سرنخ‌های برای برنده شدن در بازی «سرنخ(Clue)»

۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰ کد : ۲۶۹۱ معرفی بازی
«سرنخ» یک بازی سرگرم‌کننده برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی است، اما گاهی اوقات برنده شدن در این بازی دشوار می‌شود. شما می‌توانید شانس خود را برای برنده شدن، با توجه و استفاده از برخی تکنیک‌های ظریف که باعث پرت شدن حواس حریفانتان می‌شود، افزایش دهید.
سرنخ‌های برای برنده شدن در بازی «سرنخ(Clue)»

تخمین زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مترجمین: نازنین عباسی‌فرید و علی علیزاده

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط:

بررسی استراتژی برد در بازی «اسکاتلند یارد (Scotland Yard)»

محاصره حریفان در «کارکاسون (Carcassonne)»

سفری به تاریخ گذشته اسپانیا، با بازی «الحمرا (Alhambra)»

چگونه در بازی «الحمرا(Alhambra)» حریفان را شکست دهیم؟!

بازی رومیزی «سرنخ (Cluedo)»، تحولی برای بازی‌های جنایی و رازآلود

 

سرنخ‌های برای برنده شدن در بازی «سرنخ(Clue)»
«سرنخ» یک بازی سرگرم‌کننده برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی است، اما گاهی اوقات برنده شدن در این بازی دشوار می‌شود. شما می‌توانید شانس خود را برای برنده شدن، با توجه و استفاده از برخی تکنیک‌های ظریف که باعث پرت شدن حواس حریفانتان می‌شود، افزایش دهید. این استراتژی‌ها از نظر فنی، تقلب در نظر گرفته نمی‌شوند، اما برخی از آن‌ها کمی زیرکانه هستند. در مقالات گذشته بازی «سرنخ» را معرفی کردیم(شما می‌توانید با مراجعه به این لینک این مقاله را مطالعه کنید.). در مقاله امروز، با نکاتی برای بردن حریفان در این بازی آشنا می‌شویم. این نکات را دنبال کنید تا در کمترین زمان، در بازی «سرنخ» به یک حرفه‌ای شوید!

 


۱. در مورد سرنخ‌هایی که در بازی جمع‌آوری می‌کنید، یادداشت‌های خوبی داشته باشید:
در حین بازی «سرنخ»، سرنخ‌هایی را جمع‌آوری خواهید کرد که به شما در تعیین مظنون، سلاح و محل قتل کمک می‌کنند. برای پیگیری سرنخ‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید، باید یادداشت‌های خوبی داشته باشید و اطلاعاتی که به دست می‌آورید را بنویسید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا به حقیقت نزدیک‌تر شوید و برنده بازی شوید.
• مطمئن شوید که سرنخ‌ها را در برگه یادداشت‌های کارآگاهی خود بررسی کرده‌اید یا هنگام جمع‌آوری، آن‌ها را در دفترچه یادداشت خود بنویسید.
۲. به پیشنهاداتی که بازیکنان دیگر می‌دهند توجه کنید:
حریفان شما نیز به دنبال سرنخ‌هایی برای حل معما خواهند بود، بنابراین بهتر است به پیشنهادات آن‌ها توجه کنید. فقط به خاطر داشته باشید که آن‌ها ممکن است گاهی اوقات شما را دور بزنند و فریبتان بدهند، بنابراین مراقب باشید که همه پیشنهادات آن‌ها را به عنوان سرنخ در نظر نگیرید.

 


۳. بازیکنان دیگر را در حالی که موارد لیست خود را بررسی می‌کنند، تماشا کنید:
اگر بازیکن دیگری کارتی را به بقیه بازیکنان نشان داد، مخفیانه نگاه کنید که کدام بازیکن به عنوان نفر اول «X» را روی کاغذ می‌نویسد. اگر چیزی که آن بازیکن می‌نویسد، پایین کاغذ باشد، چیزی که نوشته اتاق است. اگر بالای کاغذ بنویسد، یعنی یا اسلحه یا شخصیت به او نشان داده شده است.
• سعی کنید با چیدمان برگه یادداشت‌های کارآگاهی آشنا شوید تا تشخیص اینکه حریفانتان چه چیزی را مشخص می‌کنند برای شما آسان‌تر باشد.
• سعی کنید کاغذ خود را وارونه کنید تا دیگر بازیکنانی را که ممکن است شما را تماشا کنند نیز فریب بدهید.
۴. توجه داشته باشید که چه کارت‌هایی بارها و بارها گفته می‌شود:
اگر کارتی مدام پیشنهاد می‌شود و به نظر می‌رسد کسی آن را ندارد، ممکن است در پاکت باشد. آن را در برگه یادداشت‌های کارآگاهی خود یادداشت کنید. کمی بعد از ذکر نام مظنون، سلاح یا اتاق آن را یادداشت کنید.

