برگزاری ۳۰ کرسی آزاداندیشی در قالب طرح «حکمت»

۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۵ کد : ۲۷۵۶ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی اسلایدر
مرکز ملی گفت گو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در خصوص ضرورت راه‌اندازی کرسی‌های مناظره، نقد، نظریه‌‎پردازی و آزاداندیشی با همکاری ۲۰ واحد جهاد دانشگاهی بیش از سی کرسی آزاداندیشی برگزار خواهد نمود.
برگزاری ۳۰ کرسی آزاداندیشی در قالب طرح «حکمت»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، کرسی های آزاداندیشی در قالب طرح حکمت به صورت هماهنگ توسط واحدهای جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، قزوین، کرمان، کهگلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و همدان برگزار خواهدشد.
در این کرسی‌های آزاداندیشی، چند عضو هیئت علمی دانشگاه یا صاحب‌نظر، و چند دانشجو به صورت آزاد،، منطقی و عالمانه به اظهارنظر، تبادل آراء و گفتگو در موضوعی خاص می‌پردازند. در این کرسی ها دانشجویان مستمع، امکان اظهارنظر و طرح پرسش را دارند.
محورهای انتخاب شده برای کرسی های طرح حکمت، چالشی و در راستای پرداختن به مسائل گوناگون سیاسی و اعتقادی با هدف نهادینه‌سازی آزادی بیان و تضارب آراء با رعایت اخلاق و منطق گفت‌وگو، ایجاد فرصت قانونی و عادلانه برای عرضه آزادانه آراء، دیدگاه‌ها و سؤالات پیرامون موضوعات مختلف جامعه می‌باشد.
هدف اصلی این طرح تقویت روحیه حقیقت‌جویی، آزادگی و قانون‌گرایی در جامعه دانشگاهی، سامان‌دهی مباحثات و گفتگوها با صبغه علمی، و ایجاد فضای مناسب برای طرح و بیان اندیشه‌های نو، تفکر خلاق و فرهنگ نوآور می‌باشد.
مرکز ملی گفت‌و‌گو، مناظره و آزاداندیشی برگزاری ده دوره موفق مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (منادا)، گفتگوهای دانشجویی و مسابقات مناظره انگلیسی را در کارنامه خود دارد.


 

کلید واژه ها: طرح حکمت


نظر شما :