رابطه دوسویه بازی‌ها و کتابخانه‌ها

مروری بر پژوهش‌های حوزه بازی در کتابخانه‌ها
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۲ کد : ۲۴۶۹ مدرسه بازی‌پردازی مقاله علمی
پژوهش حاضر مروری بر پژوهش‌های حوزه بازی در کتابخانه‌ها می‌باشد...
رابطه دوسویه بازی‌ها و کتابخانه‌ها

مطالب مرتبط:

کتابخانه اسباب‌بازی: نگاهی به تجارب جهانی و پیشنهادی برای راه‌اندازی کتابخانه ملی اسباب‌بازی در ایران

تاثیر مداخله‌ی بازی‌درمانی عروسکی بر مهارت‌های ارتباطی کودکان درخودمانده

تاثیر روش آموزشی بازی بر رضایت دانشجویان و پیشرفت تحصیلی آن‌ها در درس آناتومی

بازی، بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی

بازی و ریاضی

دانشجویان و بازی‌های ورزشی رایانه‌ای

 

عنوان مقاله: مروری بر پژوهش‌های حوزه بازی در کتابخانه‌ها

نویسنده: نسائی، زهرا

نشریه: نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد استان قدس رضوی

اطلاعات نشریه: پاییز و زمستان ۱۳۹۹, دوره ۱۲, شماره ۴۸; از صفحه ۳۱ تا صفحه ۴۵


چکیده: پژوهش حاضر مروری بر پژوهش‌های حوزه بازی در کتابخانه‌ها می‌باشد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات برای تهیه پیشینه و ادبیات نظری، مستندات کتابخانه‌ای و اینترنتی بوده است. یافته‌های پژوهش نشان داد موضوع‌های مورد بحث و رویکردهای موجود در رابطه با بازی در کتابخانه‌ها بیشتر حول و حوش آموزش مبتنی بر بازی، مجموعه گستری کتابخانه، برنامه‌های بازی، طراحی بازی، تحلیل بازی، آموزش سواد اطلاعاتی، آموزش کتابخانه، آموزش اخلاق حرفه‌ای و سرقت علمی، حمایت کتابخانه از بازی و بازی وارسازی است. گیلز به بازی (راز در کتابخانه) برای هدف راهنمایی کتابخانه برای دانشجویان جدیدالورود پرداخته است. اشنایدر به بررسی موجودی منابع مرتبط با بازی نقش آفرین کتابخانه‌ها به لحاظ مسائل مجموعه‌سازی و فهرست‌نویسی و مکمون- تتانگکو به یک بازی که شش فعالیت: انتخاب موضوع، ارزیابی و انواع منابع اطلاعاتی، جستجو برای منابع، سرقت علمی و صداقت علمی، استفاده از اطلاعات و ارائه اطلاعات در آن انجام می‌شود؛ پرداخته است. روزنستاین یک بازی را طراحی کرده که در آن آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی، چگونگی یافتن کتاب با استفاده از فهرست کتابخانه، چگونگی یافتن کتاب با استفاده از شماره راهنما در قفسه و داشتن تعامل مثبت با کارمندان کتابخانه به دانشجویان آموزش داده می‌شود. پایمندیس ۵ بازی طراحی کرده که شامل یافتن یک کتاب در فهرست آنلاین کتابخانه، یافتن یک کتاب در قفسه، استفاده از ماشین کنترل قفسه جهت امانت گرفتن کتاب، استفاده از ماشین صحافی و پرسیدن سوال از کتابدار است. در زمینه بازی در کتابخانه‌ها پژوهش‌های زیادی در ایران انجام نشده است.

 

واژگان کلیدی: بازی، کتابخانه‌ها، آموزش مبتنی بر بازی

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.


لینک دانلود فایل

نظر شما :