معرفی بازی Inuit The Snow Folk

۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۳ کد : ۱۳۰۶ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
انگیزه ناشر بازی برای انتشار بازی رومیزی با مضمون اینوئیت‌‌ها ( Inuit ) ریشه در قدردانی و احترام به اینوئیت، فرهنگ و تاریخ آن‌ها دارد. اینوئیت نامی است که اسکیموهای کانادا و گرینلند برای اشاره به قوم خود از آن استفاده می‌کنند. در تقابل با آن‌ها، برای اشاره به اسکیموهای سیبری نام یوپیک استفاده می‌شود.
معرفی بازی Inuit The Snow Folk

مترجم: ماریا علیزاده

 

بازی Inuit The Snow Folk

تعداد بازیکنان: ۴-۲ بازیکن

زمان بازی: ۴۵ - ۳۰ دقیقه

سن مناسب بازیکنان: ۱۳+

سال تولید: ۲۰۱۹ میلادی

درجه سختی: ۳۸/‏۲ از ۵

رتبه‌در سایت boardgamegeek : ۶.۹ از ۱۰

طراح: Alexey Konnov, Alexey Paltsev, Anatoliy Shklyarov

هنرور: Paulina Wach

ناشر: Board&Dice

نوع

کارتی

دسته‌بندی

کارت بازی، اسطوره شناسی

مکانیزم

برزدن و پخش کارت‌، شانس، Take That

 

 

شرح بازی

همانطور که شفق‌های قطبی آسمان شب را با نور خارق العاده‌ای روشن می‌کنند، و چشمان کسانی که پیش از این به آسمان نگاه می‌کردند، بر شما افتاده است که دهکده خود را به سمت قدرت و آبادانی سوق دهید. اکنون زمان کار و تلاش فرا رسیده است. در تعداد و قدرت رشد کنید، شروع به ساختن کنید، شکار کنید، به ارواح بیابان سفید نگاه کنید و خود را به عنوان بزرگ‌ترین رهبر اقوام اسکیموها ثابت کنید.

به تصویر کشیدن فرهنگ، سبک زندگی و اداب و سنت‌هایی که شما به آن تعلق ندارید، نباید به آسانی به آن پرداخته شود. انگیزه ناشر بازی برای انتشار بازی رومیزی با مضمون اینوئیت‌ها ( Inuit ) ریشه در قدردانی و احترام به اینوئیت، فرهنگ و تاریخ آن‌ها دارد. اینوئیت نامی است که اسکیموهای کانادا و گرینلند برای اشاره به قوم خود از آن استفاده می‌کنند. در تقابل با آن‌ها، برای اشاره به اسکیموهای سیبری نام یوپیک استفاده می‌شود. از سویی دیگر، در بسیاری موارد هرچند، واژه اینوئیت به عنوان معادلی برای اسکیمو به‌کار می‌رود.

 

 

در حالی که بازی Inuit: The Snow Folk به عنوان یک شبیه‌سازی از زندگی اینوئیت‌ها درنظر گرفته نمی‌شود، اما تصویری موضوعی از جنبه‌های خاصی از فرهنگ اینوئیت‌ها است. ساختن و ایجاد یک بازی رومیزی نمی‌تواند تاریخ، سنت‌ها و زندگی کامل و غنی یک قوم و فرهنگ را نشان دهد و به طور کل آن را شامل شود. آیا روند و مسیر این بازی وانمود می‌کند که می‌تواند چنین کاری انجام دهد - از همان ابتدا برای طراح و تولیدکننده مهم بود که اطمینان حاصل کنند که از عدم دقت تا حد امکان جلوگیری می‌شود و اطلاعاتی که در بازی استفاده می‌کنیم دارای پایه و اساس درستی در مورد اینوئیت‌ها باشد. بنابراین، علاوه بر انجام تحقیقات خود، به دنبال بازخورد و همکاری با سازمان‌ها، مؤسسات و افراد مختلف اینوئیت بودیم.

آرزوی تیم طراح و ناشر این است که در این بازی همه جا ادای احترام به اینوئیت‌ها را داشته باشیم. در حالی که مشاوره و بازخورد اینوئیت ها در بازی و تفسیر هنری آن گنجانده شده است، ما همچنین می‌دانیم که بسیاری از جنبه‌های فرهنگی و تفاوت‌های ظریف فرهنگ اینوئیت وجود دارد که قادر به نمایش درست آن نیستیم.

این امیدواری وجود دارد بعد از انجام این بازی، قدردانی بهتر و بیش‌تری از اقوام اینوئیت و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ آن‌ها بدست آورید. این بازی شما را تشویق می‌کند تا از منابع معتبر به دنبال اطلاعات و مسائل دست اول در ارتباط با اینوئیت‌ها باشید. همه ما باید تلاش کنیم تا خودمان را بهتر آموزش دهیم و برای محافظت از میراث همه ملل، مردمان و فرهنگ‌ها تلاش کنیم.

 

 

قواعد و دستور العمل بازی

Inuit: The Snow Folk یک بازی استراتژیک مبتنی بر کارت برای تهیه و ساخت تابلو و پرده برای ۲ تا ۴ بازیکن است.

  • کارت‌ها را از روی قسمت مشترک بردارید و آن‌ها را روی میز قرار دهید.
  • یک نوع کارت را برای فراخواندن در دهکده خود انتخاب کنید.
  • تعداد کارت‌هایی که تهیه می‌کنید براساس تعداد اینوئیت برای اشتغال، مشخص است
  • بزرگان، دهکده شما را گسترش می‌دهند.
  • شمن‌ها ( Shamans ) با ارواح قدرتمند تماس می‌گیرند و مناسک اسرارآمیز انجام می‌دهند.
  • رزمندگان سلاح‌های کسانی را که شکست می‌دهند برای شما به غنیمت می‌آورند.
  • شکارچیان در طول بازی موارد اشیا و غنایم گرانبها را برای شما فراهم می‌کنند، مانند خوک‌های آبی، اورک‌ها و خرس‌های قطبی.
  • پیشاهنگان به شما امکان می‌دهند در هر نوبت از بین کارت‌ها تعداد بیش تری انتخاب کنید.
  • دو ماژول برای توسعه در بازی قرار گرفته: روح سفید بزرگ و طلوع خورشید

 

پایان بازی

روستای خود را خردمندانه بسازید، مراقب رهبران دیگر باشید و اینوئیت را به سمت پیروزی هدایت کنید! در صورتی که بتوانید بیش‌ترین امتیازات را به دست آورید و بهترین دهکده را رهبری کنید. برنده بازی بازیکنی است که بهترین دهکده را بسازد.

 

منبع:

https://store.boardanddice.com/product/inuit-the-snow-folk/

https://boardgamegeek.com/boardgame/261009/inuit-snow-folk

 

مقالات مرتبط

معرفی بازی Gloomhaven

معرفی بازی جزیره ارواح ( Spirit Island )

معرفی بازی Wingspan

 

 

کلید واژه ها: بازی رومیزی معرفی بازی بردگیم بردگیم ببروبازیکن بازی کارتی


نظر شما :