قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی:

نیازمند همکاری دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی مناظرات دانشجویی هستیم

نیازمند همکاری دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی مناظرات دانشجویی هستیم

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر حسن فارسی در مراسم اختتامیه مسابقات مناظره تخصصی تعاون ضمن تقدیر و تشکر از اعضای سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به عنوان میزبان برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در کشور بیان کرد: مناظرات دانشجویی یکی از موفق‌ترین برنامه‌های جهاد دانشگاهی است که برگزاری این برنامه در بین دانشجویان و دانشگاه ها باعث شده است تا دستگاه های مختلف موضوعات و مسائل خود را از این کانال به گفت و گو و نقد بگذارند و در نهایت از نظرات دانشجویان در این زمینه برای حل مشکلات خود استفاده کنند. بر این اساس معاونت فرهنگی و مجموعه جهاد دانشگاهی این بستر را فراهم کرده است تا این اتفاق مبارک را در مجامع دانشگاهی رونق دهد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه دانشگاه ها محل نقد، گفت و گو، نظر و طرح مباحث علمی هستند، گفت: مناظرات دانشجویی نیز اغلب توسط دانشجویانی انجام می گیرد و با توجه به ویژگی صادق، روشن بینی، هوشمند، فرهیخته، کمال گرا، آگاه، خلاق، مطالبه گر، عدالت خواه، آزاداندیش و فرهیختگی دانشجویان  اجرای این برنامه توسط آن ها می تواند ضمن آموزش فضائل بزرگ به دانشجویان گره ای از گره مشکلات و مسائل در حوزه های مختلف را حل کند.
معاون هماهنگی امور مجلس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: معمولا فضیلت های کوچک و ناچیز به عنوان یک موضوع همگانی و معمولی در زندگی به افراد و با سرعت بالا توسط خانواده ها آموزش داده می شود؛ اما خیلی از این فضیلت های بزرگ آموزش داده نمی شوند؛ بنابراین مناظرات دانشجویی فرصت آموزش این فضیلت ها را فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: پرسشگری و سوال یکی از متعالی ترین حالات روحی انسان است که باعث پیشرفت آن ها می شود. موضوعی که در قرآن نیز به زبان های مختلف تکرار شده و از سوال و جواب است که علم تولید می شود و مسائل حل می‌شوند. بنابراین دانشگاه ها و دانشجویان بهترین کسانی هستند که می توانند سوال و جواب را مطرح کنند؛ اگرچه رعایت اخلاف و ادب در آن امر بسیار مهمی است.
قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: مناظرات دانشجویی از یک دهه پیش پس از طرح کرسی های آزاداندیشی و مناظره توسط مقام معظم رهبری از سوی جهاد دانشگاهی اجرایی شد و در حال حاضر در حال برگزاری دوازدهمین دوره این مناظرات هستیم و مجموعه جهاد دانشگاهی حرکت فرهنگ سازی که در این زمینه شکل گرفته است را ادامه می دهد و برای اینکه این فرهنگ نهادینه شود نیازمند همکاری دانشگاه ها در این حرکت فرهنگی هستیم.
 

مشاهده گالری تصاویر

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی مناظره تخصصی تعاون سومین دوره مناظره تعاون مناظره تعاون دانشگاه تهران وزارت کار


نظر شما :