قسمت اول چگونه یک بازی رومیزی انتخاب کنیم؟

۰۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۳۸۸ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
وقتی برای خرید یک بازی رومیزی به فروشگاه می‌روید و به قفسه بازی‌ها نگاه می‌کنید، به دنبال بازی‌ای هستید که برای شماو افرادی که با آن‌ها قرار است بازی کنید، مناسب باشد. در قفسه بازی و در فروشگاه‌های مختلف، هزاران بازی رومیزی وجود دارد که می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.
قسمت اول چگونه یک بازی رومیزی انتخاب کنیم؟

مترجم: مهسا غضنفری

 

وقتی برای خرید یک بازی رومیزی به فروشگاه می‌روید و به قفسه بازی‌ها نگاه می‌کنید، به دنبال بازی‌ای هستید که برای شماو افرادی که با آن‌ها قرار است بازی کنید، مناسب باشد. در قفسه بازی و در فروشگاه‌های مختلف، هزاران بازی رومیزی وجود دارد که می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. بنابراین باید به سمت بازی‌هایی بروید که همبازی‌های شما از آن‌ها لذت می‌برند. برای انتخاب یک چنین بازی‌ای، می‌بایست به زمانی که شما و همبازی‌هایتان برای انجام آن در نظر دارند، به علاقه افرادی که با آن‌ها بازی می‌کنید و سطح مهارت آن‌ها، فکر کنید.

در اولین سلسله مقالات، در سه قسمت به انتخاب بازی بر حسب پارامترهایی مشخص تاکید می‌کنیم. در اولین مقاله به انتخاب بازی بر اساس همبازی‌شدن با کودکان می‌پردازیم.

 

بازی فکری برای کودکان

 


 

سن بازیکنان را در نظر بگیرید. اگر با بچه‌های بسیار خردسال بازی می‌کنید، احتمالاً آن‌ها قادر به خواندن نیستند، این باعث محدود شدن بازی‌هایی می‌شود که می‌توانید انجام دهید. کودکان بزرگ‌تر احتمالاً می‌توانند بازی‌هایی را انجام دهند که نیاز به خواندن و مفاهیم ریاضی در سطح ابتدایی دارند. نوجوانان خواهان چیزی هستند که به اندازه کافی سرگرم‌کننده و پیچیده باشد تا توجه آن‌ها را جلب کنند. در هر صورت، گزینه‌های زیادی وجود دارد!

برای کودکان خردسال، تندتند میوه‌های خوشمزه، دالی توپه، گردونه، زنبورک یا بازی Memory را امتحان کنید.

برای کودکان بزرگ‌تر، بازی چکرز ( Checkers )، دوز ایستاده ( Connect 4)، حدس بزن کیه ( Guess Who Operation ، Boggle ، تویستر ( Twister )، تیزبین، دست‌چین (کاپوچین) ، سرآشپز، تعادل، دکتر اکتشاف یا بازی منو ببخش ( Sorry ) را در نظر بگیرید!

برای نوجوانان، شطرنج (Chess) ، کریدور (دالیز)، گابلت، سالاد امتیاز، سرنخ ( Clue )، بازی زندگی ( Game Of Life Trivial Pursuit یا مونوپولی ( Monopoly ) را در نظر بگیرید

 

.

به علاقه بازیکنان توجه کنید. برخی از کودکان ممکن است عاشق ترسیم باشند و برخی دیگر از ریاضی لذت ببرند. در نظر گرفتن کارهایی که بچه‌ها دوست دارند به تنهایی انجام دهند به شما کمک خواهد کرد که یک بازی را انتخاب کنید که مطمئناً از آن لذت ببرند.

برای کودکان هنرمند، شاهکار ( Masterpiece )، پیکشنری ( Pictionary ) یا کرانیوم ( Cranium ) را در نظر بگیرید.

اگر بازیکنان شما در ریاضیات قوی هستند، یاتزی ( Yahtzee )، کشتی جنگی ( Battleship ) و مانکالا ( Mancala ) گزینه‌های خوبی هستند.

برای کودکانی که اهل مطالعه و نویسندگی هستند، Scattergories یا Balderdash را بازی کنید.

اگر بازیکنان شما از ورزش لذت می‌برند، Tipp-Kick Cup برای علاقه‌مندان به فوتبال دستی، Pocket Rugby یا فوتبال استراتژیک ( Strategic Football ) را در نظر بگیرید.

 

 

تصمیم بگیرید که چه مدت می‌خواهید بازی کنید. برخی از بازی‌ها وجود دارند که ساعت‌ها ادامه دارند و روند بازی طولانی است و برخی دیگر نیز می‌توانند در ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام شوند. حتی در مورد بازی‌های سرعت‌عمل می‌توان آن‌ها را در حد چند دقیقه (کمتر از ۱۰ دقیقه) انجام داد. اگر مدت زمان محدودی دارید، یک بازی کوتاه را انتخاب کنید یا محدودیت زمانی را برای یک بازی طولانی تعیین کنید.

بازی‌های سریع شامل بلاک‌آس ( Blokus )، روبی اسکیموها ( Hey, That’s My Fish ) و Red7 هستند.

بازی‌هایی که کمی بیشتر طول می‌کشد که Scrabble Junior ، مسابقه گنجینه ها ( Race to the Treasure )، و Charades for Kids از جمله این بازی‌ها هستند.

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منابع:

https://www.wikihow.com/Choose-Board-Games

کلید واژه ها: بازی‌سازی بردگیم ببروبازیکن بردگیم بازی فکری


نظر شما :