اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی استان سمنان با قهرمانی تیم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان ۱۴ دی ماه با برگزاری دوره نهایی این دوره از مسابقات به کار خود پایان داد.
اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی استان سمنان با قهرمانی تیم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، مناظره نهایی این دوره از مسابقات با حضور دو تیم ذهن برتر از دانشگاه فرهنگیان سمنان و تیم حاج حسن شاطری از دانشگاه آزاد سمنان برگزار شد و تیم دانشگاه فرهنگیان سمنان با پیروزی در این مناظره، توانست مقام اول این دوره از مسابقات را کسب کند و به عنوان نماینده استان سمنان راهی مسابقات منطقه ای یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران شود. 
در ادامه علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی اظهار کرد: این مسابقات ملی به همت جهاددانشگاهی و به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد بستری مناسب برای تضارب آرا و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی در فضاهای دانشجویی و دانشگاهی برنامه‌ریزی و امسال یازدهمین دوره آن در سطوح ملی و استانی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهداف جهاددانشگاهی از برپایی این مناظره‌های دانشجویی افزود: جهاددانشگاهی در این مناظره‌ها به دنبال نفی و اثبات گذاره‌های مطرح شده در رقابت‌ها نیست بلکه بیشتر به دنبال ایجاد بستری برای گفتگو و تمرین بیان مستدل است.
رئیس جهاددانشگاهی استان، انتقاد پذیری و تجربه عملی گفت‌وگو را از مزیت‌های برپایی مناظره‌هایی از این دست برشمرد و تصریح کرد: برپایی این مناظره‌ها به نهادینه شدن فرهنگ گفتگو، پذیرش انتقاد و بیان منطقی و مستدل در فضای دانشجویی کمک می‌کند.
منصفی‌راد با بیان اینکه جهاددانشگاهی در این مناظره‌ها بیش از آنکه به دنبال طرح مشکلات و انتقادات باشد به دنبال تقویت یادگیری و طرح مباحث در بین دانشجویان و متعاقب آن در سطح جامعه است گفت: هدف ما از این مناظره‌ها ایجاد فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانشجویان و بیان همراه با استدلال موضوعات و گذاره‌های مختلف است.

وی با اشاره به افزایش اقبال تیم های دانشجویی به مسابقات مناظره دانشجویی این استان ادامه داد: سال گذشته ۶ تیم دانشجویی در مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان شرکت کرده بودند اما امسال با تلاشی که از سوی همکاران صورت گرفت، تیم‌های شرکت کننده به ۱۳ تیم افزایش یافت.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با ۶ تیم بیشترین تیم را در مسابقات امسال داشت، اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان استان نیز با پنج تیم از نظر تعداد تیم‌های شرکت کننده در رتبه دوم قرار داشت.

وی با گلایه از حضور کمرنگ دانشگاه‌های بزرگ استان در این رقابت های دانشجویی اظهار کرد: علی‌رغم رایزنی‌ها و تاکیدات متعدد کمیسیون دانشجویی استان و الزام دانشگاه‌ها به حضور حداکثری در این مسابقات، جای برخی از دانشگاه‌های بزرگ استان در این رقابت‌ها خالی بود.
منصفی راد با اشاره به برپایی هر ساله این مسابقات ملی گفت: انتظار می‌رود که دانشگاه های بزرگ استان در دوره های آتی مشارکت بیشتری در این رقابت های دانشجویی داشته باشند.
رئیس جهاددانشگاهی استان ضمن تقدیر از برپایی مناسب این مسابقات گفت: ۲۴۰ گذاره از سوی هیت علمی مسابقات در جهاددانشگاهی کشور در اختیار استان قرار گرفت که متناسب با تیم‌های شرکت کننده ۴۵ گذاره برای طرح در رقابت های امسال انتخاب شد.
وی یادآوری کرد: یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان سمنان با حضور پنج تیم از دانشگاه فرهنگیان، سه تیم از مرکز علمی و کابردی بیارجمند، دو تیم از مرکز علمی کاربردی روستا، یک تیم از دانشگاه آزاد استان،یک تیم از دانشگاه علوم پزشکی استان و یک تیم از مرکز علمی و کاربردی جهاددانشگاهی در این رقابت‌ها حضور داشتند.

تجلیل از جهاددانشگاهی استان سمنان در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی

همچنین معاون مدیرکل دفتر سیاسی استانداری سمنان نیز در این آیین اختتامیه با تجلیل از جهاددانشگاهی استان سمنان به دلیل برگزاری مناسب این مسابقات دانشجویی از حضور کمرنگ دانشگاه های بزرگ استان در این رقابت های استانی انتقاد کرد.
صفدری با بیان اینکه فرصت‌های بزرگی همیشه در بحران‌ها وجود دارد افزود: اگر از منظر درستی به برخی از بحران‌ها و مشکلات امروز نظیر: تحریم‌ها، بحران جمعیت، مشکلات اقتصادی و معیشتی و.. نگاه کنیم می‌توانیم فرصت های خوبی ایجاد کنیم.
وی از آنچه ایمان و اعتقاد راسخ به ولایت می‌خواند به عنوان مهمترین نیاز کشور نام برد و گفت: ایمان به ولایت همان چیزی است که حاج قاسم در همه عمر با برکت خود برای آن تلاش کرد.
معاون مدیرکل دفتر سیاسی استانداری سمنان برپایی مناظره های دانشجویی را ضروری خواند و اظهار کرد: ما امروز با جنگ ترکیبی مواجه‌ایم و دشمن در این جنگ، دانشجویان را هدف قرار داده و از همین رو برپایی این رقابت‌ها از سوی جهاددانشگاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی توجه به قشر جوان و دانشجو را ضروری ارزیابی و تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نیز این مهم بارها مورد تاکید قرار داده اند.

صفدری افزود: مسابقات مناظره دانشجویی جدای از فرهنگسازی در خصوص گفت و گو و طرح منطقی مسائل مختلف در بین نسل جوان، به ایجاد نشاط اجتماعی در بدنه دانشجویی و جامعه کمک می کند.

گفتنی است یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران همت مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان ایران و همکاری شعب سازمان دانشجویان ایران و معاونت‌های فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور در حال برگزاری است.

کلید واژه ها: مناظره مناظره دانشجویی جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :