معرفی بازی ریشه (Root)

۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۲:۵۶ کد : ۱۶۶۵ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
Root (ریشه)، یک بازی ماجراجویی و جنگی است که در آن ۲ تا ۴ (۱ تا ۶ بازیکن با افزونه "Riverfolk" )، برای کنترل یک بیابان وسیع می‌جنگند. مارکوییز گربه ( Marquise de Cat ) شیطان صفت، جنگل بزرگ را تصرف کرده است و قصد دارد ثروت این سرزمین را درو کند. تحت حکومت او، بسیاری از موجودات جنگل با هم متحد شده‌اند. این اتحاد به دنبال تقویت منابع خود و براندازی حکومت گربه‌ها خواهد بود.
معرفی بازی ریشه (Root)

مترجم: علی علیزاده

مقالات مرتبط

معرفی بازی استانبول (Istanbul)

معرفی بازی The Quacks of Quedlinburg

معرفی بازی چای ( chai )

معرفی بازی تراژان (Trajan)

معرفی بازی پنج قبیله (five tribes )

 

معرفی بازی ریشه ( Root )

تعداد بازیکنان: ۲ تا ۴ بازیکن

زمان بازیکن: ۶۰ تا ۹۰ دقیقه

سن مناسب بازیکنان: +۱۰

سال تولید: ۲۰۱۸ میلادی

درجه سختی: ۳.۶۳ از ۵

طراح: Cole Wehrle

هنرور: Kyle Ferrin

ناشر: Leader Games

نوع

استراژیک

دسته بندی

حیوانات، فانتزی، بازی جنگی

مکانیزم

نفوذ منطقه‌ای، حرکت منطقه‌ای، حرکت نقطه به نقطه، مسابقه

 

 

شرح بازی

Root (ریشه)، یک بازی ماجراجویی و جنگی است که در آن ۲ تا ۴ (۱ تا ۶ بازیکن با افزونه "Riverfolk" برای کنترل یک بیابان وسیع می‌جنگند. مارکوییز گربه ( Marquise de Cat ) شیطان صفت، جنگل بزرگ را تصرف کرده است و قصد دارد ثروت این سرزمین را درو کند. تحت حکومت او، بسیاری از موجودات جنگل با هم متحد شده‌اند. این اتحاد به دنبال تقویت منابع خود و براندازی حکومت گربه‌ها خواهد بود. در این تلاش، اتحاد ممکن است از ولگردهای سرگردان که قادر به حرکت در مسیرهای جنگلی خطرناک‌تر هستند، کمک بگیرد. اگرچه برخی ممکن است با امیدها و رویاهای اتحاد همدردی کنند، اما این سرگردانان آن‌قدر قدیمی هستند که می‌توانند پرندگان شکاری بزرگی را که روزگاری جنگل‌ها را کنترل می‌کردند، به یاد آورند.

 

 

در همین حال، در حاشیه منطقه، ای ری ( Eyrie ) مغرور و ستیزه‌جو، فرمانده جدیدی را پیدا کرده است که امیدوارند رهبری جناح آن‌ها را به دست بگیرد تا سرزمین مادریشان را دوباره تصاحب کنند. صحنه برای مسابقه‌ای آماده می‌شود که سرنوشت جنگل بزرگ را رقم خواهد زد. این بازیکنان هستند که تصمیم می‌گیرند در نهایت کدام گروه سرزمین را کنترل خواهد کرد.

Root ، در گام بعدی، توسعه طراحی نامتقارن ما را نشان می‌دهد. چرا که مانند بازی Vast: The Crystal Caverns ، هر بازیکن در Root ، دارای قابلیت‌های منحصر به فرد و شرایط متفاوت پیروزی است.

 

 

گربه‌ها درحالیکه تلاش می‌کنند از بیابان وسیع محافظت کنند و درواقع نقش پلیس را دارند، با جمع‌آوری چوب، قادر به تولید کارگاه‌ها، کارخانه‌های تولید الوار و کانکس‌ها هستند. آن‌ها با ساختن ساختمان‌ها و صنایع دستی جدید برنده می‌شوند.

ای ری ( Eyrie برای بازپس گرفتن جنگل‌ها، شاهین‌های خود را فرا می‌خواند. آن‌ها باید قبل از سقوط دوباره سرزمین‌ها و درگیری و کشمکش، تا آنجا که ممکن است سرزمین‌ها را تصرف کرده و بناها را بسازند.

اتحاد در حالی که در سایه‌ها پنهان شده است، نیروهای جدید به خدمت می‌گیرد و درپی به وجود آوردن توطئه است. آن‌ها به آرامی بازی را شروع می‌کنند و به حضوری چشمگیر و نمایشی در اواخر بازی می‌رسند اما تنها در صورتی که بتوانند بازیکنان دیگر را تحت کنترل نگه دارند.

 

 

در همین حال، واگابوند ( Vagabond درحالیکه به صورت پنهانی و مرموزانه در حال تلاش کردن است، برای منافع خود با همه طرف‌های درگیر در نبرد بازی می‌کند.

