قسمت سوم چگونه یک بازی رومیزی طراحی کنیم؟

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۱۳۴ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
عنوان بازی شما باید با موضوع اصلی آن ارتباط داشته باشد. به عنوان مثال، بازی‌ای که در مورد تلاش‌های یک بیگانه برای جایگزینی بشر است، می‌تواند «تصاحب» نامیده شود.
قسمت سوم چگونه یک بازی رومیزی طراحی کنیم؟

مترجم: مهسا غضنفری

در مراحل قبل به شکل‌گیری ایده اولیه و طراحی مکانیزم‌ها برای تولید یک بازی جدید پرداختیم. در این قسمت، مراحل تکمیل بازی را بررسی می‌کنیم تا در انتها یک نمونه مناسب از بازی خود، برای ارائه به شرکت‌های بازی‌سلزی آماده کنیم.

مرحله سوم: تکمیل بازی رومیزی

 

۱. برای بازی خود یک عنوان انتخاب کنید.

عنوان بازی شما باید با موضوع اصلی آن ارتباط داشته باشد. به عنوان مثال، بازی‌ای که در مورد تلاش‌های یک بیگانه برای جایگزینی بشر است، می‌تواند «تصاحب» نامیده شود. ایده‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک بهترین تناسب و هماهنگی را با بازی شما خواهد داشت. عنوان ایده‌آل باید حدوداً کمتر از ۵ کلمه باشد و به اندازه کافی خلاقانه باشد که در ذهن بازیکن بماند.

اگر برای انتخاب نام گیج شدید بهتر است بررسی کنید مطلوب ترین شی در بازی یا مهمترین قسمت «داستان» چیست؟ این به شما برای انتخاب نام مناسب کمک می‌کند.

وقت خود را صرف فکر کردن در مورد نام بی نقص برای بازیتان کنید. این می‌تواند یکی از سخت‌ترین و چالش برانگیزترین قسمت‌های فرآیند تولید بازی باشد. جایی که می‌بایست از حداکثر خلاقیت خود بهره ببرید.

 

 

‌‌‌‌۲. یک نمونه اولیه (آزمایشی) از بازیتان درست کنید.

از مقوا یا کاغذ باطله برای درست کردن صفحه بازیتان استفاده کنید، و اشیاء موقتی و بدلی را به مهره‌های بازی تبدیل کنید. اگر بازی شما دارای کارت می‌باشد، آن‌ها را خودتان روی کاغذ یا مقوا طراحی و نقاشی کنید. نمونه اولیه بازی رومیزی شما لازم نیست که فانتزی، کامل و دارای کار گرافیکی باشد. تمام آن‌چه شما به آن نیاز دارید یک مدل سریع است که به شما امکان می‌دهد یک تصویر از آنچه خلق کرده‌اید داشته باشید و ببینید که مکانیزم‌ها و حرکات و برنامه‌هایی که داشتید، چگونه کار می کند.

بیش از حد نگران نباشید که نمونه اولیه شما چگونه به نظر می‌رسد. تنها چیزی که در این مرحله مهم جلوه می‌کند، این است که آیا آن‌گونه که قرار است بازی اجرا شود، انجام می‌شود یا خیر.

اگر در مورد واقعی ساختن بازی خود جدی هستید، داده‌های خود را به یک چاپخانه ارسال کنید تا آن‌ها را به صورت حرفه‌ای چاپ کند.

 

 

۳. بازی خود را تست کنید.

هنگامی که نمونه اولیه از صفحه بازی (کارت، مهره‌ها و تمام اجزای لازم) خود را آماده کردید، چند دوست قابل اعتماد را برای انجام تست بازی دعوت کنید. بعد از هر دور بازی، بازی را متوقف کنید و راجع به آن‌چه در بازی درست کار میکند و آنچه درست کار نمی‌کند بحث و گفت‌گو کنید و دوستانتان را ترغیب کنید تا نظرات خود را در مورد نحوه بهبود بازی به اشتراک بگذارند. به طور دقیق و مفصل درباره بازخوردهایی که دریافت کرده‌اید یادداشت برداری کنید. این یادداشت‌ها برای زمانی که نوبت تکمیل طرح و رفع اشکالات فرا می‌رسد، مفید خواهد بود و بعد از تکرار مجدد بازی با دوستان‌تان تاثیرات آن را خواهید دید.

