قسمت دوم چگونه ابلون بازی کنیم؟

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۱ کد : ۱۶۰۱ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
وقتی نوبت حرکت شما است، می‌توانید همزمان ۱، ۲ یا ۳ مهره را حرکت دهید، به شرطی که در یک ردیف باشند (یک خط مستقیم). خط مهره‌ها می‌توانند مورب یا مستقیم باشند و می‌توانید به صورت مورب یا مستقیم بالا و پایین بروید و به فضای خالی تخته بروید.
قسمت دوم چگونه ابلون بازی کنیم؟

مترجم: علی علیزاده و محمد علیزاده

 

مطالب مرتبط

قسمت اول چگونه ابلون بازی کنیم؟

 

در قسمت اول این مقاله با نوع بازی و تجهیزات ابلون آشنا شدیم و نحوه چینش مهره‌ها در بازی دو نفره را شناختیم. در این قسمت به گیم‌پلی و نحوه برد و باخت در آن می‌پردازیم.

 

 

۱ تا ۳ مهره را یک جهت روی صفحه حرکت دهید.

وقتی نوبت حرکت شما است، می‌توانید همزمان ۱، ۲ یا ۳ مهره را حرکت دهید، به شرطی که در یک ردیف باشند (یک خط مستقیم). خط مهره‌ها می‌توانند مورب یا مستقیم باشند و می‌توانید به صورت مورب یا مستقیم بالا و پایین بروید و به فضای خالی تخته بروید.

  • نگاهی به صفحه بازی بیندازید تا بفهمید چه تعداد تیله را باید حرکت دهید. شما می خواهید به مهره های حریف خود را حمله کنید، اما نباید فضای مهره های خود را برای حمله باز بگذارید.
  • صفحه ابلون به گونه ای تنظیم شده است که به معنای واقعی کلمه می‌توانید مهره ها را با انگشتان خود به فضای جدید آنها ببرید. نیازی نیست هر بار آنها را از روی صفحه بلند کنید.

 

 

سعی کنید مهره های حریفتان را از صفحه بیرون کنید.

هدف از این بازی این است که با استفاده از مهره های خود تا آنجا که می‌توانید مهره های حریف را از صفحه بازی خارج کنید. وقتی مهره های خود را حرکت می‌دهید، به مهره های حریف نزدیک شوید تا شانس بیشتری داشته باشید که آنها را از صفحه خارج کنید.

  • می توانید مهره هایتان را در هر نقطه از صفحه هل دهید تا زمانی که مهره های حریف از لبه آن بیرون بریزند.
  • مهره های بیرون ریخته شده را روی لبه های صفحه بازی قرار دهید تا گم نشوند.

 

 

اگر مهره های بیشتری از حریف دارید، آن‌ها را هل دهید.

تنها در صورتی می‌توانید مهره های حریف را از صفحه بازی خارج کنید که در حال حرکت دادن ردیفی از مهره ها باشید که ۱ مهره بیشتر از تعداد مهره های حریفتان داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در حال حرکت دادن ۲ مهره هستید و با ۱ مهره تنها از حریف خود روبرو می‌شوید، می‌توانید آن را هل دهید. حال، اگر با ۲ مهره خود به ۲ مهره حریف برخوردید، نمی‌توانستید آن‌ها را هل دهید.

  • یک عبارت مفید برای یادآوری کردن مطلب بالا این است که: ۳، ۲ را هل می‌دهد، ۳، ۱ را هل می‌دهد و ۲، ۱ را هل می‌دهد.
  • به یاد داشته باشید، شما فقط می توانید هر بار ۱ فضا را جابجا کنید. ممکن است مجبور شوید چند حرکت صرف فشار یک مهره از صفحه کنید، به خصوص اگر از مرکز شروع شود.

 

 

به صفحه بازی نگاه کنید تا حرکت بعدیتان را برنامه ریزی کنید.

با ترکیب شدن مهره‌های شما و حریف، واقعاً باید به این فکر کنید که حرکت بعدی شما چه می‌تواند باشد. از نزدیک صفحه بازی را پیگیری کنید و سعی کنید چند حرکت بعدی خود را زودتر از موعد برنامه ریزی کنید.

  • به عنوان مثال، اگر مهره حریف خود را با ۲ مهره از مهره‌هایتان از صفحه خارج کنید، ممکن است با حرکت کردن به سمت لبه صفحه، به حریف امکان حمله کردن بدهید.

 

 

سعی کنید ۲ تا ۳ مهره را در یک زمان حرکت دهید.

بهترین راه برای بیرون انداختن مهره های حریف خود از صفحه این است که وقتی نوبت شما است، تا می توانید بیشترین مهره را حرکت دهید. از آنجا که باید مهره های بیشتری در یک خط داشته باشید تا مهره های حریف خود را از صفحه خارج کنید، اگر نمی‌توانید ۳ مهره را حرکت دهید، بهتر است حداقل ۲ مهره را حرکت دهید.

  • سعی کنید مهره‌های خود را به هم چسبیده و نزدیک هم قرار دهید تا بتوانید همزمان چند حرکت انجام دهید. اگر آن‌ها در سراسر صفحه پخش شده باشند، دوباره جمع کردن آن‌ها بسیار دشوارتر است.

 

 

هنگامی که یک بازیکن ۶ مهره را از صفحه خارج کرده باشد، بازی پایان می‌یابد.

اگر موفق شوید ۶ مهره حریف خود را از صفحه خارج کنید، برنده شده اید! می‌توانید بازی را از نو شروع کنید یا پس از آن بازی را ترک کنید.

  • اگر یک مهره از بازی خارج شده است، نمی‌توانید آن را به بازی برگردانید.

نکته: هر دور بازی ابلون در حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

‌‌‌‌‌‌‌برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

‌‌‌‌

منابع:

https://www.wikihow.com/Play-Abalone

کلید واژه ها: بردگیم بردگیم ببروبازیکن بازی انتزاعی


نظر شما :