معرفی بازی چای (Chai)

۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۴۷۸ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
در Chai ، شما به در نقش یک تاجر چای قدم می گذارید، با ترکیب چاشنی‌های مختلف چای، ترکیب کاملی را ایجاد می‌کنید. با تخصص در مورد انواع چای‌ها همچون چای سرخ، سبز، سیاه و بوته چای، مواد لازم را برای انجام سفارشات مشتریان خریداری و جمع آوری می کنید. در طول بازی زمانی که نوبت‌تان بشود باید ترکیبات چای‌های مختلف را آماده کنید و در اختیار مشریان قرار دهید و سکه و امتیاز جمع کنید.
معرفی بازی چای (Chai)

مترجم: ماریا علیزاده

 

مقالات مرتبط

معرفی بازی جزیره ارواح ( Spirit Island )

معرفی بازی Wingspan

معرفی بازی Inuit The Snow Folk

معرفی بازی استانبول (Istanbul)

معرفی بازی The Quacks of Quedlinburg

 

بازی چای ( Chai )

تعداد بازیکنان: ۱ تا ۵ بازیکن

زمان بازی: ۲۰ تا ۶۰ دقیقه

سن مناسب بازیکنان: ۸+

سال تولید: ۲۰۱۸ میلادی

درجه سختی: ۶۵/۱ از ۵

رتبه‌در سایت boardgamegeek : ۷.۱ از ۱۰

طراح: Dan Kazmaier, Connie Kazmaier

هنرور: Mary Haasdyk, Sahana VJ

ناشر: Steeped Games

نوع

دورهمی

دسته‌بندی

کارت بازی، اقتصادی، PnP

مکانیزم

انتخاب کارت، جمع‌آوری مجموعه

 

 

شرح بازی

در Chai ، شما به در نقش یک تاجر چای قدم می گذارید، با ترکیب چاشنی‌های مختلف چای، ترکیب کاملی را ایجاد می‌کنید. با تخصص در مورد انواع چای‌ها همچون چای سرخ، سبز، سیاه و بوته چای، مواد لازم را برای انجام سفارشات مشتریان خریداری و جمع آوری می کنید. در طول بازی زمانی که نوبت‌تان بشود باید ترکیبات چای‌های مختلف را آماده کنید و در اختیار مشریان قرار دهید و سکه و امتیاز جمع کنید.

 

 

قواعد و دستورالعمل بازی

به عنوان یک تاجر چای، هر نوبت می‌توانید یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • بازدید از بازار - بازیکن بلافاصله یک سکه طلا دریافت می‌کند و یک توکن عطر و طعم چای (نعنا، یاس، لیمو، زنجبیل، انواع توت ها و اسطوخودوس) را انتخاب می‌کند و به جعبه چای خود اضافه می‌کند. سکه‌ها (طلا، نقره یا سکه مس) در کیسه پولی که مربوط به دورترین ستون سمت راست توکن‌ها قرار دارد قرار می‌گیرد. بازیکنان نمی توانند بیش از ۱۲ توکن طعم دار در جعبه چای خود در یک زمان داشته باشند.
  • مواد افزودنی را انتخاب کنید – کارت‌های افزودنی چای (شیر، شکر، عسل، وانیل و ادویه های چای) نیز برای تکمیل بیشتر سفارشات مورد نیاز هستند. یک بازیکن ممکن است دو عملیات را در قسمت افزودنی انجام دهد؛ انتخاب همه کارت‌های افزودنی از یک نوع (با کارتهای جدید که بعد از اولین عمل کشیده شده است)، تنظیم مجدد کارت‌های قابل مشاهده یا کشیدن کارت از بانک کارت‌ها. بازیکنان در هر زمان نمی توانند بیش از ۶ کارت افزودنی در جعبه چای خود داشته باشند.
  • مشتری را رزرو کنید - یک بازیکن ممکن است کارت‌های مشتری را از کارت‌های قابل مشاهده از بین مشتری‌ها رزرو کند. در صورت کشیدن کارت ی که نمایان شده، یک کارت جدید بلافاصله از بازیکن به منظور تعویض کارت گرفته شده، وارد کارت‌های مشتری می‌شود. یک بازیکن نمی تواند بیش از ۳ کارت مشتری غیرقابل اجرا را در هر زمان در جعبه چای خود داشته باشد. اگر یک بازیکن بیش از ۳ کارت داشته باشد، یک کارت دور ریخته می‌شود و به همراه آن یک سکه مسی از کیسه پولی که در اختیار تاجر قرار دارد، در زمین مشتری قرار می‌گیرد.
  • در پایان هر نوبت، یک بازیکن ممکن است یک سفارش چای را از یک کارت مشتری در دست خود انجام دهد یا در زمین مشتری قابل مشاهده باشد. یک نشان چای پایه، طعم‌های چای و مواد افزودنی نشان داده شده روی کارت، مواد مورد نیاز هستند و در یک فنجان چای خالی قرار می‌گیرند. بازیکن آن‌ها را تکمیل می‌کند و یک سکه به عنوان جایزه دریافت می‌کند، در صورت پر کردن تمام لیوان، نشانه‌گذاری را انجام می‌دهد

 

‌‌‌‌‌

 

پایان بازی

بازی با پرکردن پنجمین جام به اتمام می‌رسد. پس از اتمام سفارش نهایی، سایر بازیکنان آخرین نوبت خود را کامل می‌کنند به طوری که هر بازیکن تعداد نوبت‌های یکسانی را انجام داده است.

برای رده‌بندی، بازیکنان امتیازات پیروزی خود را که از سفارشات انجام شده مشتری به دست آوردند به پول باقی‌مانده خود در کیسه اضافه می‌کنند. در بازی ۳ تا ۵ نفره، امتیاز بیشتری به بازیکنی اعطا می‌شود که بیشترین سفارشات و متنوع ترین دستور العمل های چای را برآورده می‌کند.

بازیکن با کسب بیشترین امتیاز پیروزی (از سفارشات مشتری، پول و جوایز) برنده بازی به عنوان بهترین تاجر چای می‌باشد!

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منابع

https://boardgamegeek.com/boardgame/253185/chai

کلید واژه ها: بردگیم بردگیم ببروبازیکن بازی فکری بازی رومیزی بازی دورهمی


نظر شما :