 


۵. سرنخ‌های خود را مخفی نگه دارید:
هرگز به بازیکنان دیگر نگویید که آیا کسی را می‌شناسید یا به کسی مشکوک هستید یا نه. آ‌ن‌ها با سؤالاتی که می‌پرسید، می‌توانند سرنخ‌هایی برای سوءظن شما به دست بیاورند. به عنوان مثال، اگر اعتراف کنید که تقریباً می‌دانید چه کسی قتل را انجام داده است، و سپس در نوبت بعدی خود، بخواهید کارت «Colonel Mustard» را ببینید، بقیه می‌فهمند که فکر می‌کنید قاتل «Colonel Mustard» است و شما می‌خواهید از این موضوع مطمئن شوید.
۶. سعی کنید حریفان خود را دور بزنید:
بازی «سرنخ» در مورد کشف حقیقت است، اما همچنین یک بازی فریبنده است. برای فریب بقیه بازیکنان، سعی کنید وانمود کنید که یک مظنون دارید یا موردی را که در دست دارید پیشنهاد دهید. این کار باعث می‌شود که آن‌ها آن مورد را در نظر بگیرند و به شما فرصت بیشتری برای کشف حقیقت می‌دهند.

 


۷. مراقب زبان بدن خود باشید تا سرنخ‌های خود را لو ندهید:
زبان بدن شما ممکن است در مورد اینکه چه کارت‌هایی دارید یا چقدر به برنده شدن در بازی نزدیک هستید، به بقیه بازیکنان کمک کند. سعی کنید زبان بدنتان ضعیف باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا توجه آن‌ها از شما دور شود. برای مثال، اگر نزدیک به برنده شدن هستید، سعی کنید ناامید و مایوس به نظر برسید.
۸. در هر نوبت یک احتمال را از بین ببرید:
اگر بتوانید ابتدا همه احتمالات نادرست را از بین ببرید، در این صورت برتری بزرگی نسبت به سایر بازیکنان خواهید داشت. باید بدانید که هر نوبتی را که در آن پیشنهادی ارائه نکنید، یک نوبت هدر رفته است.

 


۹. از گذرگاه‌های مخفی استفاده کنید:
شما می‌توانید از یک اتاق به اتاق دیگر بروید بدون اینکه از تاس‌های بازی استفاده کنید. این موضوع به شما امکان می‌دهد دو پیشنهاد را پشت سر هم ارائه دهید، بدون اینکه نگران باز دست رفتن نوبت‌های خود باشید.
۱۰. آن‌چه که مخالفان شما می‌دانند را مشخص کنید:
اگر حریف به طور مکرر از یک مورد در پیشنهادات استفاده کند، احتمالاً به این معنی است که هیچکس دیگری نمی‌تواند آن مورد را پیشنهاد کند. مثلاً اگر کسی سه پیشنهاد پشت سر هم در مورد طناب داده باشد، احتمال اینکه طناب یا سلاح قتل باشد یا در دست حریف باشد، زیاد است.

 


۱۱. سعی کنید هر زمان که می‌توانید در مورد کارت‌های اتاق اطلاعات کسب کنید:
معمولاً تشخیص اینکه قتل در کدام اتاق اتفاق افتاده دشوارتر است، زیرا پیشنهادات اتاق با توجه به مکان بازیکن محدود می‌شود.
۱۲. وقت خود را در اتاق‌ها بگذرانید:
وقتی وارد اتاقی می‌شوید، پیشنهاد بدهید. اگر کسی به شما پیشنهاد داد و شما را به اتاق جدیدی کشاند، در نوبت بعدی پیشنهادی را در آن‌جا ارائه دهید. این کار نه تنها به شما امکان می‌دهد تا در مورد سلاح‌ها و افراد بیشتر بدانید، بلکه می‌توانید از ترفند خاصی استفاده کنید. اگر بازیکن دیگری در آستانه رسیدن به اتاق خوبی برای ارائه پیشنهاد است، می‌توانید پیشنهادی در مورد شخصیت آن بازیکن بدهید که مهره آن بازیکن او را به اتاق شما برمی‌گرداند. هنگامی که آن بازیکن نوبت بعدی خود در اتاق به شما پیشنهاد می‌دهد، می‌توانید به سادگی کارت اتاق خود را نشان دهید.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.

 


منابع:

‌‌‌‌‌‌‌
https://www.wikihow.com/Win-a-Game-of-Clue-Without-Technically-Cheating
https://www.ultraboardgames.com/clue/tips.php


 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم معرفی بازی بازی رومیزی بازی فکری بازی استراتژی بازی انتزاعی استراتژی‌ برد


نظر شما :