بازدید از "مرکز تحقیقات زالوی طبی" در قالب هجدهمین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" توسط شعبه سازمان دانشجویان استان قم

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۸ کد : ۳۱۵۴ اخبار سازمان مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان
بازدید از "مرکز تحقیقات زالوی طبی" در قالب هجدهمین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" توسط شعبه سازمان دانشجویان استان قم

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، هجدهمین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه قم در بازدید از مرکز تحقیقات زالوی طبی، امام زاده زینب (س)، در شهر کهک، مجموعه تاریخی خانه ملاصدرا و کارگاه عصاری این شهر برگزار شد.
لازم به ذکر است، در این بازدید 50 نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه قم با پوشیدن گان‌های پزشکی از بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات زالو طبی دیدن کردند و با چگونگی پرورش زالو و خواص درمانی آن آشنا شدند و پس از آن به بازدید از خانه تاریخی ملاصدرا پرداختند. 
آقای سلیمانی کارشناس میراث فرهنگی در خانه تاریخی ملاصدرا پس از بازدید از قسمت های مختلف خانه و همچنین کارگاه عصاری به توضیح و معرفی بخش های مختلف خانه پرداخت. سپس شرکت کنندگان اردو را برای بازدید و زیارت مرقد امامزاده زینب راهنمایی کرد.
یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی استان قم خانه ملاصدرا. ملاصدرا، فیلسوف معروف قرن یازدهم هجری است. وی با اینکه در شیراز زندگی می کرد اما ۱۵ سال از عمر خود را در روستای کهک قم گذراند. خانه ای که در این مدت او در آن زندگی می کرد امروز به جاذبه ای گردشگری تبدیل شده و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. 
 همچنین، بنای امامزاده سیده معصومه ( زینت خاتون ) از نوادگان امام موسی کاظم (علیه السلام) ، دردامنه کوهی درشمال غربی شهر کهک قرار دارد. هرچند به استناد شواهد باقی مانده ، اسکلت اصلی بنا به پیش از دوران صفوی تعلق دارد ، اما به اعتبار یک قطعه چوب منبت که از صندوق منبت روی قبر باقی مانده وکتیبه ای که با تاریخ ۹۹۹ هـ . ق موجود است ، بنا والحاقات جانبی آن متعلق به دوران صفوی است.
گفتنی است، طرح ایران، مرزپرگهر هر ساله با هدف بازدید نظام‌مند دانشگاهیان از مقاصد فناورانه، تاریخی و طبیعی کشور و با حمایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. این اردو درراستای اجرای این طرح ملی و با هدف مهارت افزایی و آشنایی دانشجویان با بازار کار حوزه تخصصشان برگزار می‌شود. 
 

کلید واژه ها: استان قم سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی ایران مرز پرگهر


نظر شما :