اطمینان حاصل کنید که بازیکنان شما افرادی هستند که می توانید به آنها اعتماد داشته باشید تا یک نظر بی‌طرف را به شما ارائه دهند. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که آن‌ها با شما صادق و روراست خواهند بود.

بیش‌تر از اینکه به تست کننده‌های بازی خود مدام نطق‌های جامع و کامل درباره نحوه بازی داشته باشید، قوانین را بنویسید و ببینید که آیا آن‌ها می‌توانند قوانین بازی را بدون توضیحات شما تشخیص دهند و اجرا کنند. از این طریق، خواهید فهمید که آیا دستورالعمل‌هایی که وضع کرده‌اید معنی دارند یا خیر.

برای دریافت نقدهای مفیدتر، سؤالات خاصی بپرسید، مثلاً این‌که: «آیا قوانین اساسی بازی معنادار هستند؟»، «آیا چیزی در مورد مکانیزم‌های بازی برای شما گیج‌کننده و نامفهوم است؟» یا «چه چیزی این بازی را جذاب‌تر خواهد کرد؟»

 

 

۴. در نسخه بعدی پیشرفت‌هایی ایجاد کنید.

انتقاداتی را که از تست بازی دریافت کرده‌اید، همراه با ملاحظات خود به عنوان سازنده بازی، به کار بگیرید و از آن‌ها به عنوان راهنمایی برای ادامه شکل‌دهی به بازی خود استفاده کنید. با هر بازنگری، بازی شما بهتر و بهتر خواهد شد.

بعد از اینکه چند اصلاح در بازی ایجاد کردید، گروه تست بازی خود را دوباره جمع کنید و ببینید که آنها درباره نسخه جدید چه نظری دارند.

طراحی یک بازی رومیزی منحصر به فرد و نوآورانه یک روند آهسته است. شما ممکن است مجبور شوید چندین نسخه بازی را طی کنید تا نهایتاً با بازی‌ای روبرو شوید که تقریباً هیچ شباهتی به نسخه اصلی که در ذهن خود داشته بودید ندارد.

 

 

۵. بازی رومیزی خود را به یک شرکت بازی‌سازی ارائه کنید.

شرح بازی ابتدایی را که هنگام تهیه ایده برای بازی خود نوشتید، با انجام اصلاحات، به یه شرح یک صفحه‌ای حرفه‌ای تبدیل کنید. مطمئن شوید که مهم‌ترین مضامین و مکانیزم‌های بازی‌تان را که آن را نسبت به بازی‌های بی‌شمار دیگه متمایز کرده است در نوشته خود برجسته کرده‌اید. سپس شرح بازی خود را به همراه نمونه اولیه اصلاح شده به بخش توسعه شرکت ارسال کنید. اگر بازی شما به اندازه کافی مبتکرانه باشد، آن‌ها ممکن است با یک پیشنهاد خوب به شما پاسخ دهند.

در میان شرکت‌های مختلف بازی‌سازی بگردید تا سرانجام یکی از آن‌ها را پیدا کنید که فکر می‌کنید برای ارائه بازی شما مناسب می‌باشند. به عنوان مثال، شرکت بازی‌سازی «برادران پارکر» در زمینه بازی‌های خانوادگی به نوبه خود تخصص دارند، در حالی که شرکت هایی مانند

"Games workshop" و"Arcane Wonders" تمایل دارند بازی‌هایی را با تأکید بیشتر روی استراتژی پیچیده و سفارشی‌سازی ارائه دهند.

توسعه دهندگان بازی وقت کافی ندارند که هر بازی ارائه شده را به طور عمیق بررسی کنند، بنابراین مهم است که یک نمونه اولیه کاملاً کاربردی و مفید برای آن‌ها ارسال کنید. طرحی که به آسانی قابل درک باشد و به اندازه کافی متفاوت از بقیه آیتم‌هایی که تضمین انتشار گرفته‌اند، باشد.

 

منبع:

https://www.wikihow.com/Design-a-Board-Game

 

 

 

کلید واژه ها: طراحی بازی بازی‌سازی


نظر شما :