جنگ در آفریقا

معرفی بازی «بی‌باکان: شمال آفریقا(Undaunted: North Africa)»

۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۷ کد : ۲۷۹۸ معرفی بازی
به شمال آفریقا، ۱۹۴۰ خوش آمدید. قبل از اینکه وارد صحرا شوید، باید بدانید که شما یا عضو ارتش ایتالیا هستید، یا عضوی از سپاه بریتانیا. در هر صورت، عضو هر دسته که باشید، باید از آرمان‌های کشورتان دفاع کنید. اگر عضو ارتش بریتانیا هستید، نیروی دوربرد این کشور هستید که در شناسایی دوربرد و حملات تک‌هوایی دقیق در پشت خطوط دشمن تخصص دارید؛ اگر هم افسری در ارتش سلطنتی ایتالیا هستید، وظیفه دارید از سرزمین‎‌هایی که کشورتان در قاره آفریقا تصاحب کرده، دفاع کنید و بریتانیایی‌ها را به مصر برگردانید. در هر صورت، به بازی جنگی_تاکتیکی «Undaunted: North Africa» خوش آمدید.
معرفی بازی «بی‌باکان: شمال آفریقا(Undaunted: North Africa)»

تخمین زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مترجمین: رعنا نبئی و نازنین عباسی‌فرید

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط:

«Dixit» یا «استوژیت»؟!؛ مسئله این است!!!

می‌خوام سالاد درست کنم!!!

جنایت در شهر!!

معرفی بازی «خدمه: در جست و جوی سیاره نهم(The Crew: The Quest for Planet Nine)»

سفر به دنیای گربه‌ها در بازی «کالیکو(Calico)»

 

بازی «بی‌باکان: شمال آفریقا(Undaunted:North Africa)»، دنباله‌ای از بازی «Undaunted: Normandy»، است که یکی از شگفت‌انگیزترین و تاثیرگذارترین بازی‌های رومیزی سال ۲۰۱۹ بود. بازی رومیزی «Undaunted: Normandy» یک بازی دو نفره بین آمریکایی‌ها و آلمانی‌ها است که برای کنترل مناطق جنگی، کارت‌هایی را از نیروهای مربوطه خود به دست آورده و بازی می‌کنند. در این بازی، سربازان در یک میدان نبرد از کاشی‌های نقشه بازی، که صفحه بازی را تشکیل می‌دهد، برای رقابت و کنترل نقاط هدف یا کاهش قدرت جنگی حریفشان و به صفر رساندن قدرت آن‌ها تلاش می‌کنند. در این بازی، ترکیبی از کارت بازی، زد‌وخوردهای استراتژیک و حتی گاهاً ریختن تاس و حتی امید و دعا، برای محاسبه حملات، با پایبندی به اتفاقات تاریخی همراه با جزئیات کافی، باعث شد تا بازیکنان تجربه یک شبیه‌سازی پیچیده را داشته باشد.

 


سال ساخت: ۲۰۲۰
تعداد بازیکنان: ۲ نفره
زمان بازی: ۴۵_۶۰ دقیقه
طراحان: دیوید تامپسون(David Thompson) و تریور بنجامین(Trevor Benjamin)
مکانیزم‌های بازی: کشیدن کارت، ریختن تس، صفحه مدولار، شبیه‌سازی

 


«Undaunted: North Africa»، دومین بازی از سری بازی‌های «بی‌باکان :Undaunted»، دنباله‌ای بر بازی «Normandy» و پیش‌درآمدی از اتفاقات اواخر جنگ جهانی دوم می‌باشد که در آن گروه صحرای دوربرد ارتش بریتانیا با نیروهای محور ایتالیایی در بالای قله روبرو می‌شود. این بازی شامل ۱۱ سناریو می‌باشد.
در بازی «North Africa» می‌توان سناریوهای حدود یک ساعته را به بازی اضافه کرد. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، در بازی «Normandy»، هیچ قانونی برای ریختن نقشه‌های خاص یا جایگذاری ارتش وجود ندارد، بنابراین شما بین بازی کردن آن‌چه در دفترچه راهنما است یا برنده شدن به سبک بازی خودتان، گیر می‌کنید و دچار مشکل می‌شوید. خوشبختانه، با توجه به انواع مأموریت‌های خارج از چارچوب بازی «North Africa»، این موضوع در این‌جا مشکل کمتری برای شما ایجاد خواهد کرد.

