گفتگو با زهرا محرمیان، دانشجوی نمونه فعال سازمان دانشجویان ایران در شعبه علوم پزشکی تهران

نوآوری در به‌کاربردن روش‌های جدید و برنامه‌های نو، فصل تمایز سازمان دانشجویان ایران از سایر نهادها

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۴ کد : ۲۹۵۱ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
به مناسبت بیست‌‌و‌‌چهارمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان ایران، مجموعه‌گفتگوهایی با اعضای دانشجوی نمونه و مدیران اجرایی سازمان دانشجویان ترتیب داده‌‍‌ایم که به این مناسبت، گفتگوی ما با خانم محرمیان، دانشجوی نمونه فعال سازمان دانشجویان ایران در شعبه علوم پزشکی تهران در ادامه می‌آید.
نوآوری در به‌کاربردن روش‌های جدید و برنامه‌های نو، فصل تمایز سازمان دانشجویان ایران از سایر نهادها

ضمن معرفی اجمالی خود بیان کنید که از چه طریق با جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان ایران آشنا شده و برای فعالیت در این مجموعه ترغیب شدید؟
من زهرا محرمیان معلم هستم. دانشجویی پزشکی ورودی 1396 دانشگاه علوم پزشکی تهران. با جهاد از طریق برنامه‌های کانون ادبی هنری سها و جشن یلدا آشنا شدم. برنامه‌های بسیار متنوع و جذاب «کانون ادبی هنری سها» و جو دوستانه دانشجوها در این محیط من را ترغیب کرد که جلسات نمایشنامه‌خوانی با کمک جهاد و سها برگزار کنم و در ادامه، با همکاری در سایر برنامه‌های جهاد و حضور در کادر اجرایی جشن یلدای سال 1397 فعالیت‌های من ادامه‌دار شد. مهم‌ترین مسئله‌ای که من را به سمت سازمان دانشجویان و جهاددانشگاهی ترغیب کرد، حمایت و دغدغه‌مندی مسئولین جهاد از دانشجویان و برای دانشجویان بود.

دوست دارید تا در چه نوع از فعالیت‌های سازمان همکاری کنید و اساساً اگر برنامه پیشنهادی برای اجرا در سطح شعبه یا در سطح کشوری داشتید، چه حوزه‌ها و مواردی مدنظر شما بود؟
حوزه مورد علاقه من فعالیت‌های ادبی و هنری و فرهنگی است. در این زمینه، برنامه‌های متنوعی برگزار شده است. بنابراین اگر در این حوزه قصد برگزاری برنامه‌ای هست باید نو و جذاب باشد. کارکردن روی حوزه فرهنگ کتابخوانی، شعرخوانی و جلسات شب شعر و همین طور کارگاه‌های هنری ازجمله بازیگری و فن بیان حوزه‌هایی است که هنوز جای کار دارند و می‌توان با به‌روزکردن این برنامه‌ها چه شکلی جذاب برای نسل جدید آنها را ترغیب به فعالیت‌های ادبی و هنری و پویایی فرهنگ و ادب در کشور کرد.

آیا علاقه دارید تا در ایام و سال‌های آتی نیز در سازمان دانشجویان ایران فعالیت داشته باشید؟
حتماً. زمانی که سازمان جهاددانشگاهی از ایده‌های دانشجویان استقبال می‌کند و برای برگزاری برنامه‌ها از آنها حمایت می‌کند، قطعاً این همکاری از سمت دانشجویان با کمال میل به وجود خواهد داشت.

اگر بخواهید آسیب‌شناسی نسبت به اقدامات ستاد سازمان دانشجویان در تهران یا فعالیت‌های شعبه علوم پزشکی تهران داشته باشید، چه مواردی را ذکر می‌کنید؟
واقعیت نکته خاصی نیست که در این مورد به نظرم برسد. مهم‌ترین نکته این است که نوآوری و جسارت در به‌کاربردن روش‌های جدید و برنامه‌های نو چیزی است که جهاد را از سایر نهادها متمایز می‌کند و بسیار مهم است که این رویکرد ادامه‌دار باشد.

چه راهنمایی برای دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان تازه‌وارد به دانشگاه‌ها برای فعالیت‌ در سازمان دانشجویان دارید و از سوی دیگر، چه پیشنهاد و راهنمایی برای شعب سازمان دانشجویان در سطح کشور برای جذب دانشجویان علاقه‌مند و خلاق در این شعب دارید؟ 
 پیشنهاد من این است که حتماً از دوران دانشجویی خود نهایت استفاده را به ببرند و در کنار درس، به سایر علایق خود نیز توجه کنند. شروع کار غیردرسی در دانشگاه در ابتدا سخت به نظر می‌رسد، اما اگر هرکس با علاقه خود به سمت حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی یا پژوهشی برود قطعاً می‌تواند در آن موفق باشد و تجربه‌های ارزشمندی کسب کند. برای جذب دانشجویان تازه‌وارد بهترین روش برگزاری جلسات کلان مثل جشن‌ها، کمپین‌ها، بازارچه‌ها و اکران فیلم و... و در ادامه، برگزاری جلسات کوچک‌تر و فراخوان جذب دانشجویان برای شرکت در این جلسات است؛ زیرا با برگزاری جلسات بزرگ اسم کانون فعالیت‌کننده در جهاد را به گوش دانشجویان تازه‌وارد می‌رسانیم و با جلسات کوچک‌تر افراد علاقه‌مند به این حوزه را پیدا می‌کنیم.

نکته‌ای اگر جا ماند و دوست داشتید که ذکر می‌کردید، چه مواردی بود؟
نکته‌ای نیست. امیدوارم جهاد مثل همیشه دانشجویی و با حضور فعال دانشجو‌ها ادامه دهد و همراه و یاور دانشجویان برای شکوفایی و پرورش در حیطه‌های مختلف فرهنگی باشد. ممنون از وقتی که در اختیار من قرار دادید.

کلید واژه ها: بیست و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان ایران سازمان دانشجویان ایران علوم پزشکی تهران


نظر شما :