قسمت اول چگونه در بازی اتللو (ریورسی) برنده شویم؟

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۴۹۷ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
اتللو یک بازی استراتژیک است که یادگیری و بازی آن آسان است، اما پیروزی در آن می‌تواند بسیار دشوار است. اگر بازیکن تازه‌کاری هستید، ممکن است کمی ناامید شوید، به خصوص اگر هنوز تجربه بردن را کسب نکرده باشید. اگرچه الگوی تضمینی برای پیروزی وجود ندارد، با این حال می‌توانید با چند دقیقه جست و جو در مورد برخی از نکات و ترفندهای منحصر به فرد بازی، شانس موفقیت خود را افزایش دهید.
قسمت اول چگونه در بازی اتللو (ریورسی) برنده شویم؟

مترجمین: مهسا غضنفری و محمد علیزاده

 

چگونه در بازی اتللو (ریورسی) برنده شویم؟

اتللو یک بازی استراتژیک است که یادگیری و بازی آن آسان است، اما پیروزی در آن می‌تواند بسیار دشوار است. اگر بازیکن تازه‌کاری هستید، ممکن است کمی ناامید شوید، به خصوص اگر هنوز تجربه بردن را کسب نکرده باشید. اگرچه الگوی تضمینی برای پیروزی وجود ندارد، با این حال می‌توانید با چند دقیقه جست و جو در مورد برخی از نکات و ترفندهای منحصر به فرد بازی، شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

در این مقاله در چند سطح به نحوه یک بازی هوشمندانه و الگوهایی برای افزایش شانس پیروزی و برتری بر حریف معرفی می‌کنیم. در قسمت اول با عنوان «ایجاد یک روش هوشمند و هجومی» به استقبال صفحه بازی می‌رویم.

 

 

فضاهای گوشه را با مهره‌های خود پوشش دهنید و آن‌ها را حفظ کنید. برای قرار دادن یکی از ۳۲ مهره خود در هر یک از فضاهای گوشه‌، که در منتهی الیه سمت چپ بالا و پایین و منتهی الیه سمت راست پایین و بالا صفحه بازی دیده می‌شوند، برنامه‌ریزی کنید. در اتللو، شما با حمله به حریف، به صورت قراردادن مهره‌های خود در طرفین مهره‌های حریف، و تبدیل آن‌ها به رنگ مهره خود، کنترل بیشتری بر روی زمین بازی به دست می‌آورید. هنگامی که یک گوشه را در اختیار بگیرید، رقیب شما قادر به دست‌یابی به آن مهره نخواهد بود و آن خانه تا انتهای بازی به رنگ مهره شما باقی می‌ماند، این امر به شما یک نقطه دائمی در صفحه را تضمین می‌کند.

مهره‌ای که نمی‌توان آن را برگرداند، به عنوان «مهره پایدار» نیز شناخته می شود. در حالت ایده آل، هدف شما این است تا حد امکان مهره‌های پایدار ایجاد کنید.

 

 

تا آنجا که می‌توانید فضای لبه‌های صفحه را پر کنید. در صورت امکان چند مهره جدید را در امتداد لبه‌های شمالی، غربی، شرقی یا جنوبی صفحه بازی قرار دهید. در حالی که ادعا می‌شود لبه‌های پر شده با مهره های‌تان، برنده شدن شما را تضمین نمی‌کند، اما حمله به این مهره‌ها و عبور از روی آن‌ها بسیار دشوارتر می‌شود. به عنوان یک قاعده کلی، روی فضای لبه‌هایی که قبل از آن گوشه آن ناحیه را تصرف کرده‌اید، تمرکز کنید.

اگر ۵ مهره را بدون داشتن گوشه‌ای روی لبه قرار دهید، «لبه نامتعادل» دارید. هنگامی که مهره‌های شما مانند این قرار می‌گیرند، ممکن است حریف شما بتواند از شما عبور کند و لبه را پس بگیرد.

