معرفی بازی «سایکو (روان‌پزشک)»

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۳ کد : ۲۳۱۸ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
عیدانه بعدی ما، بازی مفرح «سایکو» می‌باشد. این بازی، از جذاب‌ترین بازی‌هایی است که می‌توان در جمع‌های خانوادگی و دوستانه در نوروز انجام داد و در عین جذابیت، بسیار ساده می‌باشد. این بازی هیچ ابزار مخصوصی هم نمی‌خواهد. در ادامه، بیشتر با این بازی آشنا می‌شویم.
معرفی بازی «سایکو (روان‌پزشک)»

گردآوری: علی علیزاده

مطالب مرتبط

معرفی بازی «سنگ کاغذ قیچی»

معرفی بازی «کانکت (اتصال)»

معرفی بازی «طناب‌کشی»

معرفی بازی «گردو شکستم»

معرفی بازی «بیست‌سوالی»

 

معرفی بازی «سایکو (روان‌پزشک)»
عیدانه بعدی ما، بازی مفرح «سایکو» می‌باشد. این بازی، از جذاب‌ترین بازی‌هایی است که می‌توان در جمع‌های خانوادگی و دوستانه در نوروز انجام داد و در عین جذابیت، بسیار ساده می‌باشد. این بازی هیچ ابزار مخصوصی هم نمی‌خواهد. در ادامه، بیشتر با این بازی آشنا می‌شویم.

 


بازی «سایکو» که البته در کشورهای خارجی با نام «روان‌پزشک» شناخته می‌شود، یکی از بازی‌های دسته‌جمعی جدید است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای مافیا و امثال آن باشد اگر از آن‌ها خسته شدید. در «سایکو»:، یکی از اعضای جمع در نقش روان‌پزشک قرار می‌گیرد و دیگران همگی سایکو یا روانی هستند. بهتر است شخصی را به عنوان روان‌پزشک انتخاب کنید که با بازی آشنا نباشد. سپس برای مدتی، روان‌پزشک جمع را ترک می‌کند و سایکوها باید روی اختلالی مشترک به توافق نظر برسند. اینکه اختلال مورد نظر چی باشد، کاملاً به خلاقیت و فکر شما بستگی دارد. برای مثال اختلال می‌تواند این باشد که همه شما موقع دروغ گفتن، چشمک می‌زنید یا هر شخصی فکر می‌کند بازیگر سینمایی مورد علاقه‌اش است. بعد از آنکه در انتخاب اختلال به اشتراک نظر رسیدید، روان‌پزشک بر می‌گردد و باید با پرسیدن سوالاتی غیر مستقیم اختلال شماها را تشخیص دهد.منظور از سوالات غیر مستقیم این است که روان‌پزشک نمی‌تواند به صورت مستقیم در مورد اختلال بپرسد. یک قائده جالب دیگر بازی این است که اگر یکی از سایکوها به هر دلیلی در جواب به سوال روان‌پزشک، از اختلال پیروی نکرد یا دروغ گفت، دیگر سایکوها باید سریع بگویند «سایکو» و هر کسی که زودتر گفته باشد، جایش را با کسی که دروغ گفته تعویض می‌کند. این حرکت به خصوص در مواردی می‌تواند جالب باشد که اختلال مورد نظر به جایگاه افراد بستگی داشته باشد، برای مثال هر شخص سمت راستی خودش است. بازی آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا روان‌پزشک بتواند اختلال را تشخیص دهد و بعد از آن می‌توانید فرد دیگری را به عنوان روان‌پزشک جدید انتخاب کنید.

 


نحوه انتخاب بیماری در بازی سایکو
رفتارهای نرمال و عادی معمولاً در چارچوب خاص خود هستند و هرچه خارج از این محدوده باشد، می‌تواند در بازی سایکو به عنوان اختلال و بیماری انتخای شود. پس دایره‌ی انتخاب بی‌نهایت وسیع است. با این‌حال برخی موارد را برای شما مثال می‌زنیم، البته توصیه می‌کنیم خلاقیت به خرج دهید و موارد تازه‌ای پیدا کنید تا روان‌پزشک نتواند خیلی زود به جواب برسد.
برخی از بیماری‌هایی که در بازی سایکو می‌توانید از آن استفاده کنید:
• همه فکر می‌کنند می‌توانند در زمان سفر کنند.
• همه فکر می‌کنند می‌توانند با سرعت جت حرکت کنند.
• هرکس لباس خود را در رنگی دیگر می‌بیند.
• همه فکر می‌کنند در حال حاضر خواب هستند یا در رویا حرف می‌زنند.
• همه فوبیای دیوار دارند و حتی نمی‌توانند نام آن را به زبان بیاورند.
• هرکس فکر می‌کند از سن فعلی خود ده سال کوچک‌تر است.
• همه روی کلمه‌ای خاص حساس هستند و هرگاه آن کلمه را می‌گویند، موهای خود را لمس می‌کنند یا پاهای خود را ضربدری روی هم می‌گذارند و...
• همه فکر می‌کنند رئیس جمهور یا پادشاه هستند.
• همه فکر می‌کنند در سیاره‌ی خاصی مثلاً مریخ زندگی می‌کنند.

 


به این ترتیب با چگونگی انجام بازی سایکو آشنا شدید. خلاقیت شما در جذابیت این بازی حرف اول را می‌زند. اگر دوست دارید بازی جنبه شادی و خنده بیشتری هم داشته باشد، می‌توانید از خود روان‌پزشک سوژه‌هایی بگیرید؛ مثلاً علاقه‌مندی به غذا، رنگ یا تیمی را که روان‌پزشک طرفدار آن است، به عنوان بیماری روانی انتخاب کنید. تأثیر بازی‌های دورهمی مانند بازی سایکو، ایجاد تعامل، شناخت و صمیمیت بیشتر میان افراد است. همچنین ذهن را فعال و تفکر را تقویت می‌کند.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 


منابع


https://vigiato.net/p/59446
https://badparak.com/blog/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%88

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ دورهمی بازی‌ خانوادگی بازی‌‎های نوروزی بازی‌های نوروزی


نظر شما :