 


مثل بازی اصلی «Normandy»، بازی «Undaunted: North Africa» یک دستاورد بزرگ در دسته بازی‌های استراتژی پیچیده و بازی‌های جنگی است که در آن سهولت، سرعت و شتاب، توسط طراحان(دیوید تامپسون و تروور بنجامین) گنجانده شده است. هر بازیکن با تعداد نسبتاً کمی از نیروها شروع به بازی می‌کند و می‌تواند از هر کارت برای انجام اقدامات مثل حرکت یا حمله یا توانایی‌های خاص هر کارت، از جستجوی کاشی‌ها گرفته تا کنترل نقاط هدف استفاده کند. در همین حال، کارت‌هایی که فرماندهان خارج از میدان نبرد را نشان می‌دهند، اجازه می‌دهند تا کارت‌های سرباز بیشتری از منابع تقویتی شخصی هر بازیکن به کارت‌ها اضافه شوند و این امکان را فراهم می‌آورد تا احتمال ترسیم واحدهای خاص در دورهای بعدی بیشتر شود و شانس نزدیک شدن به هر سناریو با یک استراتژی متفاوت را در ذهن بازیکنان به وجود می‌آورد.

 


در این بازی، سربازان اکنون می‌توانند برای محافظت بیشتر و سرعت بیشتر، در کامیون‌ها و تانک‌ها به جنگ بپردازند و از توانایی‌های کارت‌های اختصاصی وسیله نقلیه در کنار اقدامات خود استفاده استفاده کنند. متعادل کردن قدرت آتش مهیب تانک متوسط ایتالیایی‌ها که توسط خدمه کارت‌های سرباز جدید هدایت می‌شود و چابکی کامیون‌های LRDG(اگرچه هر دو طرف می‌توانند خودروهای خالی دشمن را نابود کنند) از ویژگی‌های جدید این بازی است. به‌علاوه، تفنگداران ضدتانک و کارشناسان تخریب که به بازی اضافه شده‌‎اند، قادر به نفوذ در ارتش دشمن و آسیب رساندن به ماشین‌آلات چوب‌بری هستند. این وسایل نقلیه اضافه شده، روند بازی را بهتر کرده به برخوردها و محیط‌های شمال آفریقا، حسی متمایز را در مقابل تاکتیک‌های صرفاً تیمی «Normandy» می‌دهند، بدون اینکه سنگینی یا پیچیدگی‌های اضافی به قوانین اضافه کنند. افزایش تنوع نیروها در هر دو طرف به این معنی است که انواع واحدها اکنون از یک نوع، به‌علاوه واحدهای جداگانه برای خدمه تانک ایتالیایی‌ها تشکیل شده است. در نتیجه، واحدها بسیار متمایزتر احساس می‌شوند و ملاحظات تاکتیکی بیشتری در نحوه استفاده از توانایی‌های منحصربه‌فرد هر واحد وجود دارد.

 


یکی از هیجان‌انگیزترین چیزها در مورد بازی این است که بسته به اینکه در کدام سمت میز نشسته‌اید، بازی برایتان متفاوت خواهد بود. در حالی که در بازی «Normandy» شاهد رویارویی نیروهای آمریکایی و آلمانی نسبتاً نزدیک هستیم، نیروهای مخالف در بازی «North Amrica» به طور قابل توجهی در خارج صفحه بازی به جنگ مشغولند و این فقط مربوط به کارت‌های مشابه دو طرف نیست. هر بازیکن دارای مهره‌ها و قدرت‌های منحصربه‌فردی است که منعکس‌کننده موقعیت‌های متفاوت آن‌ها در صحنه جنگ است. در سناریوهای بعدی، ایتالیایی‌ها می‌توانند در کنار تسلط زمینی تانک خود، از هواپیماهای شناسایی و نظارت بر روی زمین استفاده کنند. در همین حال، LRDG می‌تواند با شلیک‌های تک‌تیرانداز دوربرد و تخریب انفجاری، از نزدیکی خرابکاران و مهندسان مقابله کند. حتی نیروهای به ظاهر شبیه به هم می‌توانند در کارهای دفاعی و هجومی متفاوت باشند، به طوری که پیش‌آهنگان LRDG از همتایان ایتالیایی خود سرسخت‌تر هستند. عقب‌نشینی‌های متعدد و معرفی واحدهای تخصصی‌تر، به بازی اجازه می‌دهد تا نقاط قوت این بازی کارت‌محور، هم موضوع و هم مکانیزم را برجسته‌تر کند.

