طراحی یک بازی کارآفرینانه

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۳ کد : ۲۴۹۴ مدرسه بازی‌پردازی مقاله علمی
یک بازی کارآفرینی، توانایی قابل ملاحظه‌ای در افزایش یادگیری دانشجویان در کلاس درس دارد. با این حال، توسعه بازی کارآفرینانه‌ای که هم در آموزش و هم از نظر سرگرمی و رقابت موفق باشد، موضوعی دشوار به نظر می‌رسد...
طراحی یک بازی کارآفرینانه

 

مطالب مرتبط:

دانشجویان و بازی‌های ورزشی رایانه‌ای

رابطه دوسویه بازی‌ها و کتابخانه‌ها

تحلیل بازی بومی_محلی «زو»

ارزیابی کیفیت شش «بازی جدی» تولید شده در ایران

جایگاه بازی در کتابخانه‌ها

 

 

 

 

عنوان مقاله: طراحی و توسعه یک بازی کارآفرینی جهت آموزش فرایند و مفاهیم راه‌اندازی یک استارت‌آپ و سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها

نویسندگان: محمدمهدی پوربصیر و زینب سنجری‌پور

همایش: کنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

اطلاعات همایش: چهارمین دوره، سال ۱۳۹۹


چکیده: یک بازی کارآفرینی، توانایی قابل ملاحظه‌ای در افزایش یادگیری دانشجویان در کلاس درس دارد. با این حال، توسعه بازی کارآفرینانه‌ای که هم در آموزش و هم از نظر سرگرمی و رقابت موفق باشد، موضوعی دشوار به نظر می‌رسد. مطالعه حاضر، به دنبال بررسی یک بازی کارآفرینی خلاقانه جذاب به همراه زیربناهای علمی آن می‌باشد. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها، مطالعه‌ای اکتشافی می‌باشد. این مطالعه با برگزاری مسابقه‌ای در بین دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با همکاری انجمن علمی مهندسی صنایع این دانشگاه پرداخته است. هدف از برگزاری این مسابقه یادگیری خلق کسب‌وکار، نوشتن بوم ناب و آشنایی با اکوسیستم استارت‌آپی و فضای کارآفرینی بود. فرایند بازی به این شکل بود که با معرفی ۵ استارت‌آپ برتر داخلی و خارجی (استارت‌آپ‌های مرجع) در ۵ حوزه متفاوت کسب‌وکار، به هر یک از تیم‌ها یک استارت‌آپ مرجع معرفی می‌شود. تیم‌های شرکت‌کننده یک استارت‌آپ رقیب در حوزه استارت‌آپ مرجع استارت‌آپ طراحی و ایده‌پردازی می‌کنند. تیم‌های مشارکت‌کننده در بازی قسمت‌های مختلف استارت‌آپی که ایده‌ی آن را داده‌اند در قابل بوم ناب باید طراحی و توسعه دهند. در ادامه بازی با طراحی و ارائه‌ی جذب سرمایه‌گذار و پلن‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری بازی وارد فاز رقابتی می‌شود و در پایان با فرمول مشخصی که بر اساس نظریه بازی‌های توسعه داده شده، تیم‌های برنده تعیین می‌شود. در این مقاله بازی طراحی شده تشریح می‌شود و نتایج ۲ دوره برگزاری آن در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ با بیش از ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده در دانشگاه خواجه‌نصیر گزارش می‌گردد. این بازی هم به صورت آنلاین هم به صورت حضوری قابلیت برگزاری دارد. این بازی برای اولین بار در کشور طراحی و پیاده‌سازی شده است و همچنین طراحی و پیاده‌سازی آن در سطح جهانی نیز مشابه مستقیم ندارد و در چند بعد دارای نوآوری می‌باشد. با انتشار جزئیات این بازی و نتایج مسابقات برگزار شده، امید می‌رود سایر کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش کارآفرینی بتوانند از آن بهره‌برداری نمایند و آن را توسعه دهند.

 

واژگان کلیدی: شبیه‌سازی کارآفرینی، بازی کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، استارت‌‌‌آپ، نظریه بازی‌ها

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.

 


لینک دانلود فایل

نظر شما :