چالش ۵۰۵۰ راهکار جهانی دانشجویان ایرانی برای مبارزه با اثرات اقتصادی ویروس کرونا

۰۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۳۶۹ مهرباران
مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل سازمان نظام پزشکی ضمن معرفی چالش ۵۰۵۰ به عنوان نمونه ای از پویش های مردمی مورد حمایت سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلام ایران، این کمپین را حرکتی شفاف و خلاق برای یاری رساندن به افرادی که درآمدشان به واسطه ویروس کرونا آسیب دیده است، برشمرد.
چالش ۵۰۵۰ راهکار جهانی دانشجویان ایرانی برای مبارزه با اثرات اقتصادی ویروس کرونا

حسین کرمانپور، چالش ۵۰۵۰ به عنوان یک حرکت دانشجویی خلاق و قابل تقدیر دانست و گفت: شفاف بودن و عدم امکان هر گونه سوء استفاده یکی از مزایای این حرکت دانشجویی است.
وی تأکید کرد: این حرکت می تواند به افرادی که مزدشان را به روز دریافت می کنند و در این شرایط درآمدشان قطع شده است، یاری رساند.
نشست خبری پویش ملی «همدلی با مدافعان سلامت» با حضور کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل سازمان نظام پزشکی و محمد جهانگیر، معاون فنی و نظارت این سازمان، با شعار «جان ما ایران ما» صبح روز چهارشنبه ۱ مرداد برگزار شد.
در این نشست ابعاد مختلف «پویش همدلی با مدافعان» سلامت تشریح شد و بر لزوم ابراز همدلی مردم با مدافعان سلامت و کادر درمان در قالب های مختلف تأکید شد.
چالش ۵۰۵۰ یک جنبش جهانی برای کاهش اثرات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا بر افرادی است که با کاهش یا قطع درآمد روبه‌رو شده‌اند. شرکت‌کنندگان در این چالش ۵۰ درصد از درآمد یک هفته یا یک ماه خود را به انتخاب خود با یک یا چند نفر که درآمدشان تحت تأثیر گسترش ویروس کرونا قرار گرفته است، تقسیم می‌کنند. در پایان، اطلاعات خود را در سایت www.5050.ngo ثبت می‌کنند. لازم به توضیح است که شرکت‌کنندگان در این چالش، مبلغ مورد نظر را به صلاحدید خود با افراد مورد نظر خود یا سازمان‌هایی که خدمات عام المنفعه ارائه می‌دهند، تقسیم می‌کنند و هیچ‌گونه پرداختی در وبسایت ۵۰۵۰ وجود ندارد.
لازم به ذکر است پیش تر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از این پویش مردمی اعلام حمایت کرده اند.


 


نظر شما :