 


شاید حتی بیشتر از بازی «Normandy»، چیزی که بازی «North Africa» را به یک بازی عالی تبدیل کرده است، جزئیات همه‌جانبه و دقیق آن است. هیچ یک از تغییرات یا اضافات این بازی، به این معنی نیست که «North Africa» یک بازی کاملاً متفاوت از بازی «Normandy»است؛ تازه، اگر از قبل طرفدار «Normandy» هستید، «North Africa» به عنوان یک تجربه آشنا اما کاملاً متمایز است. عبور یا دور زدن زمین‌های صعب‌العبور، استفاده از وسایل نقلیه و نظارت هوایی، توانایی طبیعی پیش‌آهنگان LRDG برای مقاومت آسان‌تر در برابر تیراندازی در صحرا در مقابل نمونه‌های ایتالیایی خود که دارای پوشش هستند، از ویژگی‌های جدید بازی است.

 

 

«North Africa» گلچینی از داستان‌های جنگی است که برای کنش لحظه‌به‌لحظه‌اش، هیجان‌انگیز است. در هیچ‌کجا نقاط قوت بازی «North Africa» به اندازه تنوع زیاد ماموریت‌های آن نمی‌درخشد. این بازی سناریوهایی را معرفی می‌کند که به طرز درخشانی آزمایش می‌شوند تا جزئیات جدید بازی و نامتقارن بودن آن را بیشتر به نمایش بگذارند. سناریوها می‌توانند هر دو طرف را درگیر کنند که وظیفه خنثی کردن واحدهای خاص، اسکورت نیروها در سراسر نقشه، دفع تلاش‌ها برای تصرف مکان‌ها با از بین بردن تعداد کافی رزمندگان و تلاش برای فرار به سمت کاشی‌های خاص مشخص‌شده با نشانه‌های «فرار» جدید را دارند. حتی مبارزه اساسی برای کنترل منطقه که به طور کامل در «Normandy» کاوش شده است، جان تازه‌ای به نیروهای ایتالیایی می‌دهد تا برای پیروزی، کنترل مستمر مکان‌ها را حفظ کنند، در حالی که LRDG می‌تواند به‌طور دائم سازه‌ها را در تعقیب همان هدف منفجر کند.

 


در مجموع، بازی «Undaunted: North Africa»، یک بازی فوق‌العاده و تمام‌عیار از صحنه‌های جنگی است و هر کسی که به بازی‌های جنگی علاقه دارد، با تجربه این بازی، بیشتر و بیشتر به این دسته از بازی‌ها علاقه‌مند می‌شود.

جوایز و افتخارات:


• 2021 UK Games Expo Best New Boardgame (Strategic Style) People's Choice Winner
• 2021 UK Games Expo Best New Boardgame (Strategic Style) Nominee
• 2021 International Gamers Award Two-player Nominee
• 2020 Golden Geek Best Wargame Nominee
• 2020 Golden Geek Best 2-Player Board Game Winner
• 2020 Golden Geek Best 2-Player Board Game Nominee
• 2020 Board Game Quest Awards Best Two Player Game Nominee

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.

 

 

منابع:

‌‌‌‌‌‌‌
https://www.dicebreaker.com/games/undaunted-north-africa/review/undaunted-north-africa-board-game-review
https://www.wargamer.com/undaunted-north-africa/review
https://boardgamegeek.com/boardgame/290359/undaunted-north-africa


 

 

کلید واژه ها: بازی معرفی بازی بازی رومیزی بازی فکری بازی استراتژی بازی انتزاعی


نظر شما :

عاشق‌بردگیم‌ ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۰:۱۸
سلام‌از‌کجا‌اینو‌میتونم‌تهیه‌کنم‌؟
بردگیم باز ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۲
سلام کامنت پایینی از سایت بازی پلنت