پایان مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در قزوین

مرحله مقدماتی مسابقات مناظره دانشجویان در قزوین بین ۱۶ گروه به صورت حذفی و به مدت ۲ روز برگزار شد.
پایان مرحله استانی  مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در مرحله مقدماتی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در قزوین، ۸ مناظره بین گروه‌های مختلف در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد که در موضوع «باید مکانی عمومی برای برگزاری تجمع قانونی مردم در نظر گرفته شود» بین گروه «مدافع حق» از دانشگاه پیام نور و «مدافعان فرهنگ» از این دانشگاه فرهنگیان، «مدافع حق» به پیروزی دست پیدا کرد.
همچنین مناظره‌ای بین گروه «شهید ابراهیم هادی» از دانشگاه فرهنگیان و «روشنا» با موضوع «ایران باید در صورت لزوم برای حل بحران‌های منطقه، مداخله نظامی کند» صورت گرفت که در پایان گروه «روشنا» پیروز این مسابقه شناخته شد.
گروه «شباهنگ» از دانشگاه علوم پزشکی در مناظره‌ای با موضوع «در ایران دولت‌سازی باید مقدم بر دموکراسی باشد» با گروه  «دانشجو معلمان» از دانشگاه فرهنگیان قزوین به پیروزی رسید.
گروه «دادلال» از دانشگاه پیام نور نیز در مناظره با موضوع «طرح صیانت از فضای مجازی، باعث افزایش شکاف بین حاکمیت و مردم می‌شود» مغلوب گروه «کلام راسخ» از دانشگاه فرهنگیان قزوین شد.
در موضوع «دولت می‌تواند برای جلوگیری از بروز جرائم در فضای مجازی دسترسی شهروندان را محدود کند» نیز گروه «برنا» از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بر گروه «قلم» از دانشگاه فرهنگیان غلبه کرد.
مناظره با موضوع « ایران و روسیه نمی‌توانند متحد استراتژیک باشند» بین گروه‌های «اندیشه نو» از دانشگاه فرهنگیان و «رسا» از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به دلیل عدم حضور گروه «اندیشه نو» برگزار نشد و گروه «رسا» به مرحله بعد صعود کرد.
همچنین مناظره با موضوع «فساد اقتصادی و اداری در ایران ریشه ساختاری دارد» بین گروه‌های «جهاد» از مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و «ایراندخت» از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به دلیل عدم حضور گروه «جهاد» برگزار نشد و گروه «ایراندخت» به مرحله بعد صعود کرد.
در این مرحله از مسابقات اساتید دانشگاه‌های مختلف استان از جمله حسن یوسفی، حسنعلی اصغری، بهاره فضلی از دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام الله‌وردی از دانشگاه پیام نور، امرالله حسینی و مهدی نوریان از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و حجت‌الاسلام عباس قدس از دانشگاه علوم پزشکی داوری مناظرات را برعهده داشتند.
لازم به ذکر است، مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات روز سه‌شنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
رعایت اخلاق مناظره علمی و احترام به آرا و نظرات مخالف، توجه و رعایت فرایندهای علمی، منطقی و مستدل از طرح مسئله تا نتیجه‌گیری، فن بیان و رعایت نکات دستوری، احاطه و اشراف نسبت به موضوع مورد بحث، خلاقیت در طرح مسأله، سؤالات، تعاریف و نتیجه‌گیری سخنرانی از جمله شاخصه‌های داوری بود و قضاوت ارزشی در مناظرات صورت نمی‌گیرد.


 

کلید واژه ها: مناظره مناظره دانشجویی استان قزوین


نظر شما :