 

 

برخی از مهره‌های خود را در مرکز صفحه بازی نگه دارید. در حالی که گرفتن فضای گوشه و لبه مهم است، حتماً مهره‌های زیادی را در مرکز صفحه نیز داشته باشید. اگر قطعات خود را به صورت متمرکز نگه دارید، احتمالاً فرصت بیش تری خواهید داشت تا از حریف خود دور شوید و فضای بیشتری را در اختیار بگیرید.

مهره‌های خود را در مرکز صفحه نگه دارید، سپس به آرامی به سمت یک لبه یا گوشه حرکت کنید. اگر ۲ ردیف مهره اتللو را در امتداد یک لبه ایجاد کنید، حریف شما نمی‌تواند این قطعات را محصور کند و آن‌ها به رنگ مهره‌های خود برگرداند.

 

 

در طول جابه‌جایی دست از خانه خالی به نفع خود استفاده کنید. به دنبال فضاهایی در صفحه باشید که در آن حریف شما یک فضای باز یا خالی را بین ۲ مهره خود ایجاد کرده است. هنگامی که مهره‌ای را در این خانه قرار دهید، فرصت‌های زیادی را برای خودتان ایجاد می‌کنید. در حالی که این خانه‌ها همیشه برای شما مفید نخواهند بود، با این حال ممکن است باز هم به شما کمک کنند که مهره‌های حریف خود را بدست آورید.

هنگامی که یک خانه خالی بین دو مهره حریف را پر می‌کنید، حریف شما نمی‌تواند آن مهره را به رنگ مهره‌های خود تغییر دهد، در حالی که مهره شما بین دو مهره دشمن قرار دارد.

از نقطه نظر دفاعی، سعی کنید از ایجاد فضای خالی بین دو مهره با مهره‌های خود خودداری کنید، زیرا ممکن است طرف مقابل شما از باز شدن فضای کناره‌های آن استفاده کند.

 

 

حریف خود را وادار کنید که مهره‌های خود را در خانه‌های خطرآفرین قراردهد. نقشه حرکت و قراردادن مهره‌های خود را در یک طرف صفحه ادامه دهید تا زمانی که طرف مقابل شما مجبور شود مهره‌های خود را در یک منطقه دیگر قرار دهد. این موضوع با توجه به قرارگیری مهره‌های شما و حریفتان می‌تواند در انتهای بازی دست بالا را در اختیار شما قرار دهد.

به عنوان مثال، اگر دست بالایی را در مقابل حریف خود دارید، ممکن است بخواهید مهره‌های خود را به سمت شمال صفحه منتقل کنید تا قلمرو بیشتری به دست آورید. حریف شما نمی‌خواهد که در آن بخش از صفحه بازی کند زیرا از آن ناحیه مورد حمله واقع می‌شود. با توجه به این موضوع، نقشه‌ای برای قسمت جنوبی صفحه برنامه ریزی کنید تا زمانی که حریف شما مجبور شود یک حرکت را در شمال انجام دهد.

این استراتژی همچنین به عنوان کسب " tempo" شناخته می‌شود.

 

 

سعی کنید لبه ضعیف حریف را به نفع خود مصادره کنید. به گزینه‌های قرارگیری مهره‌های حریف خود توجه کنید، به ویژه آن‌هایی که یک مهره را در یک مربع گوشه قرار می‌دهد، که به طور مستقیم در مجاورت خانه گوشه باشد. یکی از مربع‌های خود را روی یک مربع مذکور یا فضایی قرار دهید که به صورت مورب در گوشه و کنار هم قرار گرفته است، این کار می‌تواند فشار بیش تری به حریف خود وارد کند.

در نظر داشته باشید این رویکرد حتماً جواب نمی‌دهد، اما اگر حریف را مجبور به تصمیمات سخت کنید، می‌توانید گوشه‌ای را تصرف کنید.

این حرکت به عنوان «دام سنگین» شناخته می‌شود.

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منابع

https://www.wikihow.com/Win-Othello

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بردگیم بازی فکری بازی رومیزی


نظر شما :

ناشناس ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۵
چشم