مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در آذربایجان شرقی برگزار شد

مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور گروه‌های شرکت کننده در محل سینمای جهاددانشگاهی در دانشگاه تبریز برگزار شد.
علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، روز سه شنبه در این مراسم، گفت: یکی از مسائل مهم فرهنگی، موضوع گفت‌وگو است و جهاد دانشگاهی سالیان سال است که با برگزاری مناظرات دانشجویی این گفتمان را ترویج می دهد.
وی مناظره را فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها بر مبنای استدلال و منطق بیان کرد که به تولید دانش و معرفت دانشجو کمک می‌کند.
وی ادامه داد: در مناظرات دانشجویی دانشجو سعی می‌کند با اطلاعات دقیق و به روزی که ارائه می‌دهد حاصل مطالعات و اندیشه خود را به سمع و نظر دیگران برساند و دیگران را متقاعد کند.
فاتحی فر، با بیان اینکه مهارت دانشجویان با برگزاری مناظرات بیشتر می شود، اظهار کرد: این مناظرات باعث می شود دانشجویان با مطالعه و اطلاعات دقیق به صورت علمی باهم به گفت وگو بپردازند.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ گفت‌وگو و مناظره در جامعه و به‌ویژه در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان به‌عنوان پیش‌قراولان جامعه، یادآور شد: دانشجو قلب جامعه است و اگر دانشجو با فرهنگ صحیح گفت‌وگو و مناظره عجین شود، قطعاً اثرات مثبت آن در جامعه نیز دیده خواهد شد؛ در این راستا نهادهای دانشگاهی و دولتی مسئولیت دارند و باید زمینه‌های لازم ایجاد شود.
فاتحی‌فر با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خود را مدیون خون شهدا می‌داند، گفت: شهدا راه را باز کردند تا ما با آرامش و آسایش بتوانیم در کنار یکدیگر به گفت‌وگو بپردازیم.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، افزود: ما هزینه‌های زیادی برای مردم سالاری دینی داده‌ایم و باید راه شهدا را ادامه دهیم چون در آخرت پاسخگوی شهدا خواهیم بود.
وی در خاتمه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با حضور گسترده و پرشور خود در ۱۱ اسفندماه در پای صندوق های رای دشمنان را مایوس خواهیم کرد.
گفتنی است؛ در آیین اختتامیه این مناظرات از بین چهار تیم مناظره کننده، رتبه اول این مناظرات را تیم هدف از دانشگاه پیام نور تبریز کسب کرد. رتبه دوم این مناظرات تیم شهید آیت از دانشگاه تبریز و رتبه سوم مسابقات را تیم کاتوزیان از دانشگاه آزاد اسکو و تیم سیمرغ از دانشگاه آزاد اسلامی بناب کسب کردند.
 

کلید واژه ها: دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره مناظره دانشجویی سازمان دانشجویان ایران استان آذربایجان شرقی


نظر شما :