه را افزایش خواهد داد

مناظره دانشجویی آستانه تحمل جامعه را افزایش خواهد داد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه شریف گفت: برگزاری مناظرات دانشجویی در دانشگاه اقدام مثبت و ارزشمندی است که باید در سطح اساتید نیز برگزار شود، اینگونه از برنامه‌ها آستانه تحمل نظرات مخالف را برای جامعه  افزایش خواهد داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدفخرالدین طباطبایی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دانشگاه شریف امروز در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار کرد: مجادله با مناظره تفاوت اساسی دارد، در مجادله بحث خصومت و حذف طرف مقابل از جریان مباحثه مطرح است؛ اما ریشه مناظره در نظر داشتن و اقناع سازی است.
وی افزود: برگزاری مناظرات دانشجویی در دانشگاه اقدام مثبت و ارزشمندی است که باید در سطح اساتید نیز برگزار شود، اینگونه از برنامه‌ها آستانه تحمل نظرات مخالف را برای جامعه  افزایش خواهد داد.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شریف ادامه داد: برگزاری مناظرات دانشجویی در دانشگاه به عنوان یک نهاد فرهنگ‌ساز نقش مهمی در بالا بردن گفتمان تحمل نظرات مخالف دارد. خوشبختانه ظرفیت و ساختار مناسبی برای برگزاری این مناظرات در دانشگاه شکل گرفته است.
در پایان حجت‌الاسلام سیدفخرالدین طباطبایی گفت: مباحث فراوانی در کشور نیازمند گفتمان سازی و بررسی آرا مخالف است و اصولا مناظره به معنی درگیری کلامی نیست و استفاده از این ظرفیت برای حل مشکلات امری بسیار کاربردی است.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشگاه صنعتی شریف مناظره دانشجویی


نظر شما :