صفحه بازی را کاوش کنید، با سایر جناح‌ها بجنگید و برای رسیدن به هدف پنهان خود تلاش کنید. در Root ، بازیکنان روایت را پیش می‌برند و تفاوت‌های بین هر نقش، سطح تعامل و تکرارپذیری بی نظیری را ایجاد می‌کند.

 

 

قوانین بازی

در بازی Root ، هر یک از بازیکنان نقش یک فرقه خاص را بر عهده می‌گیرند. هر یک از فرقه‌ها درون بازی دارای مکانیزم ها و سازمان منحصر به فرد هستند و کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند. با این حال هدف همه بازیکنان در این بازی مشخص است، کسب ۳۰ امتیاز. یادگیری این بازی بسیار ساده و راحت است و نیاز به دانش بالایی ندارد. هسته اصلی بازی Root در واقع کنترل ناحیه ها است. درون بازی ۱۲ ناحیه وجود دارد که با درخت ها از یکدیگر جدا شده‌اند. بازیکنان با جنگیدن با یکدیگر سعی در کسب این نواحی دارند. بیشتر اکشن‌ها و کارهای بازی توسط کارت‌ها صورت می‌پذیرد. بازیکنان باید با مدیریت ساختمان‌ها و چوب ها و نیروهای خود به کسب امتیاز درون بازی بپردازند. فارغ از هر فرقه‌ای که بازیکنان دارند، چند قانون مشترک در بازی وجود دارد.

 

 

هنگامی که می خواهید حرکت کنید، باید حتماً کنترل آن ناحیه را در اختیار داشته باشید. برای در اختیار گرفتن یک ناحیه شما باید بیشترین تعداد جنگجو و ساختمان را در آن ناحیه داشته باشید. شما همچنین می‌توانید به بازیکنی که ناحیه‌ای را با او در اشتراک دارید، حمله کنید. حمله در بازی فوق‌العاده Root ، توسط انداختن دو عدد تاس که بین صفر تا سه شماره گذاری شده‌اند انجام می‌شود. حمله‌کننده کسی است که شماره بالاتری در انداختن تاس بیاورد و مدافع کسی است که شماره کمتری را کسب کرده است. با توجه به فرقه انتخابی، نحوه کسب امتیاز بازیکنان در بازی متفاوت خواهد بود. بازیکنان همچنین می‌توانند با خارج کردن ژتون‌های (مهره‌های بازی) بازیکنان دیگر امتیاز کسب کنند.

 

 

پایان بازی

در پایان، هر بازیکنی که نواحی بیشتری را در اختیار گرفته باشد و با توجه به نوع کارت و نقشی که بر عهده دارد، وظایف خود را به بهترین نحو به انجام رسانیده باشد و زودتر بتواند ۳۰ امتیاز کسب کند یا اینکه بالاترین امتیاز را درمیان دیگر بازیکنان کسب کرده باشد (زیرا شرایط بازی ممکن است به‌گونه‌ای رقم بخورد که شما دیگر نتوانید همه ۳۰ امتیاز را جمع‌آوری کنید)، برنده بازی خواهد بود.

 

جوایز و افتخارات

۲۰۲۰ Gra Roku Advanced Game of the Year Nominee

2020 As d'Or - Jeu de l'Année Expert Nominee

2019 UK Games Expo Best Board Game (Strategic Style) People's Choice Winner

2019 UK Games Expo Best Board Game (Strategic Style) Judges Award Winner

2019 Tric Trac Nominee

2019 SXSW Tabletop Game of the Year Winner

2019 SXSW Best Crowdfunded Game of the Year Nominee

2019 Scelto dai Goblin Winner

2019 Origins Awards Best Board Game Nominee

2019 Jogo do Ano Winner

2019 Jogo do Ano Nominee

2019 International Gamers Award - General Strategy: Multi-player Winner

2019 International Gamers Award - General Strategy: Multi-player Nominee

2019 Goblin Magnifico Winner

2019 Goblin Magnifico Nominee

2019 Dragon Awards Best Science Fiction or Fantasy Board Game Nominee

2018 The Golden Elephant Award Finalist

2018 Meeples' Choice Nominee

2018 Golden Geek Most Innovative Board Game Winner

2018 Golden Geek Most Innovative Board Game Nominee

2018 Golden Geek Board Game of the Year Winner

2018 Golden Geek Board Game of the Year Nominee

2018 Golden Geek Best Thematic Board Game Winner

2018 Golden Geek Best Thematic Board Game Nominee

2018 Golden Geek Best Strategy Board Game Nominee

2018 Golden Geek Best Board Game Artwork & Presentation Winner

2018 Golden Geek Best Board Game Artwork & Presentation Nominee

2018 Cardboard Republic Striker Laurel Winner

2018 Cardboard Republic Striker Laurel Nominee

2018 Board Game Quest Awards Game of the Year Winner

2018 Board Game Quest Awards Game of the Year Nominee

2018 Board Game Quest Awards Best Tactical/Combat Game Nominee

2018 Board Game Quest Awards Best Game from a Small Publisher Nominee

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منابع

https://boardgamegeek.com/boardgame/237182/root

https://boardgameclub.ir/product/root/

 

کلید واژه ها: بردگیم بردگیم


نظر شما :