«Dixit» یا «استوژیت»؟!؛ مسئله این است!!!
در دنیای بازیهای رومیزی، همه مرزها را شکستهاند. هر سبکی، هر تِم و فضاسازیای، هر مکانیزم و سیستمی را میتوانید در بازیهای منتشر شده امتحان کنید. ولی بعضی بازیها هستند که از تمام قید و بندها آزاد هستند؛ خود را از روزمرگی مکانیزمهای همیشگی جدا میکنند و مرحله جدیدی از سطح ارتباط با مخاطب را عرضه میکنند. پیدا کردن چنین بازیهایی در بازار تجاری امروز سخت شده است؛ چرا که چنین عناوینی به دلیل تفاوت سبکی با بازار روز، از دید عوام بازیکنها پنهان میمانند. در مقاله امروز، به بررسی و مقایسه بازی «Dixit» و نسخه ایرانی آن، «استوژیت» میپردازیم. نکته جالب اینجاست که هر دو بازی، بر پایه مکانیزمهایی چون «قصهسرایی، رای دادن، سرنخ دادن، هدف پیدا کردن و…» طراحی شدهاند.
ادامه مطلب