تلفیق الگوهای تاریخی مدیریت آب با تکنولوژی‌های جدید

نگرانی در مورد عدم مدیریت فاضلاب در شهرها

در نشست سیاستگذاری آب در تهران بر استفاده از الگوهای تاریخی و تلفیق آن با تکنولوژی‌های جدید برای مدیریت صحیح مصرف آب تأکید شد.
نگرانی در مورد عدم مدیریت فاضلاب در شهرها

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، نشست سیاستگذاری آب در تهران از سوی این سازمان و با همکاری مرکز مطالعات شهرداری تهران و کارگروه محیط زیست و سکونت گاه های غیر رسمی معاونت زنان ریاست جمهوری با حضور باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و کانون محیط زیست در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

سعید متصدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشریح کلیت نشست، اظهار کرد: سیاستگذاری در حوزه آب از اساسی‌ترین اقدامات در جهت مدیریت آن است. در همین راستا سلسله نشست دیگری نیز در این حوزه با حضور متخصصان و ذی‌نفعان برگزار می‌شود.

بنفشه زهرایی مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری آب و آبفا وزارت نیرو نیز در ادامه به وضعیت کلی مصرف آب در تهران پرداخت و تصریح کرد: بررسی‌ها و مطالعات انجام شده در زمینه مدیریت و مصرف آب در ارتباط با مصارف بخش‌های مختلف انجام شده است.

وی افزود: تدوین هر نوع سیاستی برای برنامه مدیریت مصرف آب باید منطبق بر نتایج حاصله از مطالعات باشند.

دیلی مدیر آبراه‌ها وقنوات اداره کل امور خدمات شهری نیز در ادامه این نشست، به مباحث و مشکلات فاضلاب شهری در تهران پرداخته و نمونه‌های موردی موجود در این ارتباط را تشریح کرد و گفت: توجه به روش‌های سنتی و تاریخی مدیریت آب الگوهای مناسبی برای ما است که باید با توجه به تکنولوژی‌های موجود از این الگوها استفاده شود.

وی افزود: همراه کردن افکار عمومی و آگاهی رسانی به آنها در مورد مشکلات موجود در حوزه آب ضروری است، ضمن اینکه اثرات زیست محیطی عدم مدیریت فاضلاب‌های شهری موجب نگرانی است و توجه به این بخش از جمله اولویت‌های مورد نیاز است.

در این نشست همچنین محمد ولی سامانی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز به موضوع کاهش مصرف و اصلاح الگوهای مصرف پرداخت و اظهار کرد: رویکردهای موجود در زمینه استفاده از تکنولوژی‌ها در بحث مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی تاثیر چندانی در کلیت مصرف آب نداشته و بایستی به سمت الگوهای مصرف آب و مدیریت مصرف و کاهش مصرف آب حرکت کنیم.

بر اساس این گزارش در ادامه نشست حاضران به پرسش و پاسخ با اعضای پنل و سخنرانان پرداختند.

در نهایت حکمرانی مطلوب و مدیریت یکپارچه، مشارکت مردمی و جامعه جهت رسیدن به پایداری‌ها، توجه به الگوهای مصرف در تمامی بخش‌ها، توجه به الگوهای مصرف در تمامی بخش‌ها، توسعه الگوهای شهرسازی مطابق و قوانین و مقررات مرتبط به عنوان جمع بندی این نشست و سرفصل‌های مورد بحث برای نشست‌های آینده مطرح شد.

کلید واژه ها: محیط زیست


